Gå til innhold

Hva gjør vi med jula?


Velvet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kommer til å nyte det jeg kan, men prøver samtidig å ikke spise for mye med sukker i , da blir jeg bare sløv og hyper på samma tid og trøttere. Men ja, julestrømpa med godteri skal nytes og jule middagene skal og det, men som sagt i passelige porsjoner så jeg ikke ligger rett ut på soffan og er kvalm . Vin, mat, kos her kommer jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal spise alle middagene modern inviterer til, ribbe, pinnekjøtt og kalkun!

Ellers skal jeg prøve å være ganske "strikt". Ha en plan for hva jeg skal spise på dagtid og heller spise ett måltid hva jeg vil. For har en tendens til å gå litt over stokk og stein så må være flink nå.. Litt julemarsipan blir det jo! :D OG skumnisser :hungry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med glutenallergi kan jeg med god grunn si nei til alt av kaker som jeg blir tilbyd uten at noen finner det sært, men har bakt glutenfrie pepperkaker slik at jeg kan kose meg litt. Er hjemme hos familie i jula, så spiser det som blir servert, men jeg tror jeg skal greie å beherske meg stort sett hele tiden, utenom julaften når vi har pinnekjøtt, da spiser jeg til jeg ruller :D

Trening blir det iallefall anen hver dag, og skal låne nabobikkja for å få noen pauser fra julemaset og bevegelse i kroppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du liker ikke kveite eller ribbe, men liker medisterkaker? :eek::giggle:

Nja, julemat er ikke det beste jeg vet jeg heller, og siden vi er tre søsken som ikke er spesielt begeistra for tradisjonell julemat (ribbe, medister, torsk, lutefisk og pinnekjøtt), så spiser vi ribbe og pinnekjøtt på julaften og nyttårsaften. Mellom helgene spiser lammestek, oksesmåstek, fiskekaker (faktisk, det er eneste gangen mamma lager fiskekaker selv), og viltkjøtt.

Grønnsaker, potet og saus. Gleder meg litt, veldig mye kanskje - selv om jeg egentlig er en godterimons.

nope, liker kun tilbehør:p sær i matveien, prøvde litt ribbe for noen uker siden og det kom nesten opp igjen, sær, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vanligvis ville jeg vært litt bekymret for om de fine vanene mine ville takle en ukes julefeiring, men jeg hadde likevell spist det jeg ville..

nå har det seg sånn at de fine vanene mine forsvant ut døra for flere uker siden, så jeg fokuserer bare på at de skal tilbake over nyttår!

-for da er jeg frisk igjen, basta bom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt rar jeg, da, for jeg liker ikke julemat...:eek: Men blir nok noe større porsjoner enn ellers, sitter jo så lenge ved bordet osv ;)

Kommer altså ikke til å stresse så mye med mengden mat, spesielt ettersom jeg spiser like "rent" som ellers. Kalkun eller kylling, fersk torsk, nøtter, masse grønnsaker, hauger av frukt.... Tror dessuten en deload -uke for musklene kombinert med refill-uke for magen er det jeg trenger nå :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...