Gå til innhold

(U)vaner, tvangstanker og rare ting du pleier å si, tenke eller gjøre


Andy

Anbefalte innlegg

Mange gode innlegg her altså :) Vi er merkelige vesener !

Har noen som jeg kommer på i farta:

- Vende melkekartongen opp ned før jeg åpner den, dette henger nok sammen med at jeg gjør det med juicen.

- På benkpress og andre øvelser må vektene være like på begge sider. f.eks hvis jeg trenger 5 kg ekstra, må 2,5 kg være av samme type, ellers blir det liksom helt feil :p Klarer heller ikke kompansere 15kg med en 10kilos å en 5 kilos på ene siden og en 15kilos på den andre :p Noen latsabber gjør det men ikke jeg.

- Lukte på ting jeg skal spise, drikke osv.

- Alltid trykke en ekstra gang når jeg låser bilen for å være sikker. (mer som en tvangstanke)

Har nok mye mer som andre syns er merkelig, men blir liksom normalt for deg selv når du gjør det til en vane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok badedrakten ut av vaskemaskina og slengte den i tørketromla.....for å slenge den i baggen for å gå i svømmehallen og gjøre den våt.

:confused:

Hva skulle du ellers ha gjort? Tatt med deg en våt badedrakt for så å ta den på? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skulle du ellers ha gjort? Tatt med deg en våt badedrakt for så å ta den på? :huh:

Når man går i svømmehallen, så må man gjerne vaske seg før man tar på seg badedrakten, som man har med seg i dusjen, som da gjerne blir våt mens du dusjer, så..ja :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mhm... Jeg bruker å blemme BH'en altså ikke å ta på meg men rett og slett å ta en til med på reise eller når jeg skal skifte til til feks treningstøy i løpet av dagen. En gang måtte jeg ringe moren min rett før en konsert (skulle ha på meg en hvit skjorte og kunne dårlig ha en fargerik BH under) -" mamma, jeg har glemt BH'en min"

Men dette har da altså hendt mer enn en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så glad når vektskivene på stangen er av samme farge:) altså feks 20 kg skivene er blå og 2,5 kg også:) til min dype sorg var det engang en som skulle bytte 4 stk 5kg skiver til 2 stk 10 kg. Skjønte jo at jeg hadde tatt alle grønne 5kg skiver på hele gymmet men nå var det ikke samme farge lenger:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har prestert å gå på skolen i tøfler et par ganger, men det er en stund siden sist nå :) Kiwi med skall er godt og praktisk, og jeg kunne sikkert fylt noen sider med alt mulig jeg gjør/sier i søvne :D Jeg aner aldri hvor passet mitt er, om det er i Trondheim eller i Oslo, og det blir fullstendig krise hver gang jeg skal reise.

Også har jeg en tendens til å synge til musikken jeg hører på, også når jeg ikke er alene, til tross for elendig sangstemme. Må ofte si til meg selv "ikke syng, ikke syng, ikke syng" på trening eller på lesesalen, for eksempel, ellers kunne det blitt god underholdning for andre! Og muligens litt irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må alltid drikke 7-10 slurker med vann når jeg er tørst. Teller 1234 osv for hver slurk jeg tar. Føler at jeg setter det i vrangen om jeg ikke gjør det:confused:

Offentlig toalett er det verste jeg vet. Etter håndvasken tørker jeg med papir og åpner døren med papiret. Kaster papiret igjennom dørsprