Gå til innhold

Abnormt svak i lårmuskler!


grosse

Anbefalte innlegg

Hei:) Jeg plages litt med knebøy fordi det kjennes ut som jeg er meget svak. Sliter med og komme helt ned å få tyngden over på hælene. Trener med 50kg (fri stang). 3 sett å 8 reps (har gort dette i en måned annen hver dag). Noe jeg mener passer til en utrent pike. Nå er jo jeg en 29 år gammel mann, så å gå ned i antall kg blir isåfall en real nedtur. Skal jeg bare fortsette som jeg gjør til teknikken sitter skikkelig eller må jeg redusere vekten eventuellt andre metoder. Sliter også med mangel på sult, finnes det noe som gir deg økt sult/apetitt. Har ett stort behov for å legge på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo mene at 50 kg passer til en utrent "pike" men det er mange som begynner med mye mindre enn 50 kg. Særlig siden man man må øve teknikken med ikke for stor belastning Teit å mene noe er passende uten å koble det sammen med realiteten av hva kroppen klarer, synes jeg. Klarer du ikke 50 kg klarer du ikke 50 kg. Stolthet er dumt i denne sammenheng. Det er kroppen, ikke stoltheten du skal styrke, er det ikke?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frykter du har rett i dette med stoltheten:cautious: Men jeg er oppgitt over min store svakhet (lår) og har veldig lyst til og presse de maks. Derfor løfter jeg så tungt som jeg klarer. Tror kanskje mobilitets trening er tingen fremfor vektnedgang. Jeg klarer jo fint å løfte 50kg 3 sett 8 reps, men sliter som sagt med teknikken. Når jeg ser en 12 åring her inne dra opp 100kg i knebøy synes jeg det blir passende å sammenligne mine meritter med en utrent pike. Ikke for å være frekk mot utrente piker alltså;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for tipset:) Har strekkt ut korsryggen ved flere anledninger i dag, er tømrer så det byr seg mange muligheter for denslags ift det. Tøyde litt like før dagens økt og prøvde med bredere benstilling, følte at det gikk bedre rent teknisk med en gang:D

Har lenge hørt at man kun får fremgang ved å ta de siste 2 reps og at det er forskjellen på suksess å fiasko. Samtidig leser jeg at man ikke skal trene til failiure. Skulle jo tro at å utsette musklene for maksimal påkjenning (skadefritt med hvile såklart) i repetisjoner over en lengre periode er det som skal til for at de skal vokse, noe som er min eneste hensikt med treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter også med mangel på sult, finnes det noe som gir deg økt sult/apetitt. Har ett stort behov for å legge på meg.

Selvdisiplin. Samme som tjukkasene som sier det er umulig å gå ned i vekt, det går ikke an å spise såååå ålite. Hold kjeft og spis mer.

Har vært i samma gata selv, og det eneste som funker er hardt arbeid. Spis deg kvalmt mett til hvert måltid så skal du se at også knebøyen når nye høyder.

Få ned denne shaken hver dag så er mye gjort:

0,5l H-melk

2 banener (eller tilsvarende menge frukt/bær. Frossen skogsbærblanding e awesome)

1 boks kesam (Ikke lettkesam)

3 spiseskjeer peanuttsmør

3 scoops proteinpulver

Alt sammen hives i en blender og bankes ned. (Modifisert oppskrift fra Eirik Sandvik)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvdisiplin. Samme som tjukkasene som sier det er umulig å gå ned i vekt, det går ikke an å spise såååå ålite. Hold kjeft og spis mer.

Har vært i samma gata selv, og det eneste som funker er hardt arbeid. Spis deg kvalmt mett til hvert måltid så skal du se at også knebøyen når nye høyder.

Få ned denne shaken hver dag så er mye gjort:

0,5l H-melk

2 banener (eller tilsvarende menge frukt/bær. Frossen skogsbærblanding e awesome)

1 boks kesam (Ikke lettkesam)

3 spiseskjeer peanuttsmør

3 scoops proteinpulver

Alt sammen hives i en blender og bankes ned. (Modifisert oppskrift fra Eirik Sandvik)

+1

Merker at appetitten har blitt større etter de x antall gangene jeg har tvunget i meg mat.

Før var det slitsomt å spise 200g kylling, nå spiser jeg lett 500g og litt mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør bøy ofte og ikke tyngre enn at du klarer god teknikk. Tyn ut beina litt tyngre etterpå med beinpress eller andre øvelser som ikke er like teknikkkrevende. (å "tyne ut" vil f.eks være 3 sett der du har 1-2 rep i reserve på hvert av de, ikke 3 sett til failure)

+ Mobilisering og egenmassasje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvdisiplin. Samme som tjukkasene som sier det er umulig å gå ned i vekt, det går ikke an å spise såååå ålite. Hold kjeft og spis mer.

Har vært i samma gata selv, og det eneste som funker er hardt arbeid. Spis deg kvalmt mett til hvert måltid så skal du se at også knebøyen når nye høyder.

Få ned denne shaken hver dag så er mye gjort:

0,5l H-melk

2 banener (eller tilsvarende menge frukt/bær. Frossen skogsbærblanding e awesome)

1 boks kesam (Ikke lettkesam)

3 spiseskjeer peanuttsmør

3 scoops proteinpulver

Alt sammen hives i en blender og bankes ned. (Modifisert oppskrift fra Eirik Sandvik)

Takk for info:) Har desverre ikke skaffet meg proteinpulver ennå. Tenkte en stund at det må være mulig å greie å legge på seg uten tilskudd. Har innsett at dette sikkert er mulig, men at det nok er enklere å få i seg nok proteiner å kalorier med hjelp av tilskudd i form av shake.

Har drukket en shake uten pulver en god stund nå, (en stk avokado, 3 stk egg, h-melk, o'boy, tilsammen 0.5 ltr). Usikker på protein innholdet i den, men den er hvertfall god å ganske mettende.

Spiser meg så mett som jeg klarer hvert måltid, minst 5 ganger om dagen. Vekten kryper sakte men sikkert oppover. Er vel bare jeg som har dårlig tålmodighet. Skal innvestere i protein å creatin så fort jeg har råd til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1

Merker at appetitten har blitt større etter de x antall gangene jeg har tvunget i meg mat.

Før var det slitsomt å spise 200g kylling, nå spiser jeg lett 500g og litt mer :)

Takk for motivasjonen:) Jobber med saken. Kjenner at jeg greier mer og mer mat etter hvert som jeg spiser til jeg nesten sprekker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjør bøy ofte og ikke tyngre enn at du klarer god teknikk. Tyn ut beina litt tyngre etterpå med beinpress eller andre øvelser som ikke er like teknikkkrevende. (å "tyne ut" vil f.eks være 3 sett der du har 1-2 rep i reserve på hvert av de, ikke 3 sett til failure)

+ Mobilisering og egenmassasje

Ok. Får vel bare velge å tro på dette med at man skal ha 1-2 reps tilgode ettersom det kommer fra folk som vet mye mer enn meg om dette ennå det ikke virker logisk iheletatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...