Gå til innhold

Språkfeil som gir deg høyt blodtrykk


Pinglo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg skriver HVITTE.. Godt dere ikke er i nærheten av meg, for da hadde jeg jo vært dau! (eller.. DØD) :D

Vi hadde laget oss Anya-omelett :D

Jeg blir egentlig mer gal over feil innen Engelsk grammatikk.

Folk som ikke kan forskjellen på 'you're' og 'your'. Og folk som konsekvent skriver 'loose' når dem er ute etter 'lose'

u're -> din :sick::cry::confused::mad:

Er vel ikke akkurat en skrivefeil, men jeg blir megaprovosert av folk som omtaler Manchester United som "manu" eller "Man u". Når folk gjør det blir de automatisk stigmatisert som undermenneske i hodet mitt.

...og folk som skriver soccer, når alle vet det staves sucker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde laget oss Anya-omelett :D

u're -> din :sick::cry::confused::mad:

...og folk som skriver soccer, når alle vet det staves sucker :D

Det som er korka er at det er egentlig veldig enkelt. You og are, trekkes sammen. Bokstaven som erstattes = ' = You're. Samme med It is trekkes sammen = It's etc. Folk er egentlig bare ikke interessert i å kunne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er korka er at det er egentlig veldig enkelt. You og are, trekkes sammen. Bokstaven som erstattes = ' = You're. Samme med It is trekkes sammen = It's etc. Folk er egentlig bare ikke interessert i å kunne det.

Jo, men sørgelig når engelskmenn og amerikaner ikke kan det. Nå så jeg på et arrangement her om dagen fra Stockholm som ble presentert som "The Capital of Scandinavia", så kanskje ikke så rart de ikke får til andre ting heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 måneder senere...

Tror jeg må si meg enig i alle innleggene så langt, men har bare sett mitt irritasjonsmoment nevnt noen få ganger og det er ikke nok. Det er nemlig desidert den tingen som gir meg høyest blodtrykk. Og det er dessverre nesten umulig å ikke legge merke til det.

DA / NÅR

Regelen, som jeg går ut i fra alle lærte DA (ikke når, som stort sett alle jeg kjenner ville skrevet) de gikk på barneskolen er at når skal brukes om noe man gjør ofte og da om noe man har gjort.

Den gang DA, hver gang NÅR (sorry for den store skriftstørrelsen, men dette MÅ folk lære seg).

Hvis alle er snille, søte og fantastisk fine mennesker og faktisk husker på dette NÅR de snakker og skriver blir jeg en glad mann (som ikke daglig vil gi noen en "high five". I ansiktet. Med en stol).

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...