Gå til innhold

peanøttsmør.. bra?


mimmi83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ser d er mange som bruker dette. Er det en form for kos eller er d noe og hente derifra?

Er selv glad i dette. Økologisk type.

Finnes det andre pianøttsmør som er bedre enn den økologiske?

peanøtter er sunt. Peanøttsmør KAN være sunt avhengig av hva den består av. Den bør inneholde mest mulig nøtter (pleiere stå % bakpå) og minst mulig sukker - Les bakpå produktet. Type Mills har relativt mye sukker = mindre sunn. Helsekost har ofte peanøttsmør med større andel nøtter og mindre sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har denne, bl.a. på Meny:

post-1830-14440883031978_thumb.jpg

Åh, så altfor godt, spesielt oppå riskaker synes jeg! :) og en kilde til sunt fett. Men, som nevnt ovenfor her er peanøttsmøret ekstremt kaloritett. Jeg kan faktisk ikke ha det for ofte i hus, da det utfordrer selvdisiplinen min for mye :unsure: Får alltid en cravings til å spise opp hele glasset på en gang :oops::roflmao:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et økologisk peanuttsmør med 99% peanutter og resten havsalt, så jeg liker å tro at det er sunt! Regner det bare inn i kcalregnskapet, null stress for min del :)

Sitert fra bama sitt "nettleksikon"; Peanøtter er ganske rike på kalorier. Mye kommer fra én- og flerumettet fett, men proteininnholdet er også bra. De er også rike på kostfiber, vitamin E, B-vitaminet tiamin, magnesium og kalium. Peanøtter er også en fin kilde til jern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker å stappe i meg litt peanøttsmør og evnt en banan under lengre fysiske aktiviteter (Gå turer, fotballkamper etc) Vet ikke helt om det er optimalt, men billig og rask energi er det ihvertfall, for å ikke snakke om hvor lett det er å ha med seg en spiseskje og et glass peanøttsmør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...