Gå til innhold

Altfor tydelig muskel, føler meg klumpete (se bilde)


Anine.

Anbefalte innlegg

Hei alle.

Har et litt rart spørsmål som jeg lurer på om noen kan svare på. La meg presentere denne tråden ved å henvise til det vedlagte bildet:

post-19715-14440907813401_thumb.jpg

Jeg har ikke peiling på hva muskelen heter, men dere ser hvertfall hva jeg har ringet rundt her.

Så til problemet: På min egen kropp er denne muskelen veldig tydelig hvis jeg strammer magen. Jeg skal på ingen måte påstå at jeg er i besittelse av syke magemuskler, for det er jeg ikke, men akkurat denne muskelen er så ekstremt synlig når jeg strammer, og det liker jeg ikke. Synes det ser så mye mer maskulint ut enn det jeg ønsker.

Det er klart jeg vil ha muskler i magen, men ønsker at det skal være mer "flatt" og glatt på en måte. Skjønner dere? Jeg trener meg gjerne til mageruter, men akkurat dette her plager meg så enormt, og selv om jeg ikke har veldig høy fettprosent føler jeg at kroppen min er skikkelig klumpete, og ikke minst veldig lite feminin. Samtidig som at denne muskelen er tydelig på meg, har jeg heller ikke særlig naturlig smal midje, og det gjør bare at jeg føler meg helt firkantet og rar.

Kan noen fortelle meg om jeg er lost case på grunn av gener og kroppsbygning som gjør at jeg bare "blir sånn," eller går det an å gjøre noe med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Brukernavn

Det blir litt vanskelig å svare uten å ha sett noe bilde. men genene spiller nok litt inn. Den eneste måten å gjøre obliques(som er muskelen du snakker om her) mindre vil være å gå ned i fettprosent. Det går nok an å gjøre noe med det, men det kan være en lang vei. Husker også jeg hadde det samme "problemet" tidligere, men etterhvert som jeg har fått mer muskler og mindre fett har obliques blitt mye smalere. Det er også en forskjell på fettlagring på gutter og jenter, det er gjerne guttene som har "problemområder" rundt midjen, sånn sett kan det være en fordel at du er jente. Uansett er det ikke noe å fortvile om, kroppen endrer seg ganske mye når man får litt muskelmasse og fjerner litt fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt vanskelig å svare uten å ha sett noe bilde. men genene spiller nok litt inn. Den eneste måten å gjøre obliques(som er muskelen du snakker om her) mindre vil være å gå ned i fettprosent. Det går nok an å gjøre noe med det, men det kan være en lang vei. Husker også jeg hadde det samme "problemet" tidligere, men etterhvert som jeg har fått mer muskler og mindre fett har obliques blitt mye smalere. Det er også en forskjell på fettlagring på gutter og jenter, det er gjerne guttene som har "problemområder" rundt midjen, sånn sett kan det være en fordel at du er jente. Uansett er det ikke noe å fortvile om, kroppen endrer seg ganske mye når man får litt muskelmasse og fjerner litt fett.

Går man ned i fettprosent vil den jo bli mer synlig, og da er man like langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis. Det fettlaget man har rundt obliques bidrar til mye av størrelsen på den.

Trådstarter nevnte at problemet var at den var "synlig" (ikke stor), så da tenkte jeg at det å redusere fettprosenten ikke akkurat ville gjøre den mindre synlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow, takk for svar alle sammen, så snille dere er :) Haha, ser det er flere som vil ha den, så jeg sier bare at jeg ville gitt den bort med glede hvis jeg kunne. Synes jeg ser altfor mandig ut i kroppen... Som sagt kommer det sikkert av at jeg ikke er typisk "feminin" fra før av heller. Istedenfor å ha smal midje og bredere hofter er jeg mer rett ned liksom, noe jeg ikke synes er særlig fint, og da bidrar ikke akkurat de musklene til å gjøre meg særlig mye mer kvinnelig!

Driver du med noen form for sport? eller går det i kun styrke?

Spiller fotball i tillegg til å drive styrketrening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange jenter som trener magetrening med side vridning (f.eks med situps til siden og sidehev i rygghev). Dette vil kunne gi større obligues og er heller ikke nødvendig for en sterk kjerne. Tren obligues med isometrisk trening (sideplanke) og antirotasjonsøvelser (palloff press, landmines).

Dette vil ikke få obligues til å forsvinne, men med balansert trening vil de stå mer i stil til resten av magemusklene dine.

Men er enig med de andre over her. Markerte obligues er bare del av en estetisk kropp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...