Gå til innhold

Er det lov å bli lei seg?


000

Anbefalte innlegg

Jeg elsker å dra ut med kameratene mine i helgene og ta noen øl, kose meg og prate med folk - Passer alltid ekstremt nøye på at jeg er hyggelig, respektfull og ikke har det gøy på noen andres vegne, håndhilser på dørvaktene og utviser stor respekt for jentene rundt meg om jeg vil flørte litt, aldri noe påtrengende eller ubehagelig.

Men jeg får alltid en bestemt kommentar, den kommer alltid...jada folk stirrer, peker, ler, rister på hodet og mobber...de har en ting til felles...de er norske, har fremdeles ikke hørt noen fra andre land si eller gjøre slik.

Igår stod jeg midt i en morsom historie med kameratene mine og en annen gjeng vi ble kjent med, når en veldig pent kledd, tydeligvis high end jente og hennes venninne sier - Så hvor mye steorider har du puttet i deg idag?

Jeg er vant til å få slike kommentarer, spesielt om sommeren, det skjer hver eneste dag....men det er spesielt ubegelig når det skjer når jeg går ut og ønsker å ha positive opplevelser.

Jeg er norsk og jeg tar meg selv i å lure på noe, er nordmenn slemme? ondskapsfulle drittsekker, feige? Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sett de se ned i bakken når de får noe dritt av innvandrere eller stikke av med halen mellom bena når det skjer noe..eller voksne norske menn som lar små barn stå på trikken eller bussen, gravide kvinner eller gamle.....Er vi bare en kynisk drittkultur med feige mennesker som skal arrestere og hate de som ikke ser ut som alle andre?

Det temaet det snakket minst om i den vestlige verden må være maskulin stolthet, hvorfor kan franske studinner klemme meg og vil ta bilder med meg på bussStoppet mens norske jenter fysisk slår meg, roper skjellsord til meg og sier de mes ufattelige sårende ting til meg.....etter kanskje vel over 1000episoder de siste 10årene i sosialesammenhenger der jeg ønsker å behandle andre godt og ønsker å bli behandlet godt, er det lov å bli lei seg når en får steoridekommentaren nok engang slengt i ansiktet av Kari Nordmann.

Og her kommer vel det som vil provosere mest, i 2009 på grunerløkka løftet jeg en afrikansk mann av en jente under det som så ut for meg som en startende-voldtekt, holdt han nede og ropte på assistanse, det gikk bra og han fikk ikke fullbyrdet det.

Men etter alle opplevelsene jeg har samlet opp så vet jeg at jenta hater meg, hun ser på meg som en boler og at jeg er best død.

Så jeg tror faktisk at om jeg skulle noen gang "gå inn på" en voldtekt igjen, så vil jeg gå videre.....hvorfor skal jeg hjelpe den som hater meg og helst vil pisse på graven min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så jeg tror faktisk at om jeg skulle noen gang "gå inn på" en voldtekt igjen, så vil jeg gå videre.....hvorfor skal jeg hjelpe den som hater meg og helst vil pisse på graven min?

Denne jenten som blir voldtatt kan være superallright. Det er "farlig" å generalisere. Og selv om hun er en d-bag fortjener hun strengt tatt ikke bli voldtatt og få HIV. Dersom noen hadde voldtatt søsteren din, en fyr går forbi og han gidder ikke gjøre noe fordi han tenker at søsteren din sikkert ville slengt noe drit til deg i en annen setting, hva ville du tenkt da?

Men ja, bolekommentarer kommer gjerne til de swol3. Ikke få ganger jeg har fått høre skjit. Startet vel rundt ved 17-års alder første gang shreddednes ble brukt som drittslengningsgrunnlag.

Cluet er å ha fremvise mange andre egenskaper enn swolehet. Du vil ikke være kjent som han som er så svær, du vil jo være kjent som han som er så fet å henge med. Jeg sier ikke at man skal hjemme vekk bicepsen, men jeg tenker at man bør projisere andre ting mer for å redusere fokus på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg er ganske overbevist at jenta ville skutt skallen min i fillebiter om hun kunne da det er så sterkt inndoktrinert gjennom generasjoner i hennes Norske gener å ville se meg død, om hun kunne gjøre det lovlig og slippe unna med det.

Men samtidig så har jeg ett sterkt utpreget beskyttelsesinnstinkt og vil ikke se hverken mennersker eller dyr bli utsatt for noe vondt og ja selvfølgelig vil jeg at folk hjelper til dersom det er noen jeg kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg er ganske overbevist at jenta ville skutt skallen min i fillebiter om hun kunne da det er så sterkt inndoktrinert gjennom generasjoner i hennes Norske gener å ville se meg død, om hun kunne gjøre det lovlig og slippe unna med det.

Men samtidig så har jeg ett sterkt utpreget beskyttelsesinnstinkt og vil ikke se hverken mennersker eller dyr bli utsatt for noe vondt og ja selvfølgelig vil jeg at folk hjelper til dersom det er noen jeg kjenner.

