Gå til innhold

Hår og trening...


CaraMella

Anbefalte innlegg

Hei alle.. Hvordan gjør dere det med hårvask og trening?

I got myself a problem... har mistet utroolig mye hår siste måndene.. Og hittil ser det ut til at fet hodebunn har skylda.. Har ikke vasket håret etter hver trening, og prøver å la det bli med 3 ggr i uken.

Må nå begynner jeg å bli litt usikker.. Hva gjør dere??:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UFF... Godt vi er flere som sliter med dette.. Men hva med å skylle med kun vann etter treningene? Er det noe jeg burde gjøre?(n)

Jeg har ikke prøvd det sånn jevnlig, men syns generelt håret blir litt tørt-seigt (om du skjønner) ved å bade/skylle det uten å ha noe i... Noe av grunnen til at håret faller ut (haha nå hørtes jeg ca 100år ut :p) er vel at man røsker sånn i det ved shampo/balsam/håndkle/føner, så det beste er vel å la være å få det klissvått i utgp? Kan du ikke prøve tørrshampo forresten, dersom problemet er at hodebunnen blir fet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ATTACH]55810[/ATTACH]

Smaker drit, men meste parten av smaken forsvinner i juice

Bra for hår og negler, les bakpå den i butikken så ser du hva annet goder den har blant annet protein,amino og vitaminer generelt

Kanskje den skal prøves? Har et prøveprosjekt med kollagen (fra iHerb) om dagen, så får ha dette som backup-plan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[ATTACH]55810[/ATTACH]

Smaker drit, men meste parten av smaken forsvinner i juice

Bra for hår og negler, les bakpå den i butikken så ser du hva annet goder den har blant annet protein,amino og vitaminer generelt

Tar Collagen fra Iherb jeg også, og håper på bedring men skal notere meg ned denne(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klør du/flasser? Jeg mista i hvert fall en del hår da jeg hadde flass ("feit" flass). Det roa seg ned etter jeg angrep det med sjampo fra apoteket :)

Jeg vasker håret ca 2 ganger i uka jeg også og ja, jeg kvitter meg med noen hårballer da. Det ser litt skummelt ut... Men hvis du får fett hår, ville jeg vaska det. Du kan evt bytte til en mildere sjampo, hvis du ikke liker å vaske det så ofte. å skylle med vann etter trening kan også være en idé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker håret annen hver dag, og viss jeg føler håret er fett etter trening, bruker jeg tørrshampo! Jeg bruker define sin, og jeg føler faktisk at det hjelper! For det skal jo ikke være bra å vaske håret hver dag. Det du kan gjøre, er å kjøpe naturbørste, som er litt mildere for håret, dermed river den ikke med så mange hårstå :) Funker på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange tips! Slet med mye "feit" flass ja, men det ga seg når jeg startet å vaske det litt oftere.

Men da startet alt håravfallet dao_O gjevnt over men mest front og sidene. Egentlig er jeg døds stressa for dette..

Men man må jo bare ha trua. Natur børste har jeg brukt lenge nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle.. Hvordan gjør dere det med hårvask og trening?

I got myself a problem... har mistet utroolig mye hår siste måndene.. Og hittil ser det ut til at fet hodebunn har skylda.. Har ikke vasket håret etter hver trening, og prøver å la det bli med 3 ggr i uken.

Må nå begynner jeg å bli litt usikker.. Hva gjør dere??:)

Vasker det det med shampoo etter trening hver eneste gang. :) Balsam bruker jeg bare 2-3 ganger i uken, alt etter behov. Prøv og se om det hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom ein går over til å vaske håert med kun vatn etter trening (ingen shampoo/balsam), så er det lurt å vere obs på at det tar litt tid før hovudbotnen venner seg til det, dermed vil håret virke litt rart første veka/vekene.

