Jump to content
katari

To dager til rådighet, hvilke program??

Recommended Posts

Hvis dere hadde kun to dager til styrketrening i uka, hvordan ville dere tenkt?

Jobben + pendling tar så mye av dagen for tiden oxo resten vil jeg jo bruke på kidsa og mannen, derfor har jeg to dager jeg kan skvis inn styrken-

Jeg tenker at dess færre dager dess mer heller jeg mot fullkropp, men så ser det ut til at det blir trening enten tirsdag og onsdag eller tirsdag og torsdag- og da blir det så nærme hverandre og jeg er støl sånn en uke omtrent, derfor tror jeg ikke jeg får trent de samme delene av kroppen så tett. Burde jeg da heller satse på en 2 splitt med under og overkropp? trene gjennom hele kroppen på to dager, en gang per uke.

Jeg skjønner at det beste valget sikkert er fullkropp, men på grunn av stølheten går det bare ikke- har ikke sjans.

er det evt. noe annet lurt jeg ikke har tenkt på?

Planlegger en dag med jogging/kardio i helgen, men studioet ligger ca 30-40 min fra der jeg bor så vil derfor ikke pendle frem og tilbake i helgen pga ungene osv. - mulig det blir litt kroppsvekt øvelser i helga. kanskje jeg kan kjøre mage/ryggtrening også i helga.

Forslag til hvordan jeg kan legge det opp, hvilke program anbefaler dere evt? Eller noen andre kommentarer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Fullkropp er det beste, katari, selv om du blir støl. Stølheten vil gradvis bli bedre når du blir bedre trent. Det kan hjelpe litt om du har ganske forskjellige øvelser de to dagene, selv om det er samme muskelgrupper. Skjønner at det er litt kjedelig, men du kommer mye lenger med det enn en to-splitt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, takk for svar!

Men jeg vet bare ikke helt hvordan jeg skal klare å bli bedre trent når jeg ikke kan bevege meg dagen etterpå, også skal jeg kjøre på med mer trening igjen. dette er jo ikke første gang jeg trener liksom, selv om jeg ikke har noen god rutine på det enda og det går for lang tid mellom hver økt.. og helt siden jeg startet å kjøre "tungt" så blir jeg møkkstøl i opptil 4-5 dager etterpå:( Får bare gå over planen igjen, kanskje jeg klarer og få lagt inn treningen en annen dag alikevel, men det blir så slitsom dag med både pendling, trening, jobb, også ha ungene alene på kvelden(hadde lagt min trening til de dagene mannen er hjemme. )

Sist kjørte jeg knebøy, skulderpress, bulgarske utfall, nedtrekk og sittende roing med kabel.Kan jeg ta utgangspunkt i en dag med pressøvelser og en dag med draøvelser kanskje? det finnes jo masse maskiner der jeg skal trene(selv om de ser skumle ut) Kanskje bedre og bruke de litt mer for variasjonens skyld og ikke være så opphengt i at alt må være frivekter?

Hvilke øvelser kan jeg bruke som er "like gode" som disse bare ikke helt like. Jeg kan iallefall ta benkpress, bred og smal. Til ben/rumpa da?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...