Gå til innhold

iHerb-tråden


Tessa

Anbefalte innlegg

Bare halvannen uke etter bestillingen kom dressingene mine i posten, gleden var stor men forventningene små.

Kan likevel ikke påstå at skuffelsen var enorm da jeg nærmest brakk meg etter første smak.

Bestilte Walden Farm blue cheese (er en sucker for bluecheese-dip) og bbq-sausen.. Fytti hælvete, beklager, men disse havner rett i søpla! Skal aldri klage på at jeg er lei av salat igjen!

[ATTACH=full]37446[/ATTACH][ATTACH=full]37447[/ATTACH]

Kan godt ta de jeg, om du ikke har kasta de alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag fikk jeg en ubehagelig overraskelse på posten, jeg måtte nemlig betale 177 kr for fortollinger! Sjekket pakken på nettet etterpå, og uten frakt kom summen på under 200 kr, men med frakten kom den på over 200 kr. Sånn skal det jo ikke være!!! Ble veldig skremt, for jeg venter på 3 andre pakker som ligger rett under grensen! Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg en ubehagelig overraskelse på posten, jeg måtte nemlig betale 177 kr for fortollinger! Sjekket pakken på nettet etterpå, og uten frakt kom summen på under 200 kr, men med frakten kom den på over 200 kr. Sånn skal det jo ikke være!!! Ble veldig skremt, for jeg venter på 3 andre pakker som ligger rett under grensen! Hva skal jeg gjøre?

sender de e-mail med orginalkvittering som du har på e-mail, og si de har gjort en feil;)

du har sjekket aktuell kurs hos toll.no sant? og vet hva den var på dagen den kom til norge? uansett hadde du litt margin var du sikkert godt innenfor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt ta de jeg, om du ikke har kasta de alt!

Sorry, de er allerede kasta :p

De smakte rett og slett flytende plastikk.. verre smaksopplevelse har jeg aldri opplevd!

Men om du vil prøve de koster det ikke så veldig mye.. tror jeg betalte 70 kr for begge to inkl frakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg en ubehagelig overraskelse på posten, jeg måtte nemlig betale 177 kr for fortollinger! Sjekket pakken på nettet etterpå, og uten frakt kom summen på under 200 kr, men med frakten kom den på over 200 kr. Sånn skal det jo ikke være!!! Ble veldig skremt, for jeg venter på 3 andre pakker som ligger rett under grensen! Hva skal jeg gjøre?

Høres rart ut, har ofte ligget rett under 200-lappen, men aldri trengt å betale ekstra:huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag fikk jeg en ubehagelig overraskelse på posten, jeg måtte nemlig betale 177 kr for fortollinger! Sjekket pakken på nettet etterpå, og uten frakt kom summen på under 200 kr, men med frakten kom den på over 200 kr. Sånn skal det jo ikke være!!! Ble veldig skremt, for jeg venter på 3 andre pakker som ligger rett under grensen! Hva skal jeg gjøre?

Ring posten, så setter de deg over til tollavdelinga. Forklar greia, også må du kanskje sende de mailen hvor det står hva pakka inneholder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring posten, så setter de deg over til tollavdelinga. Forklar greia, også må du kanskje sende de mailen hvor det står hva pakka inneholder.

Snakket med en dame derfra nå, og hun sa at siden det kom på over 200 kr med frakt, så måtte jeg betale for toll.. Sykt rart, og ikke minst siden jeg venter på 3 pakker til som mest sannsynlig også må fortolles.. :( Pappa ble ikke blid for å si det mildt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også en lapp der det stod at jeg må betale toll! Har ikke hentet pakken enda så jeg vet ikke hvilken pakke det er (har bestilt flere).

MARENH: merkelig om man plutselig må begynne å regne med frakt i totalsummen, slik har det ikke vært før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også en lapp der det stod at jeg må betale toll! Har ikke hentet pakken enda så jeg vet ikke hvilken pakke det er (har bestilt flere).

