Gå til innhold

Slankeoperasjoner


Anbefalte innlegg

For en person som sliter med Sykdom/ smerter pga overvekt, og har prøvd alt av slanke metoder. til og med prøvd å trene , spise sunt. men ikke lykkes er Faktisk slankeoperasjon, den siste og beste utvei for å få et lettere og bedre liv.

Jeg selv er 93 kilo og 158 lang, og sliter med kraftige korsrygg smerter pga vekta. jeg har prøvd å spist sunt og trent, + forskjellige slanke kurer, greit jeg gikk ned i vekt , men la på meg det dobbelte.

Skal faktisk søke om å få slankeoperasjon. Greit man går hurtig ned i vekt, og får dumping av å spise for mye. Men man får jo bedre selvbilde + komme inn i Normal str når det gjelder klær =) Kjenner mange som har tatt denne operasjonen, og de bare stråler av god selvbilde, mange av de er faktisk blitt Friske av de sykdommene de har. Jeg legger med en fil til dere. Faktisk helsedirektoratet mener også slankeoperasjon er den beste løsningen for en som er overvektig. http://www.helsedirektoratet.no/folkehelse/fysisk-aktivitet/aktivitetshandboken/terapikapitler/Documents/kapittel-35-overvekt-og-fedme.pdf.

Denne sliter jeg litt med å svelge, og det må jeg bare beklage om noen i denne sammenheng skulle føle seg støtt eller mislykket, men...

Jeg er akkurat like lav som deg. Jeg veier 15 kg mindre enn deg. For tre år siden veide jeg 50 kg mer enn deg. Jeg har aldri ment at slankeoperasjon har vært den beste løsningen for meg. Faktisk så har en slankeoperasjon aldri vært noe alternativ for meg i utgangspunktet. En slankeoperasjon er ikke den beste løsningen for en overvektig, og det er kun i de tilfeller hvor det er kritisk å få av overvekt at slankeoperasjon kan anses som å være en av de bedre løsningene.

Helseproblemer, skader o.l lar seg ikke automatisk regulere av vektnedgang etter slankeoperasjon, men ironisk nok vil ett langvarig, sunt kosthold og bevegelse være ganske gunstig på disse problemene dette også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det de fleste ikke vil skjønne er at kortvarige dietter gir kortvarig effekt.

Jeg kunne sikkert klart å leve på grapefrukt, kaffe og pulver i et par uker, og gått ned et par kg, men på et tidspunkt måtte jeg jo returnert til et noenlunde normalt kosthold igjen.

Alle vil vel ha en quick fix.

Det må til syvende og sist en livsstilsforandring til, som baserer seg på at kaloriinntak ikke er høyere enn kroppens kaloriforbruk. Forskning har vel også kommet frem til at mennesker som har gått ned i vekt må ligge på et noe lavere kaloriinntak enn en person av tilsvarende vekt som ikke har gått ned, for å vedlikeholde. (Peker i første omgang til HBO's Weight of the Nation, her).

Kroppen kan ikke på magisk vis produsere energi av seg selv.

Ellers kan jeg absolutt være enig i at slankeoperasjon er et gyldig hjelpemiddel til de som pga. sykdom har problemer med å være i tilstrekkelig fysisk aktivitet.

(Redigert 12:44)

Ja kortvarige dietter gir kortvarig effekt, det vet jeg, har prøvd mange slanke kurer, men går opp det dobbelte.siden jeg kjenner så mange som har tatt slankeoperasjon, føler jeg meg helt misunnelig. de går rask ned i vekt. men vekta blir der, når de har gått ned det de skall.

jeg sliter med at jeg har blitt så overbevist hva jeg stapper i meg, at jeg får dårlig samvittighet av å ta meg et lite kak stykke, spiser mest kylling file, litt grønnsaker, og egg/ bacon. har begynt å trene men får vondt i kroppen, spesielt korsryggen.

er rett å slett lei,og føler meg så mislykket, så jeg krysser fingrene på¨at jeg får operasjon. hvis ikke er jeg redd for at Bulemi blir den siste utvei, for å gå ned i vekt, er jo slik moddeller driv på med, for å være så tynn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kortvarige dietter gir kortvarig effekt, det vet jeg, har prøvd mange slanke kurer, men går opp det dobbelte.siden jeg kjenner så mange som har tatt slankeoperasjon, føler jeg meg helt misunnelig. de går rask ned i vekt. men vekta blir der, når de har gått ned det de skall.

