Gå til innhold

Treningsprogram for en som skal få en super fin kropp.


Torbiz

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg er en gutt på 17 år som er 192 cm og som veier ca 90 kg. Jeg lurer på om det er noen som kunne tatt på seg å lage et treningsopplegg til meg for at jeg skal få en mest mulig ripped kropp? Jeg har lyst på den kroppen jeg alltid har hatt lyst på, og nå har jeg bestemt meg, nå skal jeg få det til. Tips tas imot. Værsåsnill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okei, jeg skal skrive litt mer.

Jeg går idrettsfag på tredje året og er den eneste i klassen som har masse fett på kroppen. Jeg trener minst 1 gang om dagen. Jeg bryr meg ikke om hvor masse øvelser det er bare jeg får fremskritt. Det er helt det samme for meg om det er mange eller få øvelser. Jeg kunne godt ha tenkt meg å trene 2 ganger om dagen. Jeg vil minske fettprosenten min veldig masse og øke muskelmassen sinnsykt masse. Målet mitt er å få en muskuløs kropp og en mage jeg ikke er flau over.. Jeg elsker å trene så værsåsnill, hjelp meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg skal skrive litt mer.

Jeg går idrettsfag på tredje året og er den eneste i klassen som har masse fett på kroppen. Jeg trener minst 1 gang om dagen. Jeg bryr meg ikke om hvor masse øvelser det er bare jeg får fremskritt. Det er helt det samme for meg om det er mange eller få øvelser. Jeg kunne godt ha tenkt meg å trene 2 ganger om dagen. Målet mitt er å få en muskuløs kropp og en mage jeg ikke er flau over.. Jeg elsker å trene så værsåsnill, hjelp meg.

Ville hjulpet med et bilde, men forstår om du ikke vil poste et bilde av deg selv.

Du må tenke på at det er KOSTHOLDET som er viktigst når det kommer til trening.

Finn ut hvor mye du forbrenner i løpet av ett døgn, tell kalorier på Gratis online dagbok for diett, slanking og kosthold

Du burde få styr på kostholdet ditt før du evt begynner med de avanserte treningsprogrammene.

Treningsprogrammer - Fitnessbloggen der kan det være en del treningsprogrammer som funker for deg, men du må bare prøve deg fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan poste bilder!

Du har såvidt fett på kroppen, det er normalt at man har litt fett på magen som skjuler sixpacken.

Finn ut hvor mye du forbrenner, bruk en kalorikalkulator. Begynn å tell kalorier og ligg på rundt 200-500 kcal i overskudd hver dag.

Det er veldig få som greier å bygge muskler når de ligger i underskudd.

Når du begynner å få mer muskler på kroppen, så lover jeg deg at det blir enklere å få sixpacken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har såvidt fett på kroppen, det er normalt at man har litt fett på magen som skjuler sixpacken.

Finn ut hvor mye du forbrenner, bruk en kalorikalkulator. Begynn å tell kalorier og ligg på rundt 200-500 kcal i overskudd hver dag.

Det er veldig få som greier å bygge muskler når de ligger i underskudd.

Når du begynner å få mer muskler på kroppen, så lover jeg deg at det blir enklere å få sixpacken.

Såvidt fett på kroppen? jeg mener selv at jeg har veldig masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt fett på kroppen? jeg mener selv at jeg har veldig masse.

Jeg gikk også gjennom den fasen, der jeg trodde jeg hadde mye fett på kroppen.

Selv om sixpacken ikke vises, så betyr det ikke at du har mye fett på kroppen.

Du er ikke den første jeg har sett som tror h*n har veldig mye fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk også gjennom den fasen, der jeg trodde jeg hadde mye fett på kroppen.

Selv om sixpacken ikke vises, så betyr det ikke at du har mye fett på kroppen.

Du er ikke den første jeg har sett som tror h*n har veldig mye fett.

Takk for oppmuntrende ord ihvertfall. Dette er en fase det er helt for jævelig å være i. Jeg har alltid vært den feite. Jeg har lyst på en skikkelig fin kropp. Har du noen tips til kostholdplaner eller treningsplaner? Jeg vil starte NÅ! dritgira!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt fett på kroppen? jeg mener selv at jeg har veldig masse.

Jeg kan skrive under på at du har veldig lite fett på kroppen. Med lite muskler, vil det se ut som om du har mer fett. Legg deg i overskudd og bygg muskler, med mer muskler under fettet vil du se mer ripped ut med samme fettprosent som du har i dag. Du kan ikke deffe, uten å ha bygget noe muskler under først ;) Spis sunt og rent og i overskudd, og tren styrke så vil resultatene komme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skrive under på at du har veldig lite fett på kroppen. Med lite muskler, vil det se ut som om du har mer fett. Legg deg i overskudd og bygg muskler, med mer muskler under fettet vil du se mer ripped ut med samme fettprosent som du har i dag. Du kan ikke deffe, uten å ha bygget noe muskler under først ;) Spis sunt og rent og i overskudd, og tren styrke så vil resultatene komme :)

Men kan du hjelpe meg med et treningsprogram da? Jeg er elendig på sånt.. Å forresten, er det lurt av meg visst jeg starter med proteinpulver? har brukt det sånn smått før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende ord ihvertfall. Dette er en fase det er helt for jævelig å være i. Jeg har alltid vært den feite. Jeg har lyst på en skikkelig fin kropp. Har du noen tips til kostholdplaner eller treningsplaner? Jeg vil starte NÅ! dritgira!

