Gå til innhold

Knebøy - kommer ikkje langt nok ned


Helgheim95

Anbefalte innlegg

Liker Rippetoe, men er også uenig i å bruke low bar..

slik skal det gjøres

Ikke noe belte, drakt eller kne-wraps, eller opp-psyking og roping før løftet.. går rett under stanga og løfter 270kg x 3 i dype fine knebøy. Vil se Jay Cutler gjøre noe slikt.. og ja, jeg vet at en bodybuilder ikke trener for styrke, men ser ikke hensikten med å være så stor uten å ha styrke som matcher denne. Min mening selvfølgelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har fokusert masse på hoftemobilitet dei siste øktene, men det er måte på kor stor forskjell det kan utgjøre. eg trur rett og slett ikkje eg er sterk nok til å gå dypare ned. når eg nesten knekker sammen så er det kanskje tegn på at eg ikkje har styrke nok i beina?

Bevegelighetstrening kan nok gjøre stor forskjell, men som med det meste annet av trening tar det tid å trene seg opp i det. Hvis du fortsetter å trene mobilitet i noen måneder vil du antakelig bli myk nok etterhvert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nettopp det eg klarer. er ganske mjuk egentlig. Føler det er at det er for TUNGT for meg, om du skjønner.

Er veldig mjuk av meg, gikk på turn i Russland før, det seier litt ;) haha !

men da har du d hvertfall i deg:) hehe. Det som ofte skjer når folk sier at de ikke kommer ned er at man feiger ut pga det er for tungt. hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men da har du d hvertfall i deg:) hehe. Det som ofte skjer når folk sier at de ikke kommer ned er at man feiger ut pga det er for tungt. hehe :)

Vil ikkje akkuratt sei det gjelder meg i ditta tilfelle. Har nesten aldri i heile mitt liv trent bein skikkelig før , eller styrke generelt. Aldri vert sterk eller. Gjør absolutt mitt beste og gir 100% kvar gang eg skal prøve å komme meg lenger ned! Men er jo måte på. Sist gang var det like før eg datt bakover pga eg klarte ikkje å holde meg lenger! Derfor lurer eg veldig på ka eg må gjør for å komme meg lenger ned uten å "kollapse" og ødelegge teknikken. Må vel berre fortsette og pushe meir og meir for kvar trening!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker Rippetoe, men er også uenig i å bruke low bar..

slik skal det gjøres

Ikke noe belte, drakt eller kne-wraps, eller opp-psyking og roping før løftet.. går rett under stanga og løfter 270kg x 3 i dype fine knebøy. Vil se Jay Cutler gjøre noe slikt.. og ja, jeg vet at en bodybuilder ikke trener for styrke, men ser ikke hensikten med å være så stor uten å ha styrke som matcher denne. Min mening selvfølgelig:)

Han der har nok gode knær hvis de vandrer inn slik hver gang ;)

Hvor bor du Helgheim? Kanskje du har en styrkeløftklubb i nærheten som kan hjelpe deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikkje akkuratt sei det gjelder meg i ditta tilfelle. Har nesten aldri i heile mitt liv trent bein skikkelig før , eller styrke generelt. Aldri vert sterk eller. Gjør absolutt mitt beste og gir 100% kvar gang eg skal prøve å komme meg lenger ned! Men er jo måte på. Sist gang var det like før eg datt bakover pga eg klarte ikkje å holde meg lenger! Derfor lurer eg veldig på ka eg må gjør for å komme meg lenger ned uten å "kollapse" og ødelegge teknikken. Må vel berre fortsette og pushe meir og meir for kvar trening!!:)

Du må prøve å få vektene på føttene, dvs stangen ca senter av foten om du skjønner Hehe. Da får man riktig tyngdepunkt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikkje akkuratt sei det gjelder meg i ditta tilfelle. Har nesten aldri i heile mitt liv trent bein skikkelig før , eller styrke generelt. Aldri vert sterk eller. Gjør absolutt mitt beste og gir 100% kvar gang eg skal prøve å komme meg lenger ned! Men er jo måte på. Sist gang var det like før eg datt bakover pga eg klarte ikkje å holde meg lenger! Derfor lurer eg veldig på ka eg må gjør for å komme meg lenger ned uten å "kollapse" og ødelegge teknikken. Må vel berre fortsette og pushe meir og meir for kvar trening!!:)

Du prøver sikkert å holde ryggen vertikal under knebøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er en vanlig ting å tro at ryggen skal holdes loddrett når man tar knebøy. Det blir feil,for da kommer stanga som regel for langt bakpå,og du ender opp på ræva:p Ryggen skal være rak, men den trenger ikke være loddrett:)

Om det gav noen mening?

edit; altså, om du holder ryggen loddrett under vanlig knebøy, så detter du. Under frontbøy derimot, vil vektene være såpass mye lengre frem på kroppen, at en mer loddrett rygg vil være mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes vel en styrkeløftklubb i Førde, de trener på Sunnfjord Gym. Men litt usikker på hvor aktiv den gjengen er om dagen.

http://resultater.styrkeloft.no/klubb_vis.php?id=52

De er ikke aktive i det heletatt såvidt jeg vet.. Ser han Tor Emil er innom og bøyer av og til når jeg er hjemme på ferie, men tror ikke de konkurrerer noe :p Vektløfterne i naustdal derimot...!

Alexander Kirketeig er jo sinnsykt sterk, men han har vel flytta til Bergen.

Dessverre lite kompetanse hjemme i førde når det gjelder baseøvelser har jeg inntrykk av, jeg endte opp med å måtte lære meg ting selv :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...