Gå til innhold

RYP


Joa

Anbefalte innlegg

Dere som har lagt til markløft i programmet, hvordan syns dere det går? Ser for meg uke 4-6 kan bli hardt med markløft 3 ganger i uka.. Men vil virkelig ha det i programmet, føler ingen programmer er komplette før de har med mark.. Så tenker jeg å bytte ut bicepscurl med pullups og tricepspress med dips, da tror jeg man kan få enda litt mer ut av programmet :)

Når jeg trente RYP så kjørte jeg knebøy og mark annenhver økt, det fungerte bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lytte til kroppen pleier skjeldent å slå feil. Men vil anbefale deg å bytte til et annet program enn RYP, hvis målet er maks muskelstyrke /om du er nogenlunde nybegynner.

Har du et forslag til program da? Målet er forsåvidt ikke maks muskelstyrke, er mer interessert i muskelvekst. Selv om jeg syns det er moro å løfte tungt også, så en god blanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til intervalldagene (gosh, nå føler jeg meg meganybegynner...), kan disse kjøres som svømming? Eller har man generelt for lav puls i svømming til at det skal gå? Når jeg har brukt pulsklokke i bassenget har jeg hatt max puls på 169, hvor jeg på løpeturer har kommet opp på 200 (men stort sett holder jeg på å legge meg langflat når jeg treffer 196bpm). Blir det da for lite otstand og pulsøkning til at dette er en grei swap? Det ene kneet oppfører seg herpa for tiden, så jo mindre belastning jeg kan gi det, jo mer vil kneet takke meg føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til intervalldagene (gosh, nå føler jeg meg meganybegynner...), kan disse kjøres som svømming? Eller har man generelt for lav puls i svømming til at det skal gå? Når jeg har brukt pulsklokke i bassenget har jeg hatt max puls på 169, hvor jeg på løpeturer har kommet opp på 200 (men stort sett holder jeg på å legge meg langflat når jeg treffer 196bpm). Blir det da for lite otstand og pulsøkning til at dette er en grei swap? Det ene kneet oppfører seg herpa for tiden, så jo mindre belastning jeg kan gi det, jo mer vil kneet takke meg føler jeg.

Jeg er ingen ekspert på noen måte, men vil tro du kan få til en nokså god intervall økt ved svømming om en legger opp til det, f.eks. ved å drive intenst med god hastighet. Vet ikke navn på svømmestiler, men det er vel noen av de konkurranse-svømme-stilene som skal fungere nokså bra til det formålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du et forslag til program da? Målet er forsåvidt ikke maks muskelstyrke, er mer interessert i muskelvekst. Selv om jeg syns det er moro å løfte tungt også, så en god blanding.

Hvor sterk er du i skrivende stund? Hva er din 1RM i bøy /benk/mark?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er halvveis gjennom grunnprogrammet nå, og har absolutt merket stor fremgang i styrke disse 6 ukene. Nå har jeg tatt en ny runde med 10 RM, og har begynt "forfra" igjen. Synes programmet er litt vanskelig å forholde seg til fordi det er umulig å følge den progresjonen de sier man skal (fordi det ikke finnes vekter på 0,75 kg osv på senteret), men så lenge man legger på litt vekt hver uke funker det fint likevel:)

Som flere sier er det vanskelig å følge pga vekter. Heldigvis har vi 1,25 vekter hos oss, så med litt triksing og miksing kan en få det "noenlundes" til. Men ja, det er jo lagt i grunne en matematisk formel.

Meg og kompisen min valgte alltid å gå "ned" til nærmeste mulige vekt, da vi hater å faile :p hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor sterk er du i skrivende stund? Hva er din 1RM i bøy /benk/mark?

Ikke spesielt. 100 i benk, rundt det samme i bøy vil jeg tro (jobber med teknikk så makser ikke), tipper på 130ish i mark. Får vel et lite bilde om du leser et par poster i loggboken min :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...