Gå til innhold

Anti-doping - Politiet avslørte Norges mest omfattende dopingfabrikk


....

Anbefalte innlegg

Jeg har lært mye av NAF:

- Å omtale dopingsaken er feil fordi: "Straffen er for hard", "Dette er mennesker som hjelper mange på forumet", "Vis litt respekt" "doping er ikke så farlig" osv osv. Pluss at det bryter med forumets retningslinjer. (Merk: å spre helseskadelige metoder og produkter er innafor)

- Detox fungerer veldig bra. Du kan til og med spise toksiske mengder med salt og kalle det detox. Og det beste av alt: Hvis noen med litt vett i hodet påpeker dette og henviser til studier, NHI eller f.eks giftsentralen, så er det lov å være helt uenig (ingen relevant kompetanse er nødvendig). Dette gjelder forøvrig alt annet av forskning også.

- Korrelasjon medfører kasualitet. Utelukkende.

- Skal man spørre om hvilken PWO som har best effekt, benyttes "Hvem eller hvordan" F.eks Hvem PWO er best. 90% av NAF er jo diskusjon om PWO og for å sitere en admin: "Største gutte jeg kjenner i best form bruker pwo. Vit. Pulver . Kosttilskudd osv osv ... Og er fornøyd .

De minste gutta jeg ser og , mest dårlig form.. Sier det stikk motsatte .de sier at all pwo,kosttilskudd generelt .. Funker svært dårlig. Og alt du trenger er mat / kaffe..

Så realiteten er: vil du være feit eller tynn. Hold dere unna alt kosttilskudd"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lært mye av NAF:

- Å omtale dopingsaken er feil fordi: "Straffen er for hard", "Dette er mennesker som hjelper mange på forumet", "Vis litt respekt" "doping er ikke så farlig" osv osv. Pluss at det bryter med forumets retningslinjer. (Merk: å spre helseskadelige metoder og produkter er innafor)

- Detox fungerer veldig bra. Du kan til og med spise toksiske mengder med salt og kalle det detox. Og det beste av alt: Hvis noen med litt vett i hodet påpeker dette og henviser til studier, NHI eller f.eks giftsentralen, så er det lov å være helt uenig (ingen relevant kompetanse er nødvendig). Dette gjelder forøvrig alt annet av forskning også.

- Korrelasjon medfører kasualitet. Utelukkende.

- Skal man spørre om hvilken PWO som har best effekt, benyttes "Hvem eller hvordan" F.eks Hvem PWO er best. 90% av NAF er jo diskusjon om PWO og for å sitere en admin: "Største gutte jeg kjenner i best form bruker pwo. Vit. Pulver . Kosttilskudd osv osv ... Og er fornøyd .

De minste gutta jeg ser og , mest dårlig form.. Sier det stikk motsatte .de sier at all pwo,kosttilskudd generelt .. Funker svært dårlig. Og alt du trenger er mat / kaffe..

Så realiteten er: vil du være feit eller tynn. Hold dere unna alt kosttilskudd"

Haha... Hvem PWO er så sykt SPOT ON, og irriterer meg grenseløst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle fortjener en ny sjanse!

:)

Men - de fortjener ikke en ny sjanse som coacher, som trenings og kostholdseksperter eller som skribenter omkring slike tema. De må gjerne bli millionærer som bruktbilselgere, skipsredere eller asfaltarbeidere. På disse eller nær sagt alle andre områder fortjener de nye sjanser. Når de har sonet straffene sine, vel og merke.

Det som er trist er at så mange tilsynelatende ikke er villig til å la disse karene få en slik ny sjanse. Neida, de holder dem tilbake i "miljøet" og er fortsatt villig til å betale for rådgivningen de kan servere. Hvordan skal de da komme igang med noe nytt? Det burde vært ulovlig.

De burde vært ilagt yrkesforbud på samme måte som promilledømte tungtrafikksjåfører.

Nemlig.

Er ikke et viktig poeng med straff i form av fengsel at man på et vis skal gjøre opp for seg? Jeg er selvsagt enig i at det mildt sagt ikke er heldig for disse folka å holde på med de sakene de gjør når en sak som dette har pågått, men det blir jo altfor enkel å si at folk "tilsynelatende ikke er villige til å ha disse karene få en ny sjanse". Slik jeg ser det er dette enkeltpersonen sitt ansvar. På den andre siden er jeg ikke like sikker på et yrkesforbud. Har man gjort tida si, så burde man vel på et tidspunkt bli ferdig med saken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ikke snakke om #coachgunnar. Hvorfor norgesmestere/verdensmester i fitness velger å bli en del av firmaet hans fatter jeg ikke? Det bare ignoreres helt at han er dømt og kommer til å sitte inne i årevis.

Kanskje fordi 98,5% av de som driver med fitness boler, lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke et viktig poeng med straff i form av fengsel at man på et vis skal gjøre opp for seg? Jeg er selvsagt enig i at det mildt sagt ikke er heldig for disse folka å holde på med de sakene de gjør når en sak som dette har pågått, men det blir jo altfor enkel å si at folk "tilsynelatende ikke er villige til å ha disse karene få en ny sjanse". Slik jeg ser det er dette enkeltpersonen sitt ansvar. På den andre siden er jeg ikke like sikker på et yrkesforbud. Har man gjort tida si, så burde man vel på et tidspunkt bli ferdig med saken?