jeg sliter med at jeg har blitt så overbevist hva jeg stapper i meg, at jeg får dårlig samvittighet av å ta meg et lite kak stykke, spiser mest kylling file, litt grønnsaker, og egg/ bacon. har begynt å trene men får vondt i kroppen, spesielt korsryggen.

er rett å slett lei,og føler meg så mislykket, så jeg krysser fingrene på¨at jeg får operasjon. hvis ikke er jeg redd for at Bulemi blir den siste utvei, for å gå ned i vekt, er jo slik moddeller driv på med, for å være så tynn

Da vil jeg tro at problemet er psykisk og ikke fysisk. Om jeg var deg hadde jeg søkt psykiatrisk hjelp i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kortvarige dietter gir kortvarig effekt, det vet jeg, har prøvd mange slanke kurer, men går opp det dobbelte.siden jeg kjenner så mange som har tatt slankeoperasjon, føler jeg meg helt misunnelig. de går rask ned i vekt. men vekta blir der, når de har gått ned det de skall.

jeg sliter med at jeg har blitt så overbevist hva jeg stapper i meg, at jeg får dårlig samvittighet av å ta meg et lite kak stykke, spiser mest kylling file, litt grønnsaker, og egg/ bacon. har begynt å trene men får vondt i kroppen, spesielt korsryggen.

er rett å slett lei,og føler meg så mislykket, så jeg krysser fingrene på¨at jeg får operasjon. hvis ikke er jeg redd for at Bulemi blir den siste utvei, for å gå ned i vekt, er jo slik moddeller driv på med, for å være så tynn

Bulimi er en "selvpåført" sykdom. Det er ingen andre enn du som velger om du skal stikke fingrene i halsen eller ikke. Men hvis du seriøst mener at bulimi er "en siste utvei", for Guds skyld. Få hjelp. Det er uansett ingen her inne som kan hjelpe deg med et så alvorlig problem over nett. Jeg kan skjønne tankegangen din, jeg har selv vært stor. Men du vet like godt som meg at en spiseforstyrrelse ødelegger mer enn det hjelper. Den eneste grunnen til at man ikke går ned i vekt/klarer å holde seg nede er mangel på kunnskap, og kunnskap finnes det nok av her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste grunnen til at man ikke går ned i vekt/klarer å holde seg nede er mangel på kunnskap

Her mener jeg du er litt på feil spor. Det er mange som har ekstrem god kunnskap ang kosthold, men som av mentale/psykiske grunner ikke klarer å omsette kunnskapen i praktisk handling. Dette handler da ikke om kunnskapsløshet, men helt andre faktorer i prosessen fra viten og kunnskap til handling og praktisk væremåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja kortvarige dietter gir kortvarig effekt, det vet jeg, har prøvd mange slanke kurer, men går opp det dobbelte.siden jeg kjenner så mange som har tatt slankeoperasjon, føler jeg meg helt misunnelig. de går rask ned i vekt. men vekta blir der, når de har gått ned det de skall.

jeg sliter med at jeg har blitt så overbevist hva jeg stapper i meg, at jeg får dårlig samvittighet av å ta meg et lite kak stykke, spiser mest kylling file, litt grønnsaker, og egg/ bacon. har begynt å trene men får vondt i kroppen, spesielt korsryggen.

er rett å slett lei,og føler meg så mislykket, så jeg krysser fingrene på¨at jeg får operasjon. hvis ikke er jeg redd for at Bulemi blir den siste utvei, for å gå ned i vekt, er jo slik moddeller driv på med, for å være så tynn

Bulemi er ikke løsningen på overvekt, belive me! Og helt seriøst, du ønsker ikke å begynne med gebiss i en alder av 40, for ja, det er noe av det du risikerer med å ha bulimi. Og det vil bare gi deg flere problemer enn hva du alt har, og vektnedgang er ingen garanti. Jeg snakker av flere års erfaring, det har bare gitt meg flere problemer enn det har løst, det løste ingenting.

