Gå til innhold

Trenger litt hjelp/tilbakemelding på et program!


Stjerne87

Anbefalte innlegg

Har vært syk en legre periode og har nettop startet igjen. Det var mildt sagt tøft! Føltes ut som om styrken bare har forsvunnet helt og det var flaut å bevege seg inn på treningsrommet igjen med den halvslappe kroppen.. uansett, fikk satt opp ett program her for å komme meg oppover igjen. Hadde satt pris på om dere kunne gitt meg noen tilbakemeldinger på hva dere synes, eventuelle endringer jeg bør gjøre, dersom det er noen. Kommer selvsagt til å endre repitisjoner osv når formen begynner å gå oppover igjen ;) (Beklager den utrolig lange meldingen, men for å gi tilbakemeldinger så må en vel ha best mulig info om hva jeg faktisk gjør når jeg er på trening). (y)

2 splitt styrkeprogram(2dg overkrop, 2dg underkropp):

Overkropp:

Benkpress 10-12rep*3

Skråbenk 10-12rep*3

Arnoldpress 10-12rep*3

Pullups maks rep*3-5

Nedtrekk 10-12rep*3

Dips maks rep*3-5

Underkropp:

Bulgarsk utfall 10-12rep*3

Ettbens markløft 10-12rep*3

Sumo 10-12rep*3

Planke (kjører et eget program med 5 serier med vekter)

Utfall 10-12rep*3

Situps diverse

Kondisjon/utholdenhet 2dager i uka. Langkjøring + intervall/fartslek:

(Denne skal økes til 3 intervalltreninger + 1 langkjøring per uke, men må ta det gradvis)

Fartslek/intervall(forskjellige økter jeg vil kjøre for å få variasjon):

1.dag: (3min løp, 1 min pause) * 8 (langintervall)

2.dag: 20-25 rep * 60sek, 30 sek pause (kortintervall)

3.dag: 20-25 rep* 45 sek, 15sek pause (kortintervall)

4.dag: 20-25 rep*35 sek, 15 sek pause (kortintervall)

5.dag: 20 min arbeid totalt: 60-45-30 sek med 15 sek pause mellom hver (kortintervall)

(Alle økter skal være progressive)

6. dag: 5*4 min 1-2 min pause (Langintervall)

7. dag: 5*1000m 1-2 min pause (Langintervall)

Langkjøring:

1.dag: 1 times løping rolig snakketempo

2.dag: 40 min løping + 5*80meter stigningsløp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hei!

Du sier du nylig har startet igjen og da synes jeg det virker smart med en del basisøvelser.

Selv kjører jeg et fire splitt program hvor jeg kjører primært øvelser på bryst/triceps+bein og rygg/biceps+bein to dager i uken på hver av disse. Jeg har øvelser til biceps en dag i uken og JM-Press (triceps) den andre dagen i uken noe jeg synes fungerer veldig bra :) Så kommer mage i tillegg!

Kanskje du kan tilføye en øvelse på biceps og en på triceps?

Krock Row for rygg fungerer ypperlig for meg som en roøvelse! (Eller liggende roing på benk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Du sier du nylig har startet igjen og da synes jeg det virker smart med en del basisøvelser.

Selv kjører jeg et fire splitt program hvor jeg kjører primært øvelser på bryst/triceps+bein og rygg/biceps+bein to dager i uken på hver av disse. Jeg har øvelser til biceps en dag i uken og JM-Press (triceps) den andre dagen i uken noe jeg synes fungerer veldig bra :) Så kommer mage i tillegg!

Kanskje du kan tilføye en øvelse på biceps og en på triceps?

Krock Row for rygg fungerer ypperlig for meg som en roøvelse! (Eller liggende roing på benk)

hei!;) jeg har bare glemt å skrive det opp. Godt du nevnte det :) jeg har biceps curl med manualer i programmet også ;) trodde jeg hadde skrevet det, men ser jo det nå at det ikke står der :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...