Gå til innhold

Kari vs Jørgen


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skulle laget en tv serie om dette, hvor Jørgen fikk en personlig trener (en som har peiling). Min mening er at han ville gått ned MYE på kort tid, om dette ikke er tilfelle så vil jeg jo ha tatt feil, men mener det helt til det er noe bevis på at han faktisk har gjort en insats.

Det er bare å se på slankekrigen. Noen går jo ned over 5 kg per uke...

Briljant TV-idé: Jørgen Foss får Kari Jacquesson som personlig trener i 15 uker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig syns jeg at Kari til tider er noe smaksløs, men man kan ikke nekte for at det er en sannhet i det hun sier. Hun bare mangler de sosiale antennene til å si det på den måten de fleste andre ville sagt det. Noen trenger rett og slett bare en realitycheck for å våkne opp og da er Kari rett i blinken. Andre igjen, sånn som meg selv, måtte få lov å bestemme selv at det var på tide å gå ned i vekt og all verdens realitychecker fra andre kunne ikke endra det FØR jeg selv tok valget. Mulig det kunne hjelpe på å faktisk ta det valget.

Men i en sak om Kari vs Jørgen så må jeg faktisk ta Karis side. Jørgen er verdensmester i å skylde på alle andre faktorer i verden og mangler selv ambisjoner til å kunne klare å gå ned i vekt uten operasjon, der han står i butikken med gradiosaen med nøkkelhullsmerking og mener at staten ødelegger han. Den gjør ikke det. Det er han selv som gjør det, og han vet innerst inne at den pizzaen ikke er bra for han, men han spiser den allikevel, fordi staten har sagt det. Det er statens feil at han ikke kan tanke drivstoff uten å kjøpe boller osv.

Jeg kunne vedda på at hadde jeg flytta inn til Jørgen i 3 måneder og passet på hva han spiste 24/7 så hadde han gått ned i vekt. Jørgen klarer det ikke selv, han trenger hjelp, barnepass som passer på han og lager mat til han og sier til han at han må spise brokkoli.Han er alle selvbedragene og unskyldningene overvektige mennesker kan komme på i EN person. Det er ikke bare hans feil, det gjør det selvsagt lettere for han å leve slik, men han må endre tankegangen sin litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, skuffende fra fitnessbloggen å fjerne kommentaren.

Når man står fram med sin personlige historie som lederen for landsforeningen for overvektige, så burde det være like naturlig som kommentarer/kritikk fra f.eks. Farmen-Andreas eller Lene Hansen som forsvarer å legge inn silikon... Alle kommer IKKE til å være enig med deg og jeg ble helt matt da jeg leste kommentarfeltet på det Fitnessbloggen nå valgte å ta bort. Om det var såkalt mobbing var det i allefall mer begrunnet enn "nesa di et stygg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er ganske feigt av fitnessbloggen å ta artikkelen bort. Det viser den jævla dobbelmoralen som ruler i Norge. Er du veltrent og legger ut bilder av deg selv på nettet er du en douchbag og blir kritisert av alle. Er du overvektig kan ingen røre deg eller kritisere deg for da er det mobbing. Fitnessbloggen burde stå for de artiklene de legger ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter valget om å ta bort artikkelen, da det etter min mening var direkte lavmål av en side som vil fremstå som seriøs å publisere en slik sak.

Artikkelen som ble postet kan fremdeles leses på artikkelforfatters egen blogg her.

Enig, men samtidig litt uenig i fjerning av den.

Når man tar på seg et slik verv og velger å delta i den offentlige debatten blir man en offentlig person. Synes ikke forfatteren her gikk nevneverdig mye lenger enn vi leser daglig i andre mediakanaler, men da om andre mer angripelige personer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, men samtidig litt uenig i fjerning av den.

Når man tar på seg et slik verv og velger å delta i den offentlige debatten blir man en offentlig person. Synes ikke forfatteren her gikk nevneverdig mye lenger enn vi leser daglig i andre mediakanaler, men da om andre mer angripelige personer:)

Ja, kritikk av det han sier er helt legit. Feilsitering av det han har svart i et intervju, for å ilegge sitatet en annen mening, og deretter gjentatte ganger bruke denne stråmannen til å latterliggjøre personen i stedet for å argumentere mot det han sier er ikke greit i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, men samtidig litt uenig i fjerning av den.

Når man tar på seg et slik verv og velger å delta i den offentlige debatten blir man en offentlig person. Synes ikke forfatteren her gikk nevneverdig mye lenger enn vi leser daglig i andre mediakanaler, men da om andre mer angripelige personer:)

Spørsmålet er vel hva nyhetsinteressen er av hva en chic-lit-forfatter/blogger/ex-robinsondeltager mener om personligheten til Jørgen Foss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men også der mer seriøse (som kan diskuteres) nettavisene/foraene har leserinnlegg/kronikker/kommentarer uten at det nødvenigvis gjenspeiler de som har ansvaret. Det er MYE personlig å lese i diverse artikler her, så om man skal legge helt på hylla personlig erfaringer og meninger så blir det kjedelig her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kritikk av det han sier er helt legit. Feilsitering av det han har svart i et intervju, for å ilegge sitatet en annen mening, og deretter gjentatte ganger bruke denne stråmannen til å latterliggjøre personen i stedet for å argumentere mot det han sier er ikke greit i det hele tatt.

Spørsmålet er vel hva nyhetsinteressen er av hva en chic-lit-forfatter/blogger/ex-robinsondeltager mener om personligheten til Jørgen Foss.

Og der er vi helt enige:) Spørsmålet er vel hvordan den artikkelen kunne havne her i utgangspunktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...