Gå til innhold

Styrketrening på stuegulvet - Beste øvelser?


Dedication

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å legge på meg litt muskler, men jeg er helt ny når det kommer til styrketrening. Jeg har bare holdt på med kondisjon så langt. Jeg har vært en gang på styrketrenings avdelingen på treningsstudioet, og jeg likte meg ikke der! Det var bare masse sterke bodybuildere der, og så kommer spinkle meg inn og må sette alt på det letteste nivået, nei takk! Så da ønsker jeg å trene styrke hjemme, men det blir jo da uten fancy treningsapparater. Hvilke styrkeøvelser uten apparater er best? Kunne dere kanskje hjelpe meg å sette opp et treningsprogram? :)

Også lurer jeg litt på hva dere mener om pilates? Kan det funke som styrketrening? Har litt erfaring med det, så det hadde vært fint om det funka. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøver å legge på meg litt muskler, men jeg er helt ny når det kommer til styrketrening. Jeg har bare holdt på med kondisjon så langt. Jeg har vært en gang på styrketrenings avdelingen på treningsstudioet, og jeg likte meg ikke der! Det var bare masse sterke bodybuildere der, og så kommer spinkle meg inn og må sette alt på det letteste nivået, nei takk! Så da ønsker jeg å trene styrke hjemme, men det blir jo da uten fancy treningsapparater. Hvilke styrkeøvelser uten apparater er best? Kunne dere kanskje hjelpe meg å sette opp et treningsprogram? :)

Også lurer jeg litt på hva dere mener om pilates? Kan det funke som styrketrening? Har litt erfaring med det, så det hadde vært fint om det funka. :p

Har du tenkt på å prøve et annet treningsenter da? Videre så skal det godt gjøres at det var bare masse "bodybuildere" der så fremst du ikke har tråkka inn på Haralds Gym eller noe annet mer selvstendig nisjegym?

Sats, Elixia og de store kjedene har alle slags mennesker, og det er likt for alle! Om man er stor, liten, høy, lav, tynn, tjukk osv så må man begynne en plass! Det er også bare noe du innbiller deg at folk bryr seg om.

Videre vil jeg med utgangspunkt i tidligere poster der du beskriver ditt matinntak poengtere at styrketrening krever energi (kcal) og det er noe du allerede er i stor manko på, så skal det ha noen hensikt å i det hele tatt prøve å tenke på å "legge på deg litt muskler" må du ta tak i det også.

Det finnes endel ting du kan gjøre hjemme, men det vil ikke nødvendigvis gi deg de resultatene du måtte ønske:

Kristine Weber's hjemmetreningsprogram - Fitnessbloggen

Dette kan du forvente når du trener med din egen kroppsvekt - Fitnessbloggen

Og Pilates er ikke "styrketrening" i så måte.

Det du trenger er:

1. Spis mer

2. Få veiledning og et skikkelig treningsprogram som står i stil til dine forutsetninger og mål

3. Utfør planen på et treningsenter

Kanskje ikke svaret du ønsket... men var det jeg kunne gi deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Søk på you-tube!

Sett deg opp en plan - kjør f.eks sirkeltrening så får du en effektiv økt!

f.eks:

sikel nr 1: gjenta 5 ganger

a. Alternerende utfall

b. Pushups

c. rygghev

d. Burpees

Sirkel 2: 5 runder:

a. Knebøy med hopp

b. Dips

c. pullups (mot dørkarm, eller "under" bordet med hæla i golvet)

d. Pushups

osv... da kan du f.eks gjøre flest mulig reps på 1 min for hver øvelse. Velg øvelser selv. Du klarer å finne mye ved å google - og på fitnessbloggen sitt "øvelsesregister.

(Dette var bare et forslag på hvordan det KAN gjøres. Ikke no fasit... poenget er å ha en plan. Det er nok vanskelig å få til hjemmetrening om du ikke har en konkret øktplan)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...