Gå til innhold

Hår og trening...


CaraMella

Anbefalte innlegg

Nei du trenger ikke bruke nisim for alltid. Siden jeg vet at jeg mister hår om kroppen stresser så pleier jeg f.eks å begynne å bruke den allerede før jeg starter en knallhard diett. Det er stort sett det stresset jeg opplever, men pleier å anbefale til venninner å begynne å bruke nisim allerede når de merker at hårtapet begynner etter de har født for å slippe å bli halvveis skalla av fødsel og amming eller operasjon.

Vanskelig å vite at man har DHT før hårtapet begynner tror jeg. Det er ett belegg i hodebunnen som hoper seg opp over tid. Tette stylingprodukter og sånn hjelper ikke på dette. En frisør vil kanskje se det før det er for ille....aner ikke:p

Det mååå være DHT jeg har da?? Gikk nesten to år med flass + sår. Før det ble så ille, at jeg begynte å vaske håret annenhver dag, og da ble alt borte men samtidig datt jo plutselig alt håret avo_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du har jo fått mye bra tips her! men spiser du veldig ensformig? det er veldig mange vitaminer som vi får i oss via frukt og grønt, fisk og kjøtt som nærmest er essensielle for hår, hud og negler! tenk litt på om du kanskje spiser veldig mye det samme, og at de matvarene kanskje ikke inneholder så mye av de vitaminene. Eller er jo hårtap ett klassisk symptom på stress, men stresser mye selv, og vet det kan være vanskelig å få bort! Jeg stresser uten at jeg er klar over det :p

Men ett tips fra frisøren min ; ikke vask håret hver dag, ikke bruk for varmt vann, ikke så mye sjampo, vær heller raus med balsam. Og ta i noe før du børster det (leav in produkter), evt la være å børste det, og la det lufttørke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser nokså ensformig ja ( alltid gjort det).. Men jeg har tatt blodprøver hos legen og alt er sånn som det skal..

Har slitt med fet hodebunn / flass / "utslett" i flere år. Men dette ble borte da jeg startet å vaske håret annhver dag..

Men da til gjengjeld blir jeg skallet??o_O

Må vaske det med shampo / balsam 3 ganger i uken, og skyller med kun vann hver dag, etter trening...

Får se hvordan det vil gå fremover. Kuttet ut alt av hårspray og styling. Hadde ett STOR forbruk av spary og tupperte en god del, nå er det slutt på alt og jeg må gå som en dass hver dag:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser nokså ensformig ja ( alltid gjort det).. Men jeg har tatt blodprøver hos legen og alt er sånn som det skal..

Har slitt med fet hodebunn / flass / "utslett" i flere år. Men dette ble borte da jeg startet å vaske håret annhver dag..

Men da til gjengjeld blir jeg skallet??o_O

Må vaske det med shampo / balsam 3 ganger i uken, og skyller med kun vann hver dag, etter trening...

Får se hvordan det vil gå fremover. Kuttet ut alt av hårspray og styling. Hadde ett STOR forbruk av spary og tupperte en god del, nå er det slutt på alt og jeg må gå som en dass hver dag:(

Føøøøler så med deg!Det greine her er et herk. Jeg følte jeg mistet mye av identiteten min. Kanskje dumt eller feil å si, men det var sånn det var. Bare balla på seg med litt psykiske problmer. Huff! Men vi klarer dette :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føøøøler så med deg!Det greine her er et herk. Jeg følte jeg mistet mye av identiteten min. Kanskje dumt eller feil å si, men det var sånn det var. Bare balla på seg med litt psykiske problmer. Huff! Men vi klarer dette :)!

Det er sånn jeg føler også!!!!.. selvtlilliten er litt fraværende... Føler jeg går å glaner på håret til andre, og bli snart sprø:p

Skulle virkelig ønske jeg våknet en dag, og det viste seg å være ett mareritt:( Å se på gamle bilder av seg selv, gjør det bare 10000 ganger verre. Nesten så jeg sletta alt jeg hadde av bilder i går, for jeg ser jo ikke sånn ut lenger....:cry: Du får si ifra hvordan ting går med deg fremover..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn jeg føler også!!!!.. selvtlilliten er litt fraværende... Føler jeg går å glaner på håret til andre, og bli snart sprø:p

Skulle virkelig ønske jeg våknet en dag, og det viste seg å være ett mareritt:( Å se på gamle bilder av seg selv, gjør det bare 10000 ganger verre. Nesten så jeg sletta alt jeg hadde av bilder i går, for jeg ser jo ikke sånn ut lenger....:cry: Du får si ifra hvordan ting går med deg fremover..:)

Sender deg en personlig melding jeg :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei jeg kom over denne siden "behandlingavskallethet" da jeg søkte på behandling av skallethet og hårtap.