Fitnessbloggen.no - Kalorikalkulator | Facebook Skriv inn detaljene i fitnessbloggen sin kalorikalkulator.

Post her hva energiforbruket ditt er.

Begynn å skrive logg på Gratis online dagbok for diett, slanking og kosthold og loggfør alt du spiser, så du har en oversikt hva du får i deg.

Du burde ha rundt 2g proteiner pr kg.

Når du har funnet ut hva energiforbruket ditt er, så tar du og øker kaloriinntaket ditt så du ligger rundt 200-500 kcal over energiforbruket ditt. altså, hvis du skal ha i deg 2000 kcal pr dag, så skal du ligge på 2500 kcal.

Gode kilder for proteiner er kjøtt/fisk.

Gode kilder for mye kalorier er f.eks nøtter. rundt 600 kcal pr 100gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fitnessbloggen.no - Kalorikalkulator | Facebook Skriv inn detaljene i fitnessbloggen sin kalorikalkulator.

Post her hva energiforbruket ditt er.

Begynn å skrive logg på Gratis online dagbok for diett, slanking og kosthold og loggfør alt du spiser, så du har en oversikt hva du får i deg.

Du burde ha rundt 2g proteiner pr kg.

Når du har funnet ut hva energiforbruket ditt er, så tar du og øker kaloriinntaket ditt så du ligger rundt 200-500 kcal over energiforbruket ditt. altså, hvis du skal ha i deg 2000 kcal pr dag, så skal du ligge på 2500 kcal.

Gode kilder for proteiner er kjøtt/fisk.

Gode kilder for mye kalorier er f.eks nøtter. rundt 600 kcal pr 100gram.

Det er vanskelig å forstå men jeg får prøve. Takk!

Noen som kunne tenkt seg å skrive et treningsprogram til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan du hjelpe meg med et treningsprogram da? Jeg er elendig på sånt.. Å forresten, er det lurt av meg visst jeg starter med proteinpulver? har brukt det sånn smått før.

Jeg føler ikke jeg har kompetanse til å sette sammen et treningsprogram til deg, dessuten synes jeg det er veldig greit at man får kjenne litt på hvilke øvelser man liker, har bra kontakt med osv. Men stikkord er jo å inkludere store baseøvelser som knebøy, markløft og benkpress, også supplere med mindre øvelser som bicepscurl, nedtrekk, roing, skulderpress, flyes, facepull, franskpress osv.

Proteinpulver kan være lurt om du ikke får i deg nok proteiner gjennom kosten, dette er en smakssak :) Noen trives med shakes som supplement, andre bruker det i bakst ol, mens andre får i seg gjennom maten og ikke føler noe behov for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler ikke jeg har kompetanse til å sette sammen et treningsprogram til deg, dessuten synes jeg det er veldig greit at man får kjenne litt på hvilke øvelser man liker, har bra kontakt med osv. Men stikkord er jo å inkludere store baseøvelser som knebøy, markløft og benkpress, også supplere med mindre øvelser som bicepscurl, nedtrekk, roing, skulderpress, flyes, facepull, franskpress osv.

Proteinpulver kan være lurt om du ikke får i deg nok proteiner gjennom kosten, dette er en smakssak :) Noen trives med shakes som supplement, andre bruker det i bakst ol, mens andre får i seg gjennom maten og ikke føler noe behov for det :)

Tusen Takk! Håper allikevel at det er noen som hadde giddi å skrevet et treningsprogram til meg for at jeg skal bli mest mulig ripped og muskuløs. Jeg gjør hva som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bærer ikke preg av å trene en gang om dagen. Jeg ser ikke hvorfor det skulle bli noe bedre med to ganger om dagen heller. Det viktigste er at du trener riktig. Det innebærer at du blir sterk – mye sterkere enn hva du er i dag. Da vil brystet stå mer ut, magen vil minske og helheten vil forandre seg totalt.

Ift. det du skriver her, ville jeg kjørt dette treningsprogrammet:

Treningsprogram for nybegynnere - Fitnessbloggen

Bli sterk og spis sunn mat. Om en måned bør du kunne se betydelig forandring. Hvis ikke, så har du ikke blitt sterk. Og har du ikke økt i styrke, har du gjort masse feil.

Enkelt og greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen Takk! Håper allikevel at det er noen som hadde giddi å skrevet et treningsprogram til meg for at jeg skal bli mest mulig ripped og muskuløs. Jeg gjør hva som helst.

Treningsprogram for nybegynnere dette her ser ut som et greit treningsprogram for nybegynnere i starten. så kan du bytte til mer avanserte og tungere etter noen uker :) Og det er ikke treningsprogrammet som gjør deg ripped, det er kostholdet.

Og det Robert nevnte over her funker kanskje bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...