Jeg vil anbefale deg å prate om tankene dine med noen, gjerne en som også kan gi deg veiledning og oppfølgning.

Du er nødt til å jobbe med degselv psykisk for å få resultater fysisk. Det er hardt og tøft, men jeg lover deg, når du greier å rette opp i tankegangen din og sloss mot dine egne demoner, så vil selvtillitten og selvfølelsen din øke til det fantastiske.

Men snakk med noen, for all del, å utvikle en spiseforstyrrelse er ikke noen lek, og når den først har satt seg i deg, så går det ikke ann å bare slutte, det er en sykdom du er nødt til å sloss med hele livet for å holde i sjakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her mener jeg du er litt på feil spor. Det er mange som har ekstrem god kunnskap ang kosthold, men som av mentale/psykiske grunner ikke klarer å omsette kunnskapen i praktisk handling. Dette handler da ikke om kunnskapsløshet, men helt andre faktorer i prosessen fra viten og kunnskap til handling og praktisk væremåte.

Mangel på kunnskap/viljestyrke da? I bunn og grunn er det bare en person som kan endre dårlige vaner, og det er en selv. Mange vil kanskje trenge hjelp til å komme dit, men det er jo uansett den personen som trenger hjelp som må søke hjelp da? Jeg hadde heldigvis et godt støtteapparat hjemme, men uten den innsatsen jeg har lagt inn SELV hadde jeg aldri kommet meg dit jeg er idag. Når hun over her begynner å snakke om bulimi som en "løsning" så sier det jo seg selv at hun trenger seriøs hjelp. Hun har gått på utallige slankekurer, og har gått opp igjen mer enn hun gikk ned. Det er i mine øyne pga mangel på kunnskap, eller viljestyrke. Vektnedgang er 30 % trening og 70 % kosthold, mao kan man fint gå ned i vekt selv om man har vondt i ryggen og kanskje ikke kan trene så tungt. Jeg hadde ingen som passet på hva jeg spiste hele tiden, som holdt gaffelen for meg og som dro meg med på trening. Men jeg kom meg ut likevel. Her inne finnes det nok av motivatorere, personlige trenere og ernæringsfysiologer som kan hjelpe hvis man spør om hjelp. Bruk dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en person som sliter med Sykdom/ smerter pga overvekt, og har prøvd alt av slanke metoder. til og med prøvd å trene , spise sunt. men ikke lykkes er Faktisk slankeoperasjon, den siste og beste utvei for å få et lettere og bedre liv.

Jeg selv er 93 kilo og 158 lang, og sliter med kraftige korsrygg smerter pga vekta. jeg har prøvd å spist sunt og trent, + forskjellige slanke kurer, greit jeg gikk ned i vekt , men la på meg det dobbelte.

Skal faktisk søke om å få slankeoperasjon. Greit man går hurtig ned i vekt, og får dumping av å spise for mye. Men man får jo bedre selvbilde + komme inn i Normal str når det gjelder klær =) Kjenner mange som har tatt denne operasjonen, og de bare stråler av god selvbilde, mange av de er faktisk blitt Friske av de sykdommene de har. Jeg legger med en fil til dere. Faktisk helsedirektoratet mener også slankeoperasjon er den beste løsningen for en som er overvektig. http://www.helsedirektoratet.no/folkehelse/fysisk-aktivitet/aktivitetshandboken/terapikapitler/Documents/kapittel-35-overvekt-og-fedme.pdf.

Har du vært til konsultasjon ved en overvektsklinikk? Disse operasjonene er ikke noe du velger, som å plukke deg en slankepakke fra hylla. Du blir vurdert, og du må, virkelig, ha prøvd alt. Du må rapportere spisevaner og aktivitet over tid. Du må ha gode grunner for å bli operert, og de fleste må vise evne til å kunne legge om, og gå ned noe før operasjonen. (jeg kjenner ei som er myye større enn deg, som venter på å få svar om hun får opersjonen eller ei, og hu måtte slanke seg noen kilo først, rett og slett vilse vilje og evne. Men hun er myye større enn deg) Det at du sier du har spist sunt, og nå sier du er lei, sier en del i seg selv. Du kan ikke bare slanke deg med å knipse med fingrene. Om du opererer deg eller slanker deg på egenhånd, så MÅ du legge om livsstilen, og da må du spise sunt uansett. Det er en forandring for livet. Operasjon eller ei.