Hvordan kan du være sikker på det? Skjedde det noe etter at du fjernet le Rapiste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg følte jeg hjalp til og gjorde en god gjerning, jenta var forsåvidt svensk og jeg får ikke den type kommentarer av dem, det skjedde bak en snøfontene laget av måkebilen, birkelunden og det var utrolig flaks at jeg og min kamerat gikk forbi akkurat der til riktig tid.

Men alikevel - sosiologi er studien av grupper , om en gruppe virker ekstremt homogenisk i sin oppførsel, burde en da ikke ta forhåndsregler? F.eks når jeg er ute går jeg aldri bort til en norsk jente, siden jeg vet hva hun vil si og hvordan hun vil reagere på meg, istedenfor kan jeg ofte ha hyggelige samtaler med jenter fra andre land..som Bosnia, Mexico, USA osv..og de har ikke den samme "trangen" til å si ting eller utvise aggressivitet føler jeg.

Så spørsmålet mitt igjen blir, er det lov å bli lei seg eller skal men selv sørge for at man bor i en kultur der man blir behandlet bra og flytte på seg? ala mange gamle nordmenn som sier de blir behandlet som søppel i Norge og er redd for å ta buss og t-bane og velger å leve resten av livet i andre land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstod ikke helt den der med at hun plutselig "ønsker deg død" etter du har reddet henne. Er dette noe hun har vist fysisk eller sagt til deg? Hvem ville ikke vært takknemlig for noe sånt tenker jeg bare! :confused:

Når det gjelder kommentarene mot deg, så er det rett og slett bare sånn at det fins mennesker som ikke tåler at folk ser "annerledes" ut. Vi nordmenn er nok mye, og feig er vel kanskje en av dem. Men du skal ikke se vekk ifra at du hadde fått fler negative kommentarer i for eksempel USA. Men da også fler positive kommentarer!! Det gjevner seg ut.

Men til spm i overskriften. Selvfølgelig er det lov å bli lei seg. Jeg blir ikke akkurat smørblid når jeg får negative kommentarer slengt i trynet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er TETTE!

Nå er det ikke helt det samme, men jeg får ofte nedlatende kommentarer fordi jeg er så liten. Typisk sånn, "Kan du løfte den der?, sikker på at jeg ikke skal hjelpe deg."

Og jeg tenker bare JA din dust, og jeg har sikkert bedre løfteteknikk enn deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, du har lov å bli lei deg!

Men har jeg lov å bli forbanna hvis jeg blir voldtatt mens du ser på og ikke gjør noe bare fordi jeg er norsk, og fordi du tror jeg har meininger om kroppen din bare fordi jeg er norsk? :huh:

Var det ikke bare skrevet for å skape en reaksjon? Drastiske tiltak må ofte til før reagerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke bare skrevet for å skape en reaksjon? Drastiske tiltak må ofte til før reagerer.

Jeg håper (og tror) jo at jeg hadde fått hjelp om jeg hadde trengt det. Synes bare det er trist med generaliseringen som trådstater både driver med og skriver om! Litt ironisk... men uansett trist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det skrev jeg ikke, jeg skrev at det er slik min konklusjon blir etter alle de 1000vis av episodene der jenter kommer frem og sier steorider ditt og steorider datt, den svenske jenta var bare kald, redd, forfjamset og ropte etter taxi.

I mine 6uker i Usa fikk jeg ikke en eneste negativ kommentar, i Portugal fikk jeg gaver av jenter, i Tyrkia kom en Tyrkisk jente til hotellrommet mitt med en Supermann t-skjorte hun hadde kjøpt til meg og i Bulgaria endte jeg opp med å spise nyttårsaftens middag med en stor romansk familie og deres datter.

Som sagt jeg har aldri fått en slik kommentar i utlandet og jeg tar stor stolthet i behandle alle jeg møter bra, enten det er guttungen bak kassen på Rimi eller Taxisjåføren eller jenta på Posten, det er noe jeg trives med og jeg er en stor tilhenger av å sende ut positiv energi og vibber.

Men i Norge så er det slik :

Jentegjeng i parken kastet colaflaske i hodet på meg og roper boler - check

Jentegjeng på puben heller øl over hodet på meg og sier noe lignende - check

Jente på fest ber meg gå siden slike som meg ikke hører hjemme på hennes fest - check

Jente på cafe nekter å servere meg kaffe og slenger en lignende kommentar om bol - check

Også standard kommentaren om steorider av jenter når jeg går ut for å hygge meg og ha positive opplevelser, det hender de slår meg og, i ansiktet men som oftest i skulderen eller ett kakk i leggen.

Nei jeg er ikke noe offer og lever ett fantastisk liv, men jeg må innrømme at jeg begynner å lure på om norske jenter blir oppdratt til at "de er sjefen" og bestemmer hva som er rett og galt, og at de skal sette guttene på plass som ikke hører hjemme i deres beskrivelse av ett riktig menneske.