MARENH: merkelig om man plutselig må begynne å regne med frakt i totalsummen, slik har det ikke vært før!

Veldig merkelig! Men ikke hent pakken din før du har fått ordnet opp i det, jeg fikk nemlig beskjed om at når du henter ut pakken, så har du godtatt at du må betale toll. Kunne jo sagt det litt før da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, takk for tips! arg, nå må jeg bare finne ut hvordan jeg skal få fiksa opp i det her :p Det som er idiotisk er at det ikke står på lappen hvilken pakke det er snakk om, tror nemlig det er en jeg må betale toll på, men vet jo ikke om det er den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lang tid pleier det å ta før dere får pakkene dere har bestilt egentlig? Bestilte før første gang 6. juni og det har enda ikke kommet.. :/

Bestilte en pakke siste uka i mai, og den har enda ikke kommet. Før har det ikke tatt noe mer enn 7-10 dager for min del, men denne gangen har jeg ventet i omkring 3 uker. Satser bare på at proteinbarene kommer trygt frem før Hovefestivalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte mail til de for å høre, frakt er fremdeles ikke inkludert i de kr200,-. Så fiks problemet før du henter pakken!

Svaret jeg fikk idag:

"Så lenge selve vareverdien uten frakt er under 200 NOK, skal sendingen kunne utleveres uten avgifter.Det er viktig at informasjonen i slike tilfeller gjøres tilgjenglig for transportøren som skal deklarere sendingen,slik at det ikke er noen tvil om at vareverdien virkelig er under 200 NOK.

Når det gjelder omregning til norske kroner, er det tollvesenets omregningskurs på fortollingstidspunktet som skal legges til grunn – hva prisen utgjør ved bestilling av varen er i denne sammenheng ikke relevant (se tolloven § 7-19). Det kan dermed være vanskelig å forutsi hva den nøyaktige summen blir når varene fortolles, både fordi det kan være variasjoner med tanke på leveringstid, transport og klarering og fordi omregningskursen kan endre seg fra en uke til den neste.

Dersom dette gjelder en postsending, kan følgende informasjon være nyttig: Feil i postens forenklede fortollinger kan vanligvis rettes opp før uttak fra lokalt postkontor; ta i så fall kontakt med postens kundeservice utland.

Med vennlig hilsen

Tollregion Oslo og Akershus

Infosenteret

Telefon: 0 30 12

E-post: [email protected]

Web:www.toll.no"

Tusen takk for nyttig info! :) Dessverre har jeg hentet pakken, for jeg fikk vite om det først når jeg kom dit.. Og etter det igjen fant jeg ut at det å hente pakken var det samme som å godta at man må betale for fortolling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg en ubehagelig overraskelse på posten, jeg måtte nemlig betale 177 kr for fortollinger! Sjekket pakken på nettet etterpå, og uten frakt kom summen på under 200 kr, men med frakten kom den på over 200 kr. Sånn skal det jo ikke være!!! Ble veldig skremt, for jeg venter på 3 andre pakker som ligger rett under grensen! Hva skal jeg gjøre?

skjedde akkurat det samme med meg med to pakker jeg hentet i dag og..venter to pakker jeg og!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge varer en sånn chocorite pose? Tenkte jeg skulle hamstre inn litt når jeg får skattepengene mine ^^

spørs jo hvor mye du bruker, men jeg pelier å bestille ett i vanilje og ett i sjokolade i måneden sikkert..er de smakene jeg bruker mest..men bruker det jo bare til baking og fluffing å sånt da, drikker det ikke som shaker liksom :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for nyttig info! :) Dessverre har jeg hentet pakken, for jeg fikk vite om det først når jeg kom dit.. Og etter det igjen fant jeg ut at det å hente pakken var det samme som å godta at man må betale for fortolling..

har nettopp hentet to stykker jeg og, og måtte beatle..er det ingen måte å få tilbake pengene på? hun damen i kassen på posten sa jeg kunne prøve å ringe posten i oslo eller noe..viste meg et nr som sto på pakkelappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...