Gå til innhold

Chin-up bar - hvor kjøper man den beste?


Marita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den exrerfit stangen er ikke å anbefale. Skal den sitte ordentlig må du skrue inn fester i drøkarmen, samt skru den så fast at den presser hele dørkarmen inn i veggen. Samtidig får du bare kjørt veldig smalt grep på den, og får ikke hatt albuene utover..

Den er fin å skru fast for å henge kleshengere på den :)

Den andre versjonen som folk har postet her har jeg ikke prøvd, men sett på noen messer og den virker mye bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg exerfit sin, og er bra fornøyd med den. Den henger kun med trykk og friksjon, noe som jo setter ganske stort press på konstruksjonen rundt døren. Jeg tar den ikke ned etter bruk, men vet av erfaring at gummien på endene setter merker. :-)

Fordelen med å den hengende permanent er også at den får en "autopassfunksjon", jeg må ta noen hver gang jeg går gjennom døren. Jeg bruker også baren til å henge opp en hjemmesnekret slynge med bra hell. Når det gjelder kritikken mot at den kun har padding til chins ser jeg ikke det som noe problem, klarer fint å kjøre både bredt og smalt grep uten ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Den fra XXL fungerer helt greit (ser ut som nøyaktig samme sak som X-life har), men som folk har nevnt har den er begrensning på 100kg. Med mine 93kg kjenner jeg at den buer seg...så de 100kg-ene er nok noe man skal holde seg til. Jeg la et trestykke mellom stangen og dørkarmen for å få det brede grepet lengre ut fra veggen :)

Likte den fra gymgrossisten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Vekker liv i denne igjen jeg:)

Er det noen som har kjøpt chinningbar i det siste? XXL er selvfølgelig utsolgt, men det er tilbud på denne DØRSTANG

Noen som har synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekker liv i denne igjen jeg:)

Er det noen som har kjøpt chinningbar i det siste? XXL er selvfølgelig utsolgt, men det er tilbud på denne DØRSTANG

Noen som har synspunkter?

den er samm type som jeg beskriver over her

Den ødelegger døren da den presser karmene ut.

For meg så blir det også for smalt å kjøre pullups inne mellom dørkarmene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er samm type som jeg beskriver over her

Den ødelegger døren da den presser karmene ut.

For meg så blir det også for smalt å kjøre pullups inne mellom dørkarmene..

Crap:) Spiller vel ingen rolle at veggene er av mur, og dørkarmene er solide? De er jo perfekte til en dørstang, 80 cm brede og venter på å bli brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crap:) Spiller vel ingen rolle at veggene er av mur, og dørkarmene er solide? De er jo perfekte til en dørstang, 80 cm brede og venter på å bli brukt.

Det er kiler mellom vegg og drøkarm på de aller fleste dører, om du ikke da treffer akkuratt på kilene så vil jeg ikke anbefale en slik.. Har en selv, og dne bruker jeg som garderobestang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kiler mellom vegg og drøkarm på de aller fleste dører, om du ikke da treffer akkuratt på kilene så vil jeg ikke anbefale en slik.. Har en selv, og dne bruker jeg som garderobestang :)

Oki, da får jeg finne på noe annet lurt. Vil jo ikke ødelegge leiligheten min heller:) Tusen takk for konstruktiv respons!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

Jeg har denne:

Chinup_zps46a55c7b.jpg

Utrolig bra grep på den, selv om den ikke er skrudd fast. ( Denne settes opp med to skruer) og det følger med strikk. Det eneste som var er at karmene mine tydeligvis er på gips, altså gir de etter litt. Men ikke noe merke. Dersom noen vil ha denne og ikke bryr seg om skruehull, så er den perfekt. Kan reguleres i ulike høyder for mange ulike øvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne:

Chinup_zps46a55c7b.jpg

Utrolig bra grep på den, selv om den ikke er skrudd fast. ( Denne settes opp med to skruer) og det følger med strikk. Det eneste som var er at karmene mine tydeligvis er på gips, altså gir de etter litt. Men ikke noe merke. Dersom noen vil ha denne og ikke bryr seg om skruehull, så er den perfekt. Kan reguleres i ulike høyder for mange ulike øvelser.

Jeg har denne og den fungerte fint en god stund.. Helt til den glapp og jeg deisa i golvet, men en stol i ryggen og greier. Skrubbsår og blåflekker ble resultatet.. Skal prøve å finne meg en som henger litt på begge sider, som jeg har sett noen har reklamert med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne og den fungerte fint en god stund.. Helt til den glapp og jeg deisa i golvet, men en stol i ryggen og greier. Skrubbsår og blåflekker ble resultatet.. Skal prøve å finne meg en som henger litt på begge sider, som jeg har sett noen har reklamert med ;)

Denne skal du jo skru fast, så ser for meg at du deisa i gulvet med dørmaterialet i hodet? :eek:

Har brukt min mye, men ikke styrtlanda enda....

Du får ringe sinnasnekkern å få ting fiksa.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hvis man monterer i en dørkarm tilhørende en lettvegg, er det da større sjanse for at Casall Chin Up Bar ramler ned i forhold til Iron Gym?

Jeg er ikke så god på fysikkens lover, så er veldig godt mulig jeg er helt på bærtur, men det er noe som skurrer for meg med at den Iron Gym og lignende typer skal holde bedre. Dørkarmen er jo spikret på gips, risikerer man ikke da at spikrene få for mye friksjon av tyngden og derfor sige ut sammen med karmlista? Ser for meg at de typene som sperres mellom sidene på dørkarmene har mer hold siden det er er mer av treverket som da får belastningen før gipsen.

Skal kjøpe meg en selv nå, og ble veldig usikker her jeg sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi hatt litt labert snekkerarbeid rett og slett, fordi stenderene/bindingsverket rundt døra er faktisk ikke bredt nok i forhold til der listene er spikret i øverkant. Jeg kan dytte en spiker inn med fingra, og så sterk er jeg rett og slett ikke ... enda.

Løsninga ble uansett å bruke iron gym på badet, der er det litt bedre konstruksjon og ikke gipsbonanza.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...