Gå til innhold

Hvilke nøtter bør man velge?


Dedication

Anbefalte innlegg

Jeg er litt usikker på hvilke nøtter jeg helst bør velge fra butikken? Jeg har lest at man helst bør unngå behandlede nøtter som er ristet, tilsatt mye salt, etc. Men jeg har rett og slett ikke peiling på hvilke nøtter som ikke er det. :p

Hvilke nøtter bør jeg velge neste gang jeg drar på butikken? Helst noen man kan finne i en vanlig matvare butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helst uristede og usaltede.

Du får alle slags nøtter ubehandlet. Mandler, valnøtter og hasselnøtter er det vanligst å finne naturell. Mandler i løsvekt, valnøtter og hasselnøtter får man i boks og i pose (det gjør man i grunnen med mandler også...). Cashew- og peanøtter krever litt mer innsats, men hvertfall peanøtter finnes ofte naturell i fruktavdelingen. Cashewnøtter har jeg bare funnet uristede og usaltede av på Meny :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Om du har tilgang på en "innvandrerbutikk" så selger de ofte en del nøtter. Ellers anbefaler jeg iherb, der er det mye bra! Synes det er håpløst å finne nøtter på Rema og Kiwi, selv om dehar bugnenede disker fra den lille nøttefabrikken, så jeg handler heller nøtter andre steder. :)

Ubehandlede peanøtterog macadamia er favoritten her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedet for å kjøpe ferdig blandede nøttepakker så kan du kjøpe store porsjoner med de nøttene du liker (anbefaler da cashew, hasselnøtt og valnøtt) og lage din egen superblanding :) Jeg har alltid en pose med nøtter på kontoret. Pass på at det ikke er for mye salt i nøtteblandingen din;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...