Gå til innhold

Armbånd for å måle forbrenning - where to get?


Sven David

Anbefalte innlegg

Bør vel bruke den et helt døgn før du får noe fornuftige resultater? Så det stod noe om at den vil kalibrere seg selv også jo lengre tid du bruker den.

Gikk sinnsykt fort å få den, ble den sendt fra USA?

Du har nok helt rett. Må brukes en stund før den gir fornuftige resultater. Ja den ble sendt fra USA og det gikk sinnsykt fort. 4-5 dager eller noe.

Alt ser ut til å funke nå bortsett fra at sync mellom iPhone og armbåndet ikke er så smertefritt som jeg skulle ønske. Men det kan jo likegodt være iCrap sin feil. Bluetooth er ikke akkurat den mest stabile teknologien jeg har vært ute for.

Blir spennende å koble den til PCen i kveld og synkronisere opp resultatene.

1180kcal til nå i dag. (kl 7:30 til 13:00)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne er satt på ønskelista mi også (amazon har den ser det ut til)! Kan du si fra hva du synes når du får den er du snill...? :)

Jeg vet ikke om du har fulgt med på tråden her, men nå har jeg hatt armbåndet et par dager. Det er kort tid for å uttale seg bastant, men jeg synes det funker ganske bra. Dataene armbåndet rapporterer gir mening. I dag var første gang jeg brukte det på trening og det fanget opp 4 minutter vigorous activity som trolig var da jeg utførte barbell glute bridge. Søvn registrerer det også og det ser ut som det stemmer.

Jeg må nok ha det litt lenger for å kunne si noe helt sikkert, men det er i alle fall en artig sak. Har fått litt mer orden på bluetooth-tilkoblingen mot iPhone også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om du har fulgt med på tråden her, men nå har jeg hatt armbåndet et par dager. Det er kort tid for å uttale seg bastant, men jeg synes det funker ganske bra. Dataene armbåndet rapporterer gir mening. I dag var første gang jeg brukte det på trening og det fanget opp 4 minutter vigorous activity som trolig var da jeg utførte barbell glute bridge. Søvn registrerer det også og det ser ut som det stemmer.

Jeg må nok ha det litt lenger for å kunne si noe helt sikkert, men det er i alle fall en artig sak. Har fått litt mer orden på bluetooth-tilkoblingen mot iPhone også.

Takk for oppdatering! Mulig dette er et dumt spørsmål, men jeg har ikke lest så mye om produktet helt enda og har generelt ikke spesielt mye peiling på dette: Det er ingenting i veien for at det vil fungere på android, sant? Er sånn omtrent tre sekunder unna å bestille så snart jeg finner ut av det der... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppdatering! Mulig dette er et dumt spørsmål, men jeg har ikke lest så mye om produktet helt enda og har generelt ikke spesielt mye peiling på dette: Det er ingenting i veien for at det vil fungere på android, sant? Er sånn omtrent tre sekunder unna å bestille så snart jeg finner ut av det der... ;)

Det støtter Android ja

BodyMedia FIT Apps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sven David, hvor mye har armbåndet vist at du forbrenner i timen under styrketrening?

Nå er det første gang jeg har sett etter det i dag faktisk, og det ble 250kcal (beintrening). Treningen postes i loggen min senere. Synes det høres fornuftig ut jeg.

Gikk en tur og Runkeeper havna på 290kcal mens armbåndet viste 274. Ser ut som det er rimelig nøyaktig, kanskje rundt 90%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det første gang jeg har sett etter det i dag faktisk, og det ble 250kcal (beintrening). Treningen postes i loggen min senere. Synes det høres fornuftig ut jeg.

Gikk en tur og Runkeeper havna på 290kcal mens armbåndet viste 274. Ser ut som det er rimelig nøyaktig, kanskje rundt 90%

Ca 1 time inkludert egenmassasje og oppvarming?

Kan nok stemme at det ligger rundt der på en slik økt ja. Tror man skal være veldig intensiv på styrketrening for å dra den over 400 kcal i timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har jeg også omsider fått tak i dette armbåndet! Tror det har veldig veldig mye for seg: Alle kalkulasjoner på noen med min vekt og høyde indikerte et mye høyere daglig kaloriforbruk enn det jeg faktisk hadde, selv hvis jeg brukte de konservative estimatene. Det som burde vært vekttap i følge alt fra My fitness pal til ulike formler der ute viste seg å være mitt vedlikeholdsnivå! Ikke rart det går treigt ned da... :p

