Gå til innhold

Politihøgskolen opptak 2013


Aaandreaaa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du søker 1. mars, og hvis du kommer videre er det ca 2 uker etter du må sende inn papirer (karakterer, kopi av førerkort, legeattest). Tror fristen i år var 17. mars. Og legesjekker er rimelig dyr, kan komme på 1000 kroner! Må huske at du skal sjekke alt! Blod, urin, pust, hørsel.

Legen min var så søt og syns det ble dyrt da jeg betalte endel, så jeg fikk det til 700 kroner. Ho syns det var så dyrt å være jente nå til dags, at jeg heller skulle få det jeg betalte over til gode hos henne. Husker ikke hvor mye det egentlig var. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samboeren min studerer på Politihøyskolen, og han og VELDIG mange andre anbefaler Kongsvinger! Mye større mulighet for praktisk trening, store nok klasserom så alle får delta i undervisningen (i Oslo må noen sitte på annet klasserom å få undervisningen på skjerm), samt godt klassemiljø da Politihøyskolen har eget hybelhus via SiO der.

Skolen er forøvrig relativt nybygd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min studerer på Politihøyskolen, og han og VELDIG mange andre anbefaler Kongsvinger! Mye større mulighet for praktisk trening, store nok klasserom så alle får delta i undervisningen (i Oslo må noen sitte på annet klasserom å få undervisningen på skjerm), samt godt klassemiljø da Politihøyskolen har eget hybelhus via SiO der.

Skolen er forøvrig relativt nybygd. :)

Det med at man må ha undervisning på skjerm har jeg ikke hørt noe om faktisk, og jeg går i Oslo. :) Men ser grunnen til at folk velger de andre skolene. Hadde jeg kunnet hadde jeg nok gått i Stavern. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at man må ha undervisning på skjerm har jeg ikke hørt noe om faktisk, og jeg går i Oslo. :) Men ser grunnen til at folk velger de andre skolene. Hadde jeg kunnet hadde jeg nok gått i Stavern. :)

Åkei. Var en samboeren har praksis med som hadde opplevd det i fjor, men kan jo hende de har slutta med det nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at man må ha undervisning på skjerm har jeg ikke hørt noe om faktisk, og jeg går i Oslo. :) Men ser grunnen til at folk velger de andre skolene. Hadde jeg kunnet hadde jeg nok gått i Stavern. :)

Hvordan er skolen i Oslo egentlig? Og hvorfor går du der hvis du heller "vil" gå i Stavern? :-) Har hørt at skolen i Stavern er veldig bra :-) Kongsvinger også forsåvidt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har søkt tidligere, kom ikke inn, så skada jeg meg i år, så da tar jeg ferdig en Bachelor før jeg eventuelt søker igjen.

Lurt å skaffe kopier av vitnemål, førerkort og legeerklæring så tidlig som mulig, så slipper du å stå med skjegge i postkassa. Første gang jeg søkte var legen min slækk og bare fylte ut i hytt og gevær, kom inn til opptak for det. I år var han veldig nøye, kom inn til opptak da også, men jeg stod over grunnet skade.

Ser mange ønsker å søke i Stavern, jeg hadde også tenkt til det siden jeg er derifra. Skoleområde ligger inni en gammel militærleir, store deler er pusset opp og fint, andre deler er historisk verna bygg som er åpent for kunstnere osv. Eneste minuset med å bo i Stavern er at det ikke er noe Tradisjonelt studentliv der, I feriene hender det at det åpner et utested for de hjemvendte studentene. Så vurderer du å søke i stavern bør man ha festa fra seg, I tillegg har politistudentene litt shady rykte etter at en kar dro ei jente etter håret ut av en litt brun pub og grisebanka henne på gata :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er skolen i Oslo egentlig? Og hvorfor går du der hvis du heller "vil" gå i Stavern? :) Har hørt at skolen i Stavern er veldig bra :) Kongsvinger også forsåvidt!

Skolen i Oslo er jo veldig stor og uoversiktlig egentlig. Også er den jo rimelig gammel. :p I og med at det er så mange elever som går der så blir man ikke kjent med andre enn de i klassen og fadderklassen i 3. Grunnen til at jeg går her er fordi jeg har samboer i Oslo, og da ville jeg ikke pendle til Stavern.

Men det beste er jo såklart å ha kommet inn, det er jo "bare" 2 år på skole! ;) Det er åpen dag på skolen i mars (tror jeg?) så da kan du jo komme å sjekke ut fasilitetene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolen i Oslo er jo veldig stor og uoversiktlig egentlig. Også er den jo rimelig gammel. :p I og med at det er så mange elever som går der så blir man ikke kjent med andre enn de i klassen og fadderklassen i 3. Grunnen til at jeg går her er fordi jeg har samboer i Oslo, og da ville jeg ikke pendle til Stavern.

Men det beste er jo såklart å ha kommet inn, det er jo "bare" 2 år på skole! ;) Det er åpen dag på skolen i mars (tror jeg?) så da kan du jo komme å sjekke ut fasilitetene! :)

Haha, ser det for meg! Litt kjedelig at det er så mange der egentlig. Har noen kompiser som går i Kongsvinger, og de mener at Stavern, Bodø og Kongsvinger er bedre for skolen er mindre og kanskje litt mer dominerende enn den er i Oslo.

Da er det forståelig at du går i Oslo :-)

Jeg kommer i mars! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...