Det at du får vondt i ryggen bør du få sjekka ut hvis du tror det er så alvorlig at du ikke kan trene. De fleste kan få vondt i korsryggen av trening, det kan være en reaksjon fra musklene fordi de ikke er vant til bevegelsen du gjør. Det er veldig vanlig at overvektige får vondt i korsrygg og kne når de trener. Veldig vanlig.

Jeg er født med kroniske smerter. Jeg har vondt i et eller annet stort sett hver dag, og noen ganger får jeg vondt når jeg trener, men det skal godt gjøres at noe av det er farlig. Er du utrent, er det verst. Mange trenger litt tid på å komme over den verste kneika, men det blir bedre etterhvert. Kroppen aktiverer muskler, venner seg til uvannte bevegelser osv.

Man velger ikke å få en spiseforstyrrelse, i så måte, men man starter med å gjøre et valg, som er uheldig, og så mister du kontrollen. Hvis du selv merker tendensen, eller antydning til usunne tanker, så er det jo en god grunn til å oppsøke hjelp. Når det faktisk har gått for langt, innser du det neppe selv. Du vil heller ikke få fremskyndt prosessen med å si at du kommer til å få bulimi, for da vil de sannsynligvis tenke at her er det mer et psykisk problem som ligger i bunn. Det kan i verste fall oppfattes som en trussel.. Syns de det er nødvendig, så sender de deg kanskje til psykolog først.. Operasjonen er virkelig ikke noe quick fix, og ingen quick fix funker. Ingen. Man MÅ gjøre en viss innsats selv, både før, under og etter. De du kjenner som har blitt operert, har gått ned og er stabile, er stabile fordi de gjør en innsats selv.

Har du prøvd slankekurer og gått opp igjen, så er det jo helt klart at du ikke har klart å legge om kosthold/livsstil i den grad som er nødvendig for å oppnå gode og varige resultater

Slankeoperasjonen er ikke den beste løsningen, det er nok ganske selektiv lesning. Det er mange minussider ved dise operasjonene. Det er beste løsning for de mest ekstreme tilfellene, men ikke for de som kan klare det selv, med litt støtte og vilje. Du MÅ jo legge om livet ditt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel også heller sjeldent at bieffekter ved en slankeoperasjon nevnes så veldig ofte. For ordens skyld:

"Hun hadde gått ned 53 kg etter en gastric bypass, og var for så vidt fornøyd med det, men noe mindre fornøyd med å ha pådratt seg blodsukkersvingninger som en bivirkning av dette i så stor grad at hun blir vesentlig hemmet i livet. Hun må spise et mindre måltid hver time, og lever med konstant risiko for å bli helt slått ut på kort varsel på grunn av fall i blodsukkeret. Denne risikoen er så stor at hun f.eks. ikke kan kjøre bil, må ha følge på sosiale arrangement og er 100% arbeidsufør."

Farene ved en slankeoperasjon | Big man going down

"With a changed stomach size and digestive system, there will be certain foods, beverages and drugs that you’ll need to avoid and certain diet habits you’ll need to maintain."

"Hair Loss occurs to some degree for most patients and can be caused by nutritional deficiencies or as your body’s response to major surgery or extremeweight loss."

"Gallstones are small stones of cholesterol formed in the gall bladder or bile passages. They can be created following rapid weight loss which leads to their development in as many as 1/3 of bariatric surgery patients. As a result, your surgeon may remove your gallbladder during surgery or prescribe bile salt supplements after surgery."

"Kidney stones are stones in the kidney related to decreased urine volume or increased excretion of stone-forming components such as calcium, oxalate, urate, cystine, xanthine and phosphate. The stones form in the urine collecting area (the pelvis) of the kidney and may range in size from tiny to staghorn stones the size of the renal pelvis itself."

Gastric Bypass Side Effects - The 8 Most Common and How to Avoid Them

Og det var uten engang å nevne eventuelle fysiske og medisinske komplikasjoner som kan oppstå under og etter det kirurgiske inngrepet.

