Gå til innhold

Små, hvite prikker på magen etter trening


Sunni

Anbefalte innlegg

Jeg har i lang tid fått små, hvite prikker på magen, sidene og litt på armene etter hard trening. Prikkene klør i noen tilfeller, men ikke alltid, og er harde. Det merkeligste er at de går bort etter en dusj, for så å komme tilbake neste gang jeg trener igjen. Kan det være en form for svetteeksem el.lign.? Jeg har prøvet med flere forskjellige, pustende topper/tskjorter, men prikkene kommer allikevel.

Andre som er kjente med problemet, har tips til hva det kan skyldes, eller forbygges?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres nesten ut som slik man får i syden når det er for varmt?

Ja, det høres litt slik ut. Er det pittesmå blemmer hvis du ser nøye etter? Det får jeg når jeg ligger på stranda eller ved bassengkanten i fuktige Florida. Hvis det er dette er det ganske vanlig å få når man er i "syden", soler seg, eller har det veldig varmt. Når jeg tenker etter så kan det hende jeg har hatt det etter en hard treningsøkt også, men det er sånn once in a blue moon. Jeg tror man får det lettere dersom luftfuktigheten er veldig høy, type Florida...Alt jeg sier er bare spekulasjon, men jeg har bestandig bare tenkt at det er svette som er på tur ut, men blir fanget under et pittelite lag med hud eller noe sånt, og når man da dusjer blir hele huden gjennomvåt slik at de forsvinner.

Disse prikkene er da ikke helt hvite hos meg, så det kan jo være noe annet du har...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 5 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...