Gå til innhold

HVA GJØR JEG FEIL??


dominus

Anbefalte innlegg

Det er vell en stund siden nyheten om forvandlingen til FHM redaktør Martin Thron sen. Uten noe kosttilskudd og 3 treningsøkter i uka klarte Martin å få sixpack innen 12 uker. DETTE ER IMPONERENDE!

Så hvorfor er det så vanskelig for meg? Jeg vil ha vekk fettet på magen og få fram magerutene, samt litt større armer og skuldre. Altså den vanlige "hollister / abercrombie" looken, som dere kaller det. Jaja, kukerundtsyndrom meg her og kukerundtsyndrom meg der, ikke alle er perfekte ;) jeg kan poste treningsopplegget mitt her, og skrive ned hva jeg spiser. Men ærlig talt ser jeg ikke helt poenget. Jeg er 179 og veier 65 - 67 (vekten tuller seg litt). Jeg trener styrke ca. 3 ganger uka, og løper intervaller 2. Alt koker ærlig talt ned til ett spørsmål: Hvordan forbrenner jeg magefett samtidig som jeg får muskler på armer, skuldre og rygg?

[ATTACH]60629[/ATTACH]

Takk for seriøse svar :)

post-15696-14440889831112_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frokost: 4 knekkebrød m/ majones, skine/lett ost og salat eller axa musli med lettmelk

Mellommåltid: Banan

Lunsj: Knekkebrød (samme som frokost) m/ vann

Middag: Kylling, kjøtt eller fisk m/ potet,fullkornspasta eller viltris og grønnsaker

Kvelds: Musli

Nå siden jeg er 16 og ikke alltid bestemmer middagen eller hva vi kjøper skjer det jo fort endringer som at plutselig erstattes muslien om kvelden med en skyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beste tipset du kan få; Aldri gjør situps. (Selv om halve FB enda ikke har godtatt denne)

+1 rollouts, hengende benhev, knebøy, mark, div kettlebell øvelser og slynger eier ! Situps er lite meningsløst som å kjøre bil uten hjul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er 16 år og begynte med knebøy for 2 uker siden. vær grei :oops::oops:

Vi mener ikke å være slemme :D Tror jeg snakker for de andre som har kommentert også. Vi bare poengterer noen småting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 16 år og begynte med knebøy for 2 uker siden. vær grei :oops::oops:

absolutt:) men nøkkelen til progresjon er at du øker belastingen ofte, i starten går det ofte an å økt noe hver økt. Hvis du løfter 20 kilo x 10 reps på hver trening vil du ikke få progresjon og heller ikke resultater;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare legge til en liten ting. Bare et tips. Du sier du vil ha mer muskler på armer, skuldre og rygg. Det er greit nok, men ikke glem bena ! Ser ikke bra ut når du har fysikk som et cocktailglass :D Lite som er mer imponerende en skikkelig lår og legger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har full-kropps treningsprogram

Benkpress (3x7) 45 kg

Knebøy (3x10) 20 kg

Bicepscurl (3x7) 12 kg

Chins

Dype situps

Dips

Skråbenk (3x10 m/ manualer) 16 kg pr arm

Sit ups

Rettbenk (3x10 m/manualer) 12 kg pr arm

5 min tøying

laget programmet selv?

Du kan med fordel trene mer baseløft - da bruker du flere muskler enn ved isolasjonsøvelser (øvelser som fokuserer på en enkel muskel - som feks bicepscurl). Hva med å variere mellom knebøy og markløft- ved f.eks å kjøre dem annen hver gang (altså - knebøy den ene dagen, og markløft neste gang du trener). Chins & dips er gode øvelser - behold dem.

Hvorfor kun 20 kg i bøy? Du klarer nok mer enn det! Jeg veier knapt 50 kilo og trener 12 reps med 55 kg i bøy... så beinstyrken din MÅ opp.. :o)

Kosthold: SPISE MER ?!

Frokost: 4 knekkebrød m/ majones, skine/lett ost og salat eller axa musli med lettmelk <-- vurder havregrøt (2 dl gryn 2-3 dl melk, inn i mikroen. Tilsett gjerne proteinpulver eller cottage cheese for å få mer protein. Mer smak: tilsett raspet eple, uskuret syltetøy, banan, litt peanøttsmør eller kanel!)

Mellommåltid: Banan <-- Banan + melk/ banan + proteinshake/ skyr/kesam

Lunsj: Knekkebrød (samme som frokost) m/ vann <-- varier pålegg: kjør på med makrell i tomat, eller proteinrikt kjøttpålegg. Gjerne 1- 2 egg

Middag: Kylling, kjøtt eller fisk m/ potet,fullkornspasta eller viltris og grønnsaker

Kvelds: Musli <-- hvorfor ikke egg, cottage cheese + yoghurt, skyr + musli & bær &eple, omelett, kesam med bær ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi mener ikke å være slemme :D Tror jeg snakker for de andre som har kommentert også. Vi bare poengterer noen småting

er jo derfor jeg skriver her, jeg trenger råd og hjelp! så setter bare pris på veiledning. men i stedet for å kjefte for det jeg gjør, kan dere heller hjelpe meg med hva jeg bør gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...