Gå til innhold

Body Fitness


benedikte svendsen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Athletic fitness er en konkurranseform som skiller seg litt ut fra vanlig bodyfitness og kroppsbygging. Grunnen er at i tillegg til symmetrirunder er det også lagt til en styrkerunde og en fitnessrunde.

I symmetrirundene gjelder det og ha en muskuløs kropp med bra symmetri (forhold mellom høyre og venstre) og harmoni (forhold mellom muskelgrupper). Det er vanlig at fitnessutøvere har en litt ”lettere” fysikk enn kroppsbyggere, da det ikke er om å gjøre å ha mest mulig muskler. Styrkerunden består oftest av chins og dips der det gjelder og ta mest mulig reps med kroppsvekt. Fitnessrunden pleier å være romaskin, under NM i høst så var det å ro raskest mulig på 500 meter. Vinneren er den som har plassert best når man legger sammen symmetrirundene med styrkerunden og fitnessrunden.

For å prestere bra innen fitness trengs det både trening for volum, styrke og utholdenhet. De månedene du ikke er på diett (vanligvis 9 måneder) så gjelder det å bygge volum og styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er en journalist som skriver en sak om bodyfitness. Kan noen skrive et par setninger om hva det er for noe? Hvordan og hva man trener til det?

Setter pris på all hjelp og svar.

Benedikte

Skal du skrive om bodyfitness, Athletic fitness, bikini fitness, BB, CBB....?

Rettet mot jenter (BF, Bikini, Athletic) eller gutter (Athletic ++) ? :)

Er jo mange her inne som har stilt i de forskjellige klassene, jeg ville kanksje tatt en prat med de :)

Eller /i tillegg lese dette

Female Fitness Contest Prep | Borge Fagerli – aka Blade: My blog and coaching services

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bodyfitness konkurranse.

Som journalist burde du vel i såfall finne noen gode, pålitelige kilder (feks her inne) og snakke ordentlig med de, heller enn å spørre randoms uten kjent kunnskapsnivå om å "skrive et par setninger om bodyfitness". ;)

Jacqueline har i allefall stillt og kommet bra ut, så hun vet sikkert en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del av journalistikken er å skaffe seg kilder til å kunne skaffe seg denne informasjonene på egen hånd!!!!!!

Kan ikke forvente at en person skal ha kunnskap om alt vettu Ove! Å vil du skaffe kilder er det beste og oppsøke miljøet til kilden din, slik at de vil føle seg mer konfortable. Dette er basis kunnskap i kvalitativ forskningsmetode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener for all del ikke å lage noe diskusjon. Men det står veldig lite på nett, spesielt i Norge, om hva bodyfitness er for noe. For å få mer info om hva det er velger jeg å spørre dere som driver med dette og har mer peiling en det jeg har. Om dere skal hakke på meg for at jeg spør håper jeg dere lar være.

Og ja, en del av journalistikken er å skaffe seg kilder og info selv. Det er nettopp det jeg gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjapp innføring i emnet, samt oppfølging av 7 jenters vei mot scenen: 7 jenters vei mot NM i bodyfitness - Fitnessbloggen

Kristine Weber, bodyfitnessutøver: www.kriweb.no

Regler med mer: Regler for Body Fitness konkurranse

Mette Ulseth, utøver: Mette Ulseth - Trening, Kosthold & Bodyfitness

Var forresten ikke meningen å virke hverken frekk eller hakkete om du syntes det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

McBain: Sikker? for det er jo bodyfitness for menn også. Men har det et annet navn?

Det finnes nok ikke bodyfitness for menn lengre. Den klassen utgikk til fordel for Classic bodybuilding i 2008 tror jeg det var. Det nærmeste man har bodyfitness for menn nå er Mens Physique Division, en gren som ikke er kommet til Norge ennå.

Du må nok være forberedt på flere slike kommentarer når du søker opp informasjon om bodyfitness da det er veldig mange som fnyser av både det og bikinifitness (og forsåvidt athletic fitness, classic bodybuilding og kroppsbygging generelt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips er å ta en titt i loggbokforumet. Det var flere jenter som deltok i bodyfitness i år som logget treningen sin underveis her.

Loggbok | Fitnessbloggen Forum

Loggbok | Fitnessbloggen Forum

Du må selvsagt ta kontakt med jentene om du ønsker å bruke noe av det da. Men uansett vil du lære mye om hvordan treningen gjøres og forberedelsene før konkurransen ved å lese gjennom et par av loggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er en journalist som skriver en sak om bodyfitness. Kan noen skrive et par setninger om hva det er for noe? Hvordan og hva man trener til det?

Setter pris på all hjelp og svar.

Benedikte

Ta kontakt med min veninne, kristine weber. Hun kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...