Selv skjønner jeg ikke hvordan folk er villige til å potensielt ødelegge kroppen sin for alltid gjennom en slik operasjon, når de UANSETT må legge om livsstilen etter operasjonen for å holde vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lekte med tanken om det selv da jeg var på mitt størtste (110 kg på 164 cm), men når jeg begynte å rydde opp i det psykiske slo jeg den tanken fra meg. Og meget glad for det, nå har jeg fått tid til å akseptere den kroppen jeg har, for hvert kilo jeg har mistet. Jeg raser ned i vekt, selv om det ikke går like hurtig som det muligens ville gådt med en oprasjon. Men huden får tid til å trekke seg sammen, så når jeg endelig når vektmålet mitt på ca 60 kg(bare 16 igjen!), så vil jeg ikke sitte med en masse løshud, og jeg kan leve livet slik jeg vil, spise den maten jeg vil(som jeg tåler da), og jeg er veldig glad jeg bare lekte med tanken på oprasjon, og aldri gikk vidre til lege med den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært til konsultasjon ved en overvektsklinikk? Disse operasjonene er ikke noe du velger, som å plukke deg en slankepakke fra hylla. Du blir vurdert, og du må, virkelig, ha prøvd alt. Du må rapportere spisevaner og aktivitet over tid. Du må ha gode grunner for å bli operert, og de fleste må vise evne til å kunne legge om, og gå ned noe før operasjonen. (jeg kjenner ei som er myye større enn deg, som venter på å få svar om hun får opersjonen eller ei, og hu måtte slanke seg noen kilo først, rett og slett vilse vilje og evne. Men hun er myye større enn deg) Det at du sier du har spist sunt, og nå sier du er lei, sier en del i seg selv. Du kan ikke bare slanke deg med å knipse med fingrene. Om du opererer deg eller slanker deg på egenhånd, så MÅ du legge om livsstilen, og da må du spise sunt uansett. Det er en forandring for livet. Operasjon eller ei.

Det at du får vondt i ryggen bør du få sjekka ut hvis du tror det er så alvorlig at du ikke kan trene. De fleste kan få vondt i korsryggen av trening, det kan være en reaksjon fra musklene fordi de ikke er vant til bevegelsen du gjør. Det er veldig vanlig at overvektige får vondt i korsrygg og kne når de trener. Veldig vanlig.

Jeg er født med kroniske smerter. Jeg har vondt i et eller annet stort sett hver dag, og noen ganger får jeg vondt når jeg trener, men det skal godt gjøres at noe av det er farlig. Er du utrent, er det verst. Mange trenger litt tid på å komme over den verste kneika, men det blir bedre etterhvert. Kroppen aktiverer muskler, venner seg til uvannte bevegelser osv.

Man velger ikke å få en spiseforstyrrelse, i så måte, men man starter med å gjøre et valg, som er uheldig, og så mister du kontrollen. Hvis du selv merker tendensen, eller antydning til usunne tanker, så er det jo en god grunn til å oppsøke hjelp. Når det faktisk har gått for langt, innser du det neppe selv. Du vil heller ikke få fremskyndt prosessen med å si at du kommer til å få bulimi, for da vil de sannsynligvis tenke at her er det mer et psykisk problem som ligger i bunn. Det kan i verste fall oppfattes som en trussel.. Syns de det er nødvendig, så sender de deg kanskje til psykolog først.. Operasjonen er virkelig ikke noe quick fix, og ingen quick fix funker. Ingen. Man MÅ gjøre en viss innsats selv, både før, under og etter. De du kjenner som har blitt operert, har gått ned og er stabile, er stabile fordi de gjør en innsats selv.

Har du prøvd slankekurer og gått opp igjen, så er det jo helt klart at du ikke har klart å legge om kosthold/livsstil i den grad som er nødvendig for å oppnå gode og varige resultater

Slankeoperasjonen er ikke den beste løsningen, det er nok ganske selektiv lesning. Det er mange minussider ved dise operasjonene. Det er beste løsning for de mest ekstreme tilfellene, men ikke for de som kan klare det selv, med litt støtte og vilje. Du MÅ jo legge om livet ditt uansett.

