Jump to content
rsagneskar

dietmar

Recommended Posts

Hallo, har 4 uker igjen av mit nå verendes program, og tenker på og kjøre dietmar etter dette.

Bør jeg kjøre mengde programet først, eller rett på nybegynder?

Hva bjør jeg ha som mål?

tenker på:

Knebøy: + 20kg

benk: + 10kg

Markløft: + 20kg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Kjør mengdeprogrammet først. Still det inn på persene dine.

Deretter, kjør oppkjøringsprogrammet og still det inn på 10kg mer i knebøy, 5kg i benk og 10kg i mark.

Uten at jeg vet hva slags nivå du er på så er det en dårlig ide å stille et oppkjøringsprogram til noe mer enn det. Målene som settes inn bestemmer forøvrig bare hvordan treningen din vil se ut, om du velger fornuftige vekter her og trener bra så vil du overgå målene som er satt opp. Altså, selv om målet ditt er satt til 5kg pers i benk, så kan det godt være at du ender på en større pers enn det. Det er bedre å gjøre det på den måten, enn å stille det for tungt og ikke ende på noen pers i det hele tatt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ååhja sant :)

Hvor mye kan man regne med og øke i styrke/muskelmasse på menge programmet?

tengte bare at 10kg pers må vel kunne gå på 3 månder ... ? i så fall 7,5? og 15 i mark og benk?

løfter foresten sist gang:

knebøy: ca130

benk med stopp: 70x9

mark: 150-155x1

Share this post


Link to post
Share on other sites
ååhja sant :)

Hvor mye kan man regne med og øke i styrke/muskelmasse på menge programmet?

tengte bare at 10kg pers må vel kunne gå på 3 månder ... ? i så fall 7,5? og 15 i mark og benk?

løfter foresten sist gang:

knebøy: ca130

benk med stopp: 70x9

mark: 150-155x1

Selv om du stiller det inn til 10-5-10 betyr ikke det at du ikke vil ha mer fremgang enn som så, og du får ikke nødvendigvis mer fremgang av å stille det tyngre.

Kjør all marken du.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

oookei, takk for svar :) blir 10 - 5 - 10 dåååå!! :D Hvor vigtig er det og kjøre mengde programet først då?

Du får mye mer ut av et oppkjøringsprogram om du har kjørt mengdeprogrammet først, så anbefaler deg å gjøre det sånn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siden du har trent før og vet ca hva du har i 1rm kan du godt kjøre oppkjøring med en gang

Og heller kjøre mengde når du ser hva du havnet på etter 12 uker

Share this post


Link to post
Share on other sites
Siden du har trent før og vet ca hva du har i 1rm kan du godt kjøre oppkjøring med en gang

Og heller kjøre mengde når du ser hva du havnet på etter 12 uker

Ikke helt sikker på hva at han har trent før og vet hva han løfter har med saken å gjøre. Dietmar sine programmer er utformet slik at det er meningen at en skal gå gjennom et mengdeprogram først og deretter et oppkjøringsprogram.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hva jeg har sett "kan være feil" har han kjørt få rep

For og få en overgang og bli vandt med dietmar er oppkjøringen

En mellom ting av hva han kjører og mengde.

Se på programmene og velg selv dietmar er ikke feil

Uansett hvem av dem han velger.

Når jeg startet fikk jeg beskjed om og starte med oppkjøring

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ikke helt sikker på hva at han har trent før og vet hva han løfter har med saken å gjøre. Dietmar sine programmer er utformet slik at det er meningen at en skal gå gjennom et mengdeprogram først og deretter et oppkjøringsprogram.

Men da har du bedre greie på dietmar en meg, mengde programmene kjøres som jeg vet mellom oppkjøringene.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Men da har du bedre greie på dietmar en meg, mengde programmene kjøres som jeg vet mellom oppkjøringene.

Ja jeg vet ikke hva du kan eller hvem du er, men jeg har i hvertfall fått forklart dette på trenerkurs av sjefen sjøl Mr. Dietmar Wolf. :) Programmene henger sammen, og er en i tvil er alltid et mengdeprogram en god idè. Litt mer langsiktig tenkning.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Har vært på kurs med Wolf selv også, sier ikke at du tar feil.

Men alt handler om at mengden skal gå grade vis opp og ned i mengde.

Derfor er det vesentlig og vite hva vedkommende trener/har trent.

Hadde han kjørt bygger program hadde mengden alt vært veldig høy.

Og mengde programmet blit feil.

Tankene jeg har rundt dette er at oppkjørings programmet er en mellom

Ting og er en veldig grei måte og bli skjent med dietmars program på.

Men dette er bare mine tanker rundt dette, så det er sagt.

Når det kommer til det langsiktige spiller det ikke noen rolle om du begyner med det

Ene eller det andre av disse to :) men hva man følger opp med av programmer

Men lykke til med dietmar uansett hva du velger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fordi det ikke er på mengde treningen man øker i styrke.

Mengde er får og legge et godt grunnlag for den styrken man har opparbeidet

Seg på et oppkjørings program.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det blir vel litt "høna og egget" over dette?

I et langsiktig perspektiv så spiller det liten rolle hva en begynner med. Om det er 12 uker med oppkjøring, så vil en i det minste få satt seg noen gode maks-løft som en dermed kan bruke som utgangspunkt for å plotte et mengdeprogram med. Om en begynner med 12 ukers mengdeprogram, så får en lagt et godt grunnlag for en oppkjøring mot gode maksløft.

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...