Som sagt - jeg er for at folk skal få en ny sjanse.

Men folk som har hatt såpass omfattende befatning med doping, burde - etter mitt skjønn - utestenges på livstid fra alt som har med barne og ungdomsidrett å gjøre, samt fra all konkurranseidrett,

Men jeg har forståelse for at andre kan mene noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel hvertfall en av de som er dømt flere ganger også - og da bør de ikke få mange sjanser spør du meg.

Men når de da allikevel får masse ansatte og kunder så sier det jo meg at man aksepterer doping selv om man ikke nødvendigvis driver på med det selv.

Det er vel ganske mange jenter i norgestoppen som er ansatt i et firma i Trondheim - enten er de dopa selv eller så synes de det er ok at folk doper seg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som sagt - jeg er for at folk skal få en ny sjanse.

Men folk som har hatt såpass omfattende befatning med doping, burde - etter mitt skjønn - utestenges på livstid fra alt som har med barne og ungdomsidrett å gjøre, samt fra all konkurranseidrett,

Men jeg har forståelse for at andre kan mene noe annet.

Likt slik at individer som har en dom ikke slipper inn på hverken politi- eller fengselsskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt - jeg er for at folk skal få en ny sjanse.

Men folk som har hatt såpass omfattende befatning med doping, burde - etter mitt skjønn - utestenges på livstid fra alt som har med barne og ungdomsidrett å gjøre, samt fra all konkurranseidrett,

Men jeg har forståelse for at andre kan mene noe annet.

Vanskelig å utestenge de fra treningsverdenen da det de har holdt på med aldri har vært organisert idrett så det er strengt tatt ingen som kan stenge de ute. Om det hadde vært slik at befatning med doping førte til utestengelse fra "scena" eller "Coaching" verdenen så hadde 90% allerede måtte finne seg en ny hobby. Dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å utestenge de fra treningsverdenen da det de har holdt på med aldri har vært organisert idrett så det er strengt tatt ingen som kan stenge de ute. Om det hadde vært slik at befatning med doping førte til utestengelse fra "scena" eller "Coaching" verdenen så hadde 90% allerede måtte finne seg en ny hobby. Dessverre

Var det slik, så hadde vi ikke sagt dessverre.

Da hadde vi sagt heldigvis.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det slik, så hadde vi ikke sagt dessverre.

Da hadde vi sagt heldigvis.

:)

Helt klart, skrev dessverre med det for øye at "det dessverre er slik" at bransjen er en stor doping liberal brofest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart, skrev dessverre med det for øye at "det dessverre er slik" at bransjen er en stor doping liberal brofest

Og det er en merkelig greie med fitnessbloggen!

Ikke at det er doplangere som lusker rundt i trådene, for det gjør det ikke, men det at fitnessbloggen er en møteplass for alt fra puritanske styrkeløftere, via fitnessbabes til store kroppsbyggere med et mer liberalt syn på forbudte stimulanter. Når en tenker på hvem som etablerte møteplassen i tillegg, ja så er det hele et litt spesielt rom i cyberspace.

Heldigvis er det mitt inntrykk at ledelsen, staben og alle moderatorene er klokkeklare i sin nulltoleranse i forhold til doping.Og da funker det veldig bra!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er en merkelig greie med fitnessbloggen!

Ikke at det er doplangere som lusker rundt i trådene, for det gjør det ikke, men det at fitnessbloggen er en møteplass for alt fra puritanske styrkeløftere, via fitnessbabes til store kroppsbyggere med et mer liberalt syn på forbudte stimulanter. Når en tenker på hvem som etablerte møteplassen i tillegg, ja så er det hele et litt spesielt rom i cyberspace.

Heldigvis er det mitt inntrykk at ledelsen, staben og alle moderatorene er klokkeklare i sin nulltoleranse i forhold til doping.Og da funker det veldig bra!

:)

Definisjonen på ironi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Sagaen fortsetter: Aktoratet anker straffene til Høyesterett fordi de mener at straffene er for lave.

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article10608542.ece

Statsadvokaten er ute etter spesielt en ting med dette, å vise at dette er totalt uakseptabelt og vil ha størt mulig skremmende effekt for eventuelle arvtagere.

Potensielt svært effektivt. Er ikke små dommer de allerede har fått.

Etter min mening, med tanke på hvor mange liv de har lekt med, så er ikke stats-advokaten akkurat på bærtur.

Bir spennende å følge med på om Høyesterett tar saken, og hva eventuell utfall blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
Du kan vel sørge for at det blir ledig plass. Kan du ikke?

Tja. Vis du mener at jeg skal sende ut flere utlendinger dømt etter utlendingsparagrafen så er det det eneste jeg kan gjøre.

Men vi har leid plasser i Nederland, så nå får vi se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...