Gå til innhold

11 styrkeøkter på per uke


Kaiman

Anbefalte innlegg

Enten November for da er fotballsesongen på pause, eller ihvertfall desember for da er skolesemesteret over, skal antall styrkeøkter i uka økes. Dette trenger jeg litt innsyn fra dere andre om..

Jeg trener fra før 3-4 styrkeøkter i uka, hvor jeg tar en muskelgruppe om gangen i pyramide 4 sett,15-20 rep. (Det har vært lite trening av bein grunnet operasjon, men nå blir det)

Jeg har kjent etter erfaring i hvilken rekkefølge jeg skal ta de enkelte muskelgruppene i uka og når.... Dette er hva jeg har kommet frem til, og da skal det være 3-4 øvelser hver økt+sidetrening

Uka starter selvfølgelig med Søndag

Søndag Morgen: Hvile

Kveld: Rumpe/lår

Mandag Morgen: Bryst

Kveld: Legger

Tirsdag Morgen: Biceps

Kveld: Latts/rygg

Onsdag Morgen: Hvile

Kveld: Triceps

Torsdag Morgen: Rumpe/lår

Kveld: Skulder

Fredag Morgen: Legger

Kveld: Bryst

Lørdag I løpet av dagen: Underarmer/markløft

Kveld: Hvile

Håper det ser ryddig ut, og forståelsen er med....

Noen meninger? FYR LØS!!

Da har jeg gjort om etter noen tips,slik at rygg ikke kommer på morgen og frekvensen er økt litt så dette er blitt til 11 økter(kan fort variere fra 10-12 økter i uka)

Åja, vi er alle enige om at det ikke er no optimalt, da de fleste programmer slår dette.......men jeg drar trekkspillet helt ut....

Pyramide,3-4 øvelser, 4 sett og 15-20 rep

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.styrkeloft.no/nyheter/frekvensprosjektet/1437-resultater-fra-frekvensprosjektet

"Som et eksempel fra testene kan man se på den samlede styrken til utøverne i knebøy: Ved oppstart var 3 dagers-gruppen 1 kilo sterkere i knebøy enn 6 dagers gruppen. Etter treningsintervensjonen, var dette forholdet snudd om, og 6 dagers gruppen var i gjennomsnitt var 10 kg sterkere i knebøy enn 3 dagers-gruppen. Dette til tross for at 3 dagers-gruppen i gjennomsnitt hadde hatt en fremgang på over 5 % i løpet av treningsperioden."

Knebøy alle dager i uken ftw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjasete splitt med uforståelig motiv for mangel på frekvens. Ingen trenger en egen økt for underarmer og nakke... Du trener muskelgrupper spesifikt en dag i uken, og sløser bort flere dager der muskelen er klar for å trenes igjen med å trene unødvendig isolasjon. Selv om du hadde slått sammen morgen og kveldstreningene ville det ikke gitt mening, der du kjører push og pull samme dagen, og ikke utnytter støttemuskulaturen i øvelsene videre etc.

Jeg tror dette er ganske suboptimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener opplegget er dårlig...Siden du får kjørt en muskelgruppe hver syvende dag, når den bruker ca 48 time på å hente seg inn.

Jo,men noen muskelgrupper går igjen som støttemuskler i enkelte andre, som gjør en liten ekstra pump for stimulering....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjasete splitt med uforståelig motiv for mangel på frekvens. Ingen trenger en egen økt for underarmer og nakke... Du trener muskelgrupper spesifikt en dag i uken, og sløser bort flere dager der muskelen er klar for å trenes igjen med å trene unødvendig isolasjon. Selv om du hadde slått sammen morgen og kveldstreningene ville det ikke gitt mening, der du kjører push og pull samme dagen, og ikke utnytter støttemuskulaturen i øvelsene videre etc.

Jeg tror dette er ganske suboptimalt.

Hehe....blir en morsom test runde dette...blir varighet på 1-2 mnd før skole og fotball er i gang igjen....underarmer, nakke er litt sånn etc etc dag hvor det fylles opp med små detaljer, evt tar en annen større muskelgruppe som jeg føler er klar igjen....

blir jo ført dagbok så skal se resultater, så blir det bekreftede svar....litt for morro og for å fylle dagene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo,men noen muskelgrupper går igjen som støttemuskler i enkelte andre, som gjør en liten ekstra pump for stimulering....

Du vil få bedre resultat av 2 fullkroppstreninger per uke enn den 9-splitten.

Det du har noenlunde frekvens på er triceps (3x), biceps (2x) og bryst (2x). Det andre blir bare trent én gang per uke, og du vil ikke få optimale resultater av det. Proteinsyntesen er bare forhøyet i ~48 timer etter trening, og når en uke består av 168 timer er det gode argumenter for å ikke splitte opp så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil få bedre resultat av 2 fullkroppstreninger per uke enn den 9-splitten.

Det du har noenlunde frekvens på er triceps (3x), biceps (2x) og bryst (2x). Det andre blir bare trent én gang per uke, og du vil ikke få optimale resultater av det. Proteinsyntesen er bare forhøyet i ~48 timer etter trening, og når en uke består av 168 timer er det gode argumenter for å ikke splitte opp så mye.

Jeg har fra før fått erfaringen av øking med kun 3-4 økter(1 muskel) per uke, samt noen ganger har det gått 2 uker før samme muskel har blitt trent igjen( noe grunnet mange andre aktiviteter, og sprengt timeplan)

men ja jeg veit det om 48 timer osv, men mitt kjennskap til aerob styrke og anaerob styrke er at dt faktisk er forskjell....det er en stor grunn til å ville teste dette på ett annet(høyere) nivå så tiden vil vise.....ser frem mot det jeg...hehe

kan hende jeg blir lei men men.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skyte inn at det er praktisk umulig å overtrene en muskel, og at det er sentralnervesystemet som eventuelt er utsatt.

Tren gjerne hver dag, men ikke splitt opp så mye da :).

Få opp frekvensen per kroppsdel et par hakk, så skal du se at du ikke blir så støl som før (jepp!).

http://www.youtube.com/watch?v=Sv3vacaOMNc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan skyte inn at det er praktisk umulig å overtrene en muskel, og at det er sentralnervesystemet som eventuelt er utsatt.

Tren gjerne hver dag, men ikke splitt opp så mye da :).

Få opp frekvensen per kroppsdel et par hakk, så skal du se at du ikke blir så støl som før (jepp!).

http://www.youtube.com/watch?v=Sv3vacaOMNc

ikke mye støl nei....blir morro å teste dette da....er gira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør om meninger og innspill, men når folk sier at det er ett håpløst treningsprogram avfeier du det.

Har du 2 mnd hvor du har lite å gjøre og kan regulere livet rundt treningen er jo det enda ett poeng for å gjøre fullkroppsprogram 5 - 6 ganger i uken(ref frekvensprosjektet). Da har du enda bedre forutsetninger for å gjøre bra økninger siden du kan spise og sove optimalt.

Men, kjør på med 9-splitten din du. (det er vel det du har lyst til å høre?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...