Gå til innhold

Spiser jeg for lite ?


Anbefalte innlegg

Frokost består gjerne av en yoghurt som skyr vanilje, eller et halv beger med vaniljekesam med ca en banan oppi, et glass vann .

Lunsj : Er gjerne enten salat med kylling og et egg + noen nøtter. Evnt to stekte egg og en neve nøtter

Middag : Det er varier, men blir en del kylling i alle varianter, gjerne med spelt tortillalefser, spelt pita brød, ris evnt. Eller vanlig kjøttkake middag, Spiser ikke så mye, mest grønnsaker og kjøtt.

Trener jeg på ettermiddag/ kvelden hender det jeg tar en proteinshake når jeg kommer hjem.

Kveld: gjerne samme som frokost, evnt middagsrester.

Jeg går ca 5 km hver dag, trener moderat styrke trening annen hver dag sånn ca.

Jeg er 157 cm og vekta viste i dag 56,6 kg

Jeg har ikke noe vekt mål, men å øke musklemasse og ned i fett % . Prøvd den gratis måltidsmåleren, men blir ikke helt klok av den. :p

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

som nå har jeg ikke spist siden kl 9. Jeg drakk en slik sjokolade YT, sånn i 11 tiden, etter jeg var nede på treningen å gikk gjennom styrkeøvelsene og fikk litt andre og mere øvelser. Jeg er jo ikke spesielt sulten eller nå . Så vanskelig å spise når man ikke er sulten, burde jo spise noe før middag ca kl 5.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Er egentlig ikke noe "galt" i kostholdet ditt bortsett fra at det er litt lite mat - ellers er det jo egentlig relativt bra uten at jeg orker å pille makroene dine sønder og sammen.

Om du skal øke i muskelmasse må du først og fremst øke proteininntaket ditt.Dernest ville jeg også tatt ett par ekstra gram med fett i maten, både fordi det er sunt og fordi du trenger det :)

Istede for halve begeret kesam så spiser du hele. Istede for en plain skyr så kan du tilsette melk, fløte eller annet for å øke næringsverdien i det (er sånn 100 kalorier i ett beger) og ta med en solid dose bær, frukt eller hjemmelaga musli, etc etc. En halv avocado til middagen din bidrar både med viktig fett og næring, win win. Og sånn kan man fortsette.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest SlettetBruker3
Jeg føler jeg har overskudd, men det kan sikkert bli bedre. Jeg har tatt av ca 1kg på 1,5 uke . Hva burde jeg evnt øke med å få i meg . kcl eller proteiner, fett , karbohydrater. Hva kan jeg evnt putte i meg uten om dette her.

Hvis du går ned i vekt, er du ikke i overskudd, men underskudd. Velvet har allerede svart fint på hva du kan øke :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oki. Venter på ny telefon så da kan jeg laste det ned da :)

diett.no funker utmerket også =)

Prøv å logge alt du spiser der i noen dager - dermed ser du hvor mye kalorier du får i deg, og fordelingen på karbo/fett/protein. Dermed er det lettere for deg å selv se hvor eventuelle feil ligger :) Husker jeg selv fikk en a-ha opplevelse når jeg så hvor lite jeg faktisk spiste til frokost..! Ofte skal det ikke så mye til - en må bare tenke nytt. Vi er så vanedyr at vi fort gjør det samme hver dag!

Prøv å f.eks tilsette litt musli/havregryn/korn i yoghurten/kesamen. Lage havregrøt innimellom; gjerne med egg oppi, eller cottage cheese.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...