Gå til innhold

Anti-doping - Politiet avslørte Norges mest omfattende dopingfabrikk


....

Anbefalte innlegg

I dagens adressa får du lest om avsløring av norges mest omfattende dopingfabrikk!

Trykket hundretusenvis av piller i garasjen -adressa.no

- Organisert dopingmiljø i 12 år i Trondheim -adressa.no

  • 4. juli: Operasjon Gilde har vokst voldsomt. 14 politidistrikt er involvert i saken. Rundt 70 personer er siktet over hele landet.
  • 13. november: En mann som knyttes til dekknavnet «trykkern» pågripes. Han erkjenner å ha produsert dopingtabletter i garasjene sine i årevis.
  • 20. november: En mann (26) pågripes for tredje gang i Operasjon Gilde.
  • 29. november: En 27-åring pågripes. Han ble opprinnelig pågrepet i februar. Begge mennene varetektsfengsles.
  • 19. og 20. desember: De to varetektsfengsles igjen i fire uker. Begge anker beslutningen til lagmannsretten.

Uten å beskylde noen som helst så linker jeg til denne også

Derfor har jeg vært borte i en lengre periode - Fitnessbloggen

Uansett veldig bra politiarbeid (y)

Case closed!

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article9626187.ece

Slik straffes de

44-åring: «Trykkern», mannen bak Norges største dopingfabrikk, dømmes til 3 år og seks måneders fengsel og får inndratt 450 000 kroner. Straffepåstanden fra aktor var fengsel i fem år og åtte måneder samt inndraging av 900 000 kroner.

39-åring: Utpekt som «sjef 1» i retten og hovedmann, ifølge påtalemyndigheten. Dømmes til sju års fengsel og får inndratt 3 millioner kroner. Straffepåstanden fra aktor var fengsel i sju år og en måned samt inndraging av 4,73 millioner kroner.

28-åring: Utpekt som «sjef 2» i retten. Dømmes til fengsel i seks år og får inndratt 2,6 millioner kroner. Straffepåstanden fra aktor var fengsel i sju år og åtte måneder, inndraging av 6,83 millioner kroner.

27-åring: Utpekt som «kontaktperson» i retten. Dømmes til fengsel i fem år og to måneder og får inndratt 1,7 millioner kroner. Straffepåstanden fra aktor var fengsel i sju år og to måneder samt inndragning av 5,64 millioner kroner.

38-åring: Dømmes til samfunnsstraff i 327 dager. Han får inndratt 27 500 kroner, dette kravet er i tråd med påstanden. Straffepåstanden fra aktor var fengsel i ett år og fire måneder.

28-åring: «Dataeksperten». Har erkjent at han opprettet dopingbørsen Anabolic Forums i 2011. Dømmes til 250 timers samfunnsstraff og får inndratt 30 000 kroner, dette kravet er i tråd med påstanden. Straffepåstanden fra aktor var fengsel i ett år og ni måneder.

35-åring: Dømmes til fengsel i to år og får inndratt 70 000 kroner, dette kravet er i tråd med påstanden. Straffepåstanden fra aktor var fengsel i to år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Porsgrunn? Merkelig sammentreff at det plutselig kom en ny bruker derifra. Fint om du bruker ditt eget navn når du registrerer deg, og pass på din egen nettside.

Det flere som driver denne siden, og saken har ingen ting med den å gjøre.

Det er likevel ikke særlig positivt for denne nettsida heller. Jeg syns sviket er stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er likevel ikke særlig positivt for denne nettsida heller. Jeg syns sviket er stort.

Dette er ingen ny sak som sådan og har vært oppe til debatt tidligere. Fitnessbloggen drives av mange folk og hvem som opprinnelig grunnla siden har ikke nødvendigvis noe med dagens holdninger, personell eller moral å gjøre.

Når dèt er sagt så er ingen dømt enda, så jeg foreslår vi venter på rettsvesenet før vi dømmer folk left, right 'n' center og kaller dem for svikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ingen ny sak som sådan og har vært oppe til debatt tidligere. Fitnessbloggen drives av mange folk og hvem som opprinnelig grunnla siden har ikke nødvendigvis noe med dagens holdninger, personell eller moral å gjøre.

Når dèt er sagt så er ingen dømt enda, så jeg foreslår vi venter på rettsvesenet før vi dømmer folk left, right 'n' center og kaller folk for svikere.

Meget mulig, jeg har ikke hørt noe om det før nå. Jeg sier ikke at alle som jobber med denne bloggen er som han. Men han skaper ikke et bra rykte akkurat. Ellers baserer jeg min omtalelse av svik på det fyren skriver selv. Han sier jo at han har vært innblandet og legger kortenenpå bordet. Trenger ikke en dom for å kalle det for svik når fyren innrømmer det selv. Dette er min personlige mening om det han har gjort, og jeg må få lov til å si at jeg er direkte skuffet uten at alle admin her tar det personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg ikke forstår er hvordan sviket kan bli stort for deg jntdrm?

Fitnessbloggen består av Mange dyktige mennesker som bidrar daglig til å gjøre det til ett rent og ryddig forum som på ingen som helst måte fremmer doping,steroidebruk men fremmer kunnskap, gode holdninger, god samhold mellom brukerne her inne og ikke minst en informasjonsportal :)

En persons handlinger rammer ikke alle oss, og har ingenting med FB å gjøre. Dessuten så tror jeg vi skal vente på at saken her har vært opp i retten før vi dømmer robert, eller noen andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke forstår er hvordan sviket kan bli stort for deg jntdrm?

Fitnessbloggen består av Mange dyktige mennesker som bidrar daglig til å gjøre det til ett rent og ryddig forum som på ingen som helst måte fremmer doping,steroidebruk men fremmer kunnskap, gode holdninger, god samhold mellom brukerne her inne og ikke minst en informasjonsportal :)

En persons handlinger rammer ikke alle oss, og har ingenting med FB å gjøre. Dessuten så tror jeg vi skal vente på at saken her har vært opp i retten før vi dømmer robert, eller noen andre...

Ikke meg personlig, men generelt for denne sida. Personlig er jeg skuffet. Og man kan ikke si at hans handlinger ikke påvirker hvordan folk oppfatter denne sida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje, men personlig synes det blir feil å ta alle her under samme kam, fordi en person ble tatt for noe i privatlivet sitt.

Hadde det gjort noe forskjell hvis det var økonomisk svindel han ble tatt for? Eller er det verre pga det er Steroider?

Hvis en politimann er tatt for noe kriminelt, er da all politi svartet?

Han har under ingen omstendigheter her på bloggen fremmet ett pro-drugs syn.

Men uansett, uavhengig av min eller andres mening om Robert, er det kritikken mot FB som jeg reagerer på, og at dette burde forandre andres syn på siden. FB har sine holdninger, meninger og er basert på mange mennesker - ikke bare Robert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje, men personlig synes det blir feil å ta alle her under samme kam, fordi en person ble tatt for noe i privatlivet sitt.

Hadde det gjort noe forskjell hvis det var økonomisk svindel han ble tatt for? Eller er det verre det er pga det er Steroider?

Hvis en politimann er tatt for noe kriminelt, er da all politi svartet?

Han har under ingen omstendigheter her på bloggen fremmet ett pro-drugs syn.

Men uansett, uavhengig av min eller andres mening om Robert, er det kritikken mot FB som jeg reagerer på, og at dette burde forandre andres syn på siden. FB har sine holdninger, meninger og er basert på mange mennesker - ikke bare Robert :)

Og det er jeg helt enig i. Men det fins likevel folk som vil oppfatte denne siden som useriøs på bakgrunn av hans handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...