Har fulgt armbåndets anbfalinger disse tre dagene (selv om det er mindre pålitelig i starten), og har alt begynt å sniffe på laveste delen av platået jeg har vært stuck på så lenge. Tror dette absolutt kan gå veien nå, og motivasjonsmessig er det en helt annen verden. Tusen tusen takk for at du postet denne tråden i utgangspunktet, den har muligens reddet meg veldig på ferden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Armbåndet viser:

* kaloriforbruk (og estimerer også hvor aktiv du må være for å nå kaloriforbruksmålet ditt i løpet av dagen),

* kalorier inn (jeg bruker MyFitnessPal for å logge maten, det er enklere enn å logge på pc'n),

* fysisk aktivitet (varighet og intensitet),

* kaloribalanse (og også hvorvidt du når kaloriunderskudd/overskuddsmålet ditt),

* antall skritt du tar på en dag og

* varighet på tiden du faktisk sover (den måler også tid du bruker til å hvile).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den foreslo ikke kalorikutting, den viste bare at selv på veldig aktive dager med styrketrening så forbrenner jeg kun 1900 kcal. Det er ikke spesielt mye til å være en dag der man farter rundt hele tiden og er over 10 000 skritt! Hvor mange kalorier man inntar avhenger av hvilket mål man har satt seg (dvs dato for ønsket målvekt), og hvordan man ønsker fordelingen mellom kalorikutting og aktivitetsøkning. Nå har jeg kalorigrense på 1600 (anbefalt av PT etter lang tid med lavere grense), og da må jeg prøve å få til 2350 kcal forbrendt på en dag for å nå målet mitt. Høyere kalorigrense gir høyere aktivitetsnivå som mål osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Annonse

Hej Sven !

Jeg læste dette indlæg om bodymedia armbåndet du har købt. Jeg har netop selv købt samme armbånd på email efter at have læst om det på coach calories side. Men nu kan jeg heller ikke sign up på bodymedia.com.

Må jeg have lov at spørge, hvordan du lavede din profil ?

Venlig hilsen Cecilie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg også omsider fått tak i dette armbåndet! Tror det har veldig veldig mye for seg: Alle kalkulasjoner på noen med min vekt og høyde indikerte et mye høyere daglig kaloriforbruk enn det jeg faktisk hadde, selv hvis jeg brukte de konservative estimatene. Det som burde vært vekttap i følge alt fra My fitness pal til ulike formler der ute viste seg å være mitt vedlikeholdsnivå! Ikke rart det går treigt ned da... :p

Har fulgt armbåndets anbfalinger disse tre dagene (selv om det er mindre pålitelig i starten), og har alt begynt å sniffe på laveste delen av platået jeg har vært stuck på så lenge. Tror dette absolutt kan gå veien nå, og motivasjonsmessig er det en helt annen verden. Tusen tusen takk for at du postet denne tråden i utgangspunktet, den har muligens reddet meg veldig på ferden!

Bra! Godt å høre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Sven !

Jeg læste dette indlæg om bodymedia armbåndet du har købt. Jeg har netop selv købt samme armbånd på email efter at have læst om det på coach calories side. Men nu kan jeg heller ikke sign up på bodymedia.com.

Må jeg have lov at spørge, hvordan du lavede din profil ?

Venlig hilsen Cecilie

Hei Cecilie,

På BodyMedia brukte jeg bare et gyldig postnummer i USA for å 'late som' jeg er Amerikansk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem endte dere opp med for å få det sendt til Norge og hvor kjøpte dere fra? Det er FitBit dere snakker om?

Hei, jeg kjøpte BodyMedia FIT armband fra dette firmaet: BodyMedia // Reach Your Health & Fitness Goals with BodyMedia FIT

Fikk ikke kjøpt det direkte via dem så gikk via Amazon.com

Må fake at man er Amerikansk på BodyMedias webside (for å signe up) samt på Google Play/Apple Store for å kunne bruke appen. Telefon-appen er ikke nødvendig men det er jo litt artig. Man kobler armbåndet ditt PCen og via et lite program lastes data opp til profilen din hos BodyMedia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg kjøpte BodyMedia FIT armband fra dette firmaet: BodyMedia // Reach Your Health & Fitness Goals with BodyMedia FIT

Fikk ikke kjøpt det direkte via dem så gikk via Amazon.com

Må fake at man er Amerikansk på BodyMedias webside (for å signe up) samt på Google Play/Apple Store for å kunne bruke appen. Telefon-appen er ikke nødvendig men det er jo litt artig. Man kobler armbåndet ditt PCen og via et lite program lastes data opp til profilen din hos BodyMedia.

Så du kjøpte også den uten bluetooth? Hvilket firma brukte du for å få den sendt til Norge og hvor mye ekstra kostet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...