Har slitt med tynt hår lenge og hårtap. Selv bruker jeg for tiden B- vitaminer,suplex B,inneholder blandt annet kjerringrokk,Silica,sink og Ølgjær + en del andre b vitaminer.

hjelper litt,føles litt tykkere. Det nye produtet jeg leste om inneholdt en blanding av kollagen,aminosyrer,l'cystein og l'methionine + en del andre B vitaminer osv. Der leste jeg at i studier har de indikert at disse aminosyrer kan forbedre hårvekst.

Noen som kjenner til det. De har gjort omfattende studier av hår tilskuddet med gode resultater. Bestilte og mottok pakken 2 dager senere og skal nå prøve produktet i 3 måneder. . Siden heter www.behandlingavskallethet.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Annonse

Hvilken type kollagen kjøper dere på Iherb? :) Har selv veldig tynt hår, og har lenge mistet veldig mye (de siste 2-3 åra). Håret mitt vokser veldig fort da, så er ikke krise enda men.. I det siste har det også blitt ekstremt tørt :( Så kunne tenke meg å prøve kollagen, er bare så usikker på hvilken jeg skal bestille :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle.. Hvordan gjør dere det med hårvask og trening?

I got myself a problem... har mistet utroolig mye hår siste måndene.. Og hittil ser det ut til at fet hodebunn har skylda.. Har ikke vasket håret etter hver trening, og prøver å la det bli med 3 ggr i uken.

Må nå begynner jeg å bli litt usikker.. Hva gjør dere??:)

Jeg fant nettopp ut at det er særdeles enkelt med kort hårpryd da det medfører at jeg kan vaske håret etter hver treningsøkt og dermed unngå fet hodebunn og hårtap. Som en lite opplyst mann spør jeg uansett: Hvorfor ikke vaske håret etter hver økt? Jeg forstår at det kan ta tid, men det må da være bedre enn hårtap?

For øvrig smører jeg mitt ananasformede hode (les: mange rare former her og der) inn med det som måtte være tilgjengelig av shampoo, noe som fungerer ganske flott. Blank og fin (men muligens noe gråhåret) på toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at man skal være forsiktig med Tørrshampo! Sliter med at jeg mister veldig mye hår etter en periode med stort vekttap og mye stress. Siden jeg ville unngå å vaske håret hele tiden når jeg trente tydde jeg til Tørrshampo. De billige inneholder propane som forverrer hårtap! Prøv å unngå det. Har hittil ikke funnet noen uten propane, men mulig de som selges hos frisør er uten. Håper virkelig det, for håret mitt ser fett ut bare noen timer etter hårvask. Har begynt med nisim nå, pluss vitamintilskudd. Mister litt mindre hår allerede, så håper det blir bra snart. Det som er utrolig kjedelig er at håret mitt er blitt helt vanvittig tynt, og jeg gifter meg om noen uker... Plager meg skikkelig, for oppsatset blir ikke like fint med så utrolig tynt hår. Ikke noe å få gjort noe med nå, men det tærer virkelig på selvtilliten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant nettopp ut at det er særdeles enkelt med kort hårpryd da det medfører at jeg kan vaske håret etter hver treningsøkt og dermed unngå fet hodebunn og hårtap. Som en lite opplyst mann spør jeg uansett: Hvorfor ikke vaske håret etter hver økt? Jeg forstår at det kan ta tid, men det må da være bedre enn hårtap?

For øvrig smører jeg mitt ananasformede hode (les: mange rare former her og der) inn med det som måtte være tilgjengelig av shampoo, noe som fungerer ganske flott. Blank og fin (men muligens noe gråhåret) på toppen.

Tror denne posten var rettet mot oss kvinner, no offence!;) Er noe helt annet med kort hår enn langt hår. Å dusje hver dag når du har langt hår tørker ut håret ditt veldig mye, derfor er det vi prøver å unngå dette :) Håret får næring fra hodeskallen, så det får mindre næring ute i tuppene enn inne ved hårfeste. Derfor er som regel kort hår sterkere og ikke så slitt. Det tåler da også somregel daglig hårvask :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du testa det som er kommentert i denne tråden? Finnes både i pulver og tablettform på iherb.

Neocell, Super Collagen, Type 1 & 3, 7 oz (198 g) - iHerb.com

Neocell, Super Collagen+C, Type 1 & 3, 250 Tablets - iHerb.com

Jeg har kjøpt begge, og muligens kasta den første (kan iallefall ikke bare blandes ut i vann og gulpes ned - sånn superfood-alge-grønske smaker himmelsk i forhold), og ikke vært flink til å ta tablettene regelmessig. Må ta endel tabletter i løpet av en dag, så det er mulig pulver lønner seg på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...