Gå til innhold

Anti-doping - Politiet avslørte Norges mest omfattende dopingfabrikk


....

Anbefalte innlegg

Okei. Så har man satt seg inn i paragrafene med hjelp av en jurist.

Samlet sett, uten å ha lest dommen enda, så er det værken veldig høyt eller veldig lavt for to som fikk strengest straff.

For anken er hjemlene brukt såpass vantette at det vil ikke være de største svingningene i ny domsavsigelse. Såvidt jeg skjønte så er det slik at så lenge de hjemlene som er brukt ligger vell innenfor straffebudet vil ikke f.eks en endret historie fra tiltate hverken gi mye høyere eller mye lavere.

Jeg har ikke dommen enda, og selvfølgelig ikke fått rukket å lest over den, men på generell basis ser det hverken ut som det kan bli markant høyere eller lavere straff.

For de som er over snittet interresert i saken de maile / ringe sør-trøndelag tingrett og få tilsendt dommen på mail / post.

Dommen, såvidt mine kunnskaper, har ikke rukket frem til lovdata enda. Om noen har Pro bruker kan de sjekke. Som regel er det bare lagmansrettsdommer og høyere som automatisk blir sendt dit.

Forøvrig for de som lurer så er alle dommer offentlige, det er bare ikke alle som ligger på nett. Unntak av offentlighet dom er ved spesielle saker der det saken blir ført bak lukkede dører, altså ikke for offentligheten og dermed kan man ikke be om innsyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Fortsetter under...

Annonse

Oops, du har vitterlig rett :) Jeg leste gjennom etter ordet "anke", men så er det jo et poeng at det refereres til lagmannsretten og ikke tingretten. Jeg har karakter 3 i rettslære fra VGS, så dette kan jeg alt om :whistle:

Hva synes dere om straffen? Velfortjent?

Har fremdeles NULL sympati med juksemakere.

Kjenner ingen av dem, og hadde jeg kjent de har jeg ikke kommet til å hatt noen problemer med å snakke med dem, men det de har holdt på med tar jeg sterk avstand fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen andre her som følger litt med på Norwegian Athletic Forum på FB?

Når jeg kjenner at jeg har litt for stor tiltro til menneskeheten er det bare å gi inn der noen minutter, så er perspektivene justert! ;)

Sett de siste kommentarene der om denne saken? :)

Måtte melde meg ut ila. to dager, fikk fullstendig skjæring fysisk av å være der, så prioriterte allmentilstanden min over den lille gleden jeg fikk av alle de tullete kommentarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldte meg også av Norwegian Atletic Forum.

Fikk ebola i hjernen av å lese der.

Måtte melde meg ut ila. to dager, fikk fullstendig skjæring fysisk av å være der, så prioriterte allmentilstanden min over den lille gleden jeg fikk av alle de tullete kommentarene.

Dere er sterkere enn meg, isåfall :$

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...