Om jeg noen gang forteller en jente at det er noe galt med hennes kropp, fy faen i helvete da håper jeg noen skyter meg, måtte gudene aldri meg synke så lavt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lina - Jeg har ALDRI noen gang sagt noe tilbake til de kommentarene jeg får, jeg har aldri noen gjort en jente noe vondt med vitende vilje og det var da for faen ingen andre av super medmenneskelige sosialistene på grunerløkka som stod og dampet på røyken sin og hørte skrike som en stukken gris som gadd å gjøre noe som helst.

Men ja etter at opplevelsene summer seg over 1000 slik jeg erfarer det mener jeg faktisk at en generalisering har noe for seg, mitt spørsmål blir egentlig til slutt - bli lei seg og oppgitt eller innse at det er slik norske gener er og komme seg ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det skrev jeg ikke, jeg skrev at det er slik min konklusjon blir etter alle de 1000vis av episodene der jenter kommer frem og sier steorider ditt og steorider datt, den svenske jenta var bare kald, redd, forfjamset og ropte etter taxi.

Men i Norge så er det slik :

Jentegjeng i parken kastet colaflaske i hodet på meg og roper boler - check

Jentegjeng på puben heller øl over hodet på meg og sier noe lignende - check

Jente på fest ber meg gå siden slike som meg ikke hører hjemme på hennes fest - check

Jente på cafe nekter å servere meg kaffe og slenger en lignende kommentar om bol - check

Også standard kommentaren om steorider av jenter når jeg går ut for å hygge meg og ha positive opplevelser, det hender de slår meg og, i ansiktet men som oftest i skulderen eller ett kakk i leggen.

JØSS!

Det er er jo galskap, kanskje du henger på feil plasser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har fordommer mot deg og resultatet er at du får fordommer mot dem. Jeg synes det er kjempetrist at du opplever det du opplever. Selv er jeg en av dem som har tenkt lignende om jenter jeg kjenner som er sterkere enn meg. Nå innser jeg at det er av misunnelse :blush: Uansett: Jeg håper du er voksen nok til å heve deg over det og ikke synke ned på deres nivå. Santidig tror jeg ikkje eg hadde funnet meg i en del av de tingene du beskriver. Hadde noen nektet meg kaffe hadde jeg nok kontakta arbeidsgiveren deres, og hadde nokon kasta øl på meg på fest hadde det nok endt med anmeldelse. Folk kan ikkje gjøre kva ein vil bare fordi enkelte ser anderledes ut. Din måte å se anderledes ut på er i det minste positiv (slik jeg ser det). Tenk på alle som opplever det samme på grunn av hudfarge/handikapp/kjønn og andre ting dei ikkje velger sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei stort sett er alle andre der veldig hyggelig mot meg, og jentene som beskrevet er nok kjempehyggelig mot mennesker som er korrekte i deres term.

Forresten - Uavhengi av det jeg skrev, er det noen som tør å svare helt ærlig på om de har gått bort til noen og sagt slike ting med onde intensjoner, isåfall...hvorfor...være det å kalle en person feit eller stygg osv...hva fikk du ut av det og gjør du det fremdeles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten - Uavhengi av det jeg skrev, er det noen som tør å svare helt ærlig på om de har gått bort til noen og sagt slike ting med onde intensjoner, isåfall...hvorfor...være det å kalle en person feit eller stygg osv...hva fikk du ut av det og gjør du det fremdeles?

På eit eller anna tidspunkt var jeg en 16 år gammal jentejente, så jeg hadde ikkje baller nok (!!!) til å si noe til personen det gjaldt, men baksnakking: ja! Fikk overhodet ingenting positivt ut av det!

Jeg kunne aldri gjort noe av det du beskriver ovenfor! (...og eg er heller ikkje fan av baksnakking legre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lina - Ja det er grusomt, forferdelig trist å tenke på...selv synes jeg det er ekkelt når folk skal peke på overvektige og snakke slik at de hører det. Nei selvsagt ikke, jeg er dannet og kommer fra ett dannet hjem der jeg er oppdratt som en gentleman og med stolthet - men jeg irriterer meg sterkt over at jeg ikke greier å le bort kommentarene så lett som før og blir paff og bare avslutter kvelden og går hjem tidlig.

Hva er kultur, hva er dannelse og er kulturhistorie og klasse? Er det slik at med Norges historie som et lite land med mye fæle og jævlige innavlede daler, dialekter og dritt så er det unngåelig at Ola og Kari Potet blir et lite hyggelig og empatisk folkeslag og at vi mangler fusjonen med det aristokratiske og kristenakademiske som andre Europeiske land har i baggasjen gjør at en må få slike "Kari-Potet" kommentarer så lenge hun føler for å si nettopp det? De polske jentene som bor i oppgangen er fra fattige kår og har ikke så mye men de er sinnsykt hyggelige, elegante og synes det er flott med visuell maskulinitet og ville mistet alle sine venner og kanskje familie om de gikk bort til fremmede og sa slike ting jeg forteller om her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...