Eg vaskar skjeldan håret, dusjar det, men klissar ikkje mykje rart oppi det anna enn når eg "må":p

Grunnen til at ein får feit hovudbotn(ofte, ikkje alltid) ved bruk at shampoo/balsam er at innholdsstoffa vaskar vekk det naturlege feittet, då reagerar hovudet med å produsere meir feitt. Veldig mange hadde nok hatt godt av å roe ned bruken av "vaskemiddel" i håret, men som sagt, tek litt tid før hovudet "normaliserar" seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle.. Hvordan gjør dere det med hårvask og trening?

I got myself a problem... har mistet utroolig mye hår siste måndene.. Og hittil ser det ut til at fet hodebunn har skylda.. Har ikke vasket håret etter hver trening, og prøver å la det bli med 3 ggr i uken.

Må nå begynner jeg å bli litt usikker.. Hva gjør dere??:)

Har du gått på diett eller seriøst kaloriunderskudd? Evt vært stressa eller hatt en stor påkjenning? Hvis hårtapet er unormalt stort kan du ha fått noe som heter telogen effluvium. Det er hårtap pga stress og det går over.

For å stoppe hårtapet kan du bruke en sjampo som heter nisim. Den stopper hårtapet effektivt i løpet av dager. Kjøp gjerne ekstrakten også. Men du må vaske håret ditt etter bruksanvisningen de første 14 dagene ellers kan effekten være redusert.

For å slippe å vaske håret ditt hver dag, og det blir fett av svette eller annet, kjøp en tørrsjampo, da kan du gå en dag eller to ekstra uten å vaske det. Jeg vasket håret mitt hver dag før, og mye av det skyldes nok at jeg har brukt crappy butikksjampo. Jeg bruker utelukkende frisørprodukter i håret mitt nå, og jeg vasker håret mitt 2 til 3 ganger i uken. Å vaske det mindre gir også hodebunnen sjanse til å stabilisere seg, det blir mindre fettete og håret generelt sunnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til denne shampooen Shampoo - Nisim Scandinavia AS ! Mener at den har hjulpet håravfallet mitt en god del. Mistet 3/4 deler på ett år, men ting er på god vei. Verdt ett forsøk hvertfall :)

Jeg brukte den i ca 2 mnd.. men.. jeg tror jeg brukte feil. Hadde den blå som er for tørr hodebunn:p

Og jeg har jo ekstremt feet.. Så stoppet med en gang også fordi det er SLS i den, og det kan da ikke være bra?o_O

hvem av dem brukte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du gått på diett eller seriøst kaloriunderskudd? Evt vært stressa eller hatt en stor påkjenning? Hvis hårtapet er unormalt stort kan du ha fått noe som heter telogen effluvium. Det er hårtap pga stress og det går over.

For å stoppe hårtapet kan du bruke en sjampo som heter nisim. Den stopper hårtapet effektivt i løpet av dager. Kjøp gjerne ekstrakten også. Men du må vaske håret ditt etter bruksanvisningen de første 14 dagene ellers kan effekten være redusert.

For å slippe å vaske håret ditt hver dag, og det blir fett av svette eller annet, kjøp en tørrsjampo, da kan du gå en dag eller to ekstra uten å vaske det. Jeg vasket håret mitt hver dag før, og mye av det skyldes nok at jeg har brukt crappy butikksjampo. Jeg bruker utelukkende frisørprodukter i håret mitt nå, og jeg vasker håret mitt 2 til 3 ganger i uken. Å vaske det mindre gir også hodebunnen sjanse til å stabilisere seg, det blir mindre fettete og håret generelt sunnere.

Vært på diett siden 2010 hehe.. alltid vært stressa så ikke mer enn noe unormalt. Nisim har jeg brukt siden mai. Og kan ikke si det hjalp så mye, men det kan skyldes 2 ting : jeg brukte den for tørr hodebunn ( sliter med altfor fet) og jeg vasket ikke håret hver dag med den... Kanskje verdt å gi ett nytt forsøk med den riktige? Men litt usikker også pga jeg nå har en behandling som skal virke på samme måten som Nisim . Bare fikk ikke med noe shampo til den..(n) Og går jeg tilbake til dem og spør om jeg kan bruke Nisim sammen med behandlings produktene så sier de sikkert nei:p what to doo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...