Jeg har prøvd alt av slanke produkter, som herbalife osv og det fungerer ikke . jeg selv har greid å forvandle tankegangen om hva jeg kan spise og hva som ikke er bra, det er faktisk karbo vi legger på oss av, greit nokk trenger kroppen litt karbohydrater, men dette får jeg i meg ved å ta omega 3 og vitaminer + litt grønnsaker. Men nå er jeg veldig motivert , jeg spiser 1 kylling fille hver dag,+ grønnsaker, denne kylling fille en deler jeg opp i biter, og spiser litt til frokost , lunsj , middag og kveld, det høres kanskje ut som veldig lite, men for meg som har mye å ta av i reserve, så er det bra. for når jeg trener og går turer, er jo det fetet ( overskuddet av karbo i kroppen ) som forbrennes , så det vill si . jeg spiser kun kylling fille 1 den ene uka så varierer jeg med , litt egg, litt salat.Bacon. Som sakt Dette skall jeg fortsette med til jeg har gått av meg de kiloene jeg skall. så begynne å spise litt mere normalt, men i selvfølgelig veldig små mengder. jeg prøvde et kake stykke på morsdagen, men ble bare kvalm av den. dette er mitt valg som sakt. ( Tenkte først å søke om slanke operasjon. men har snudd tankegangen bort fra det. ) Tror ikke du helt forstår hvordan en overvektig har det ? Du selv er sikkert tynn , å da blir det vanskelig å forst det. Jeg også sliter med smerter, kan ikke gå langt før jeg får vondt i ankelen / kne. å korsryggsmertene er noe jeg fikk for 2 måneder siden, å da trente jeg ikke. men jeg hvet hvordan du har det som sliter med kroniske smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har prøvd alt av slanke produkter, som herbalife osv og det fungerer ikke . jeg selv har greid å forvandle tankegangen om hva jeg kan spise og hva som ikke er bra, det er faktisk karbo vi legger på oss av, greit nokk trenger kroppen litt karbohydrater, men dette får jeg i meg ved å ta omega 3 og vitaminer + litt grønnsaker. Men nå er jeg veldig motivert , jeg spiser 1 kylling fille hver dag,+ grønnsaker, denne kylling fille en deler jeg opp i biter, og spiser litt til frokost , lunsj , middag og kveld, det høres kanskje ut som veldig lite, men for meg som har mye å ta av i reserve, så er det bra. for når jeg trener og går turer, er jo det fetet ( overskuddet av karbo i kroppen ) som forbrennes , så det vill si . jeg spiser kun kylling fille 1 den ene uka så varierer jeg med , litt egg, litt salat.Bacon. Som sakt Dette skall jeg fortsette med til jeg har gått av meg de kiloene jeg skall. så begynne å spise litt mere normalt, men i selvfølgelig veldig små mengder. jeg prøvde et kake stykke på morsdagen, men ble bare kvalm av den. dette er mitt valg som sakt. ( Tenkte først å søke om slanke operasjon. men har snudd tankegangen bort fra det. ) Tror ikke du helt forstår hvordan en overvektig har det ? Du selv er sikkert tynn , å da blir det vanskelig å forst det. Jeg også sliter med smerter, kan ikke gå langt før jeg får vondt i ankelen / kne. å korsryggsmertene er noe jeg fikk for 2 måneder siden, å da trente jeg ikke. men jeg hvet hvordan du har det som sliter med kroniske smerter.

å For det første, jeg har vært til Psykolog, men fikk beskjed at jeg sliter ikke Psykisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd alt av slanke produkter, som herbalife osv og det fungerer ikke . jeg selv har greid å forvandle tankegangen om hva jeg kan spise og hva som ikke er bra, det er faktisk karbo vi legger på oss av, greit nokk trenger kroppen litt karbohydrater, men dette får jeg i meg ved å ta omega 3 og vitaminer + litt grønnsaker. Men nå er jeg veldig motivert , jeg spiser 1 kylling fille hver dag,+ grønnsaker, denne kylling fille en deler jeg opp i biter, og spiser litt til frokost , lunsj , middag og kveld, det høres kanskje ut som veldig lite, men for meg som har mye å ta av i reserve, så er det bra. for når jeg trener og går turer, er jo det fetet ( overskuddet av karbo i kroppen ) som forbrennes , så det vill si . jeg spiser kun kylling fille 1 den ene uka så varierer jeg med , litt egg, litt salat.Bacon. Som sakt Dette skall jeg fortsette med til jeg har gått av meg de kiloene jeg skall. så begynne å spise litt mere normalt, men i selvfølgelig veldig små mengder. jeg prøvde et kake stykke på morsdagen, men ble bare kvalm av den. dette er mitt valg som sakt. ( Tenkte først å søke om slanke operasjon. men har snudd tankegangen bort fra det. ) Tror ikke du helt forstår hvordan en overvektig har det ? Du selv er sikkert tynn , å da blir det vanskelig å forst det. Jeg også sliter med smerter, kan ikke gå langt før jeg får vondt i ankelen / kne. å korsryggsmertene er noe jeg fikk for 2 måneder siden, å da trente jeg ikke. men jeg hvet hvordan du har det som sliter med kroniske smerter.

