Gå til innhold

Hår og trening...


CaraMella

Anbefalte innlegg

Litt off topic kanskje, men er det bare meg som blir så svett etter trening (uavhengig av om det er styrke eller cardio) at jeg MÅ vaske eller skylle håret? Blir alltid så gjennomvåt i håret at det klistrer seg til hodet, mens jeg ser massevis av jenter som absolutt ikke "sliter" med dette! :shifty:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt off topic kanskje, men er det bare meg som blir så svett etter trening (uavhengig av om det er styrke eller cardio) at jeg MÅ vaske eller skylle håret? Blir alltid så gjennomvåt i håret at det klistrer seg til hodet, mens jeg ser massevis av jenter som absolutt ikke "sliter" med dette! :shifty:

Her er problemet mitt.. og da i tillegg til en hodebunn i ubalanse så blir jeg litt rådløs...

Har enkelte som mener, jeg burde legge treningen på hylla til jeg fikser hår problemene mine..:eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Been there .. venter på svar, men mest sannsynlig ikke noe galt med meg sånn sett..

Stressa har jeg jo alltid vært.. tilogmed vært verre perioder. Nothing of this makes any sence!o_O

Villa venta på blodprøverene..Burde ikke ta lang tid. Feks jernmangel etc, bivirkninger fra ppiller etcetc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar Collagen fra Iherb jeg også, og håper på bedring men skal notere meg ned denne(y)

Kollagen er gull :love: (selv mister jeg endel når vi går fra vår til sommer og sommer til høst) Men som andre har sagt, tørrshampo er ok eller lue :D evt lage en frisyre/flette o.l med litt hårspray den dagen du egentlig kunne tenkt å vaska det. Jeg tar mitt max annenhver dag uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollagen er gull :love: (selv mister jeg endel når vi går fra vår til sommer og sommer til høst) Men som andre har sagt, tørrshampo er ok eller lue :D evt lage en frisyre/flette o.l med litt hårspray den dagen du egentlig kunne tenkt å vaska det. Jeg tar mitt max annenhver dag uansett :)

Kollagenen funker som fy på negla hvertfall! Trenger ikke no akryl lenger. Skal MYE til før de knekker nå.

Men håret kan jeg ikke si det hjelper så mye på, eneste er jeg hadde den syykeste etterveksten. Men hjleper jo ikke når nesten alt faller ut(n) Har tenkt litt på tørr shampo ja.. skal høre litt mer med frisøren. Hårspray er uaktuelt da hodebunnen min er veldig fet og jeg tørr ikke gjøre noe med håret nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollagenen funker som fy på negla hvertfall! Trenger ikke no akryl lenger. Skal MYE til før de knekker nå.

Men håret kan jeg ikke si det hjelper så mye på, eneste er jeg hadde den syykeste etterveksten. Men hjleper jo ikke når nesten alt faller ut(n) Har tenkt litt på tørr shampo ja.. skal høre litt mer med frisøren. Hårspray er uaktuelt da hodebunnen min er veldig fet og jeg tørr ikke gjøre noe med håret nå.

Du kan sikkert smekke i litt potetmel for å suge opp fettet og børste/riste det ut igjen :) - funker på samme måte som en tørrspray, men da vet du ihvertfall hva du har oppi hodebunnen. Jeg merker også kollagenen på neglene, men håret mitt vokser kjappere også selv om det ikke får vokst fort nok :meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dusjer håret hver dag. Sikkert ikke så bra, men føler meg ikke vel med fett hår. Er uaktuelt å ikke vaske det etter trening.

Noen ganger dusjer jeg både morgen + etter trening, stakkars håret mitt:p Har ikke veldig tykt hår og føler jeg mister en del, men vet ikke om det er mer enn normalt.

Har akkurat mottatt Nisim i posten, så skal prøve den:) Spent på resultatet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle.. Hvordan gjør dere det med hårvask og trening?

I got myself a problem... har mistet utroolig mye hår siste måndene.. Og hittil ser det ut til at fet hodebunn har skylda.. Har ikke vasket håret etter hver trening, og prøver å la det bli med 3 ggr i uken.

Må nå begynner jeg å bli litt usikker.. Hva gjør dere??:)

Jag tvättar inte håret när jag har kört styrketräning, men dagen efter kör jag alltid cardio i det minsta, och då är det supersvettigt, så då blir det hårvask! Viktigt att inte tvätta för ofta, men sen har jag ganska tjockt hår, och lite halvlockigt, så det syns inte när det blir skitigt..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan finner man ut at man har DHT? Og burde jeg bruke Nisim forever and always da?

Nei du trenger ikke bruke nisim for alltid. Siden jeg vet at jeg mister hår om kroppen stresser så pleier jeg f.eks å begynne å bruke den allerede før jeg starter en knallhard diett. Det er stort sett det stresset jeg opplever, men pleier å anbefale til venninner å begynne å bruke nisim allerede når de merker at hårtapet begynner etter de har født for å slippe å bli halvveis skalla av fødsel og amming eller operasjon.

Vanskelig å vite at man har DHT før hårtapet begynner tror jeg. Det er ett belegg i hodebunnen som hoper seg opp over tid. Tette stylingprodukter og sånn hjelper ikke på dette. En frisør vil kanskje se det før det er for ille....aner ikke:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...