1 kyllingfilet + grønnsaker om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulemi er ikke løsningen på overvekt, belive me! Og helt seriøst, du ønsker ikke å begynne med gebiss i en alder av 40, for ja, det er noe av det du risikerer med å ha bulimi. Og det vil bare gi deg flere problemer enn hva du alt har, og vektnedgang er ingen garanti. Jeg snakker av flere års erfaring, det har bare gitt meg flere problemer enn det har løst, det løste ingenting.

Jeg vil anbefale deg å prate om tankene dine med noen, gjerne en som også kan gi deg veiledning og oppfølgning.

Du er nødt til å jobbe med degselv psykisk for å få resultater fysisk. Det er hardt og tøft, men jeg lover deg, når du greier å rette opp i tankegangen din og sloss mot dine egne demoner, så vil selvtillitten og selvfølelsen din øke til det fantastiske.

Men snakk med noen, for all del, å utvikle en spiseforstyrrelse er ikke noen lek, og når den først har satt seg i deg, så går det ikke ann å bare slutte, det er en sykdom du er nødt til å sloss med hele livet for å holde i sjakk.

For det første , jeg sliter ikke Psykisk, for det andre jeg har bare snudd om kostholdet, og ikke spise mye karbo, for det er det du legger på deg av, Raffinert sukker. Og for det tredje , jeg kaster ikke opp maten, slik de med Bulemi har det, og jeg lider ikke av spise forstyrrelse. Det er noe som heter man blir hva man spiser ,jeg har i de siste 2 ukene bestemt meg for å slutte å spise mat med mye karbo, å for å komme igang, valgte jeg å kun spise proteiner, for at kroppen skall begynne å forbrenne bort fett. , og jeg spiser ofte, + har begynt å prøv å trene, selv om det er vondt, for meg er det også vondt å bare sitte i ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke spise mye karbo, for det er det du legger på deg av, Raffinert sukker

Dette er HELT feil. Du legger på deg av å spise mer kalorier enn du forbruker iløpet av en dag. Om du spiser 3000kcal fra kun protein og forbruker 2000kcal vil du ligge i overskudd og legge på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kyllingfilet + grønnsaker om dagen?

Jepp. men jeg kommer til å variere med , egg og Bacon. Altså kun proteiner. men 1 knekkebrød som inneholder 7 karbo kan jeg av å til unne meg. egg med findus smør ost. er også godt, + inneholder 0 karbo =) å jeg spiser mindre en hva jeg forbruker, dermed så forbrenner jeg bort overskuddet fettet, og heller mater musklene , siden musklene trenger proteiner. jeg kjenner også at jeg har fått mere overskudd ( energi ) av å kutte ned på Karbo. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er HELT feil. Du legger på deg av å spise mer kalorier enn du forbruker iløpet av en dag. Om du spiser 3000kcal fra kun protein og forbruker 2000kcal vil du ligge i overskudd og legge på deg.

ja hvis man spiser mere en hva man trener, men det gjør ikke jeg. jeg spiser det jeg har skrevet tidligere , å trener mere.

dette har jeg gjort før, å da gikk jeg ned 5 kilo i uka, men da brukte jeg ikke vitaminer. greit jeg kanskje gikk opp igjen da jeg slutta med det. men no snakker jeg om en livs stil.

jeg spiser ikke mere kalorier en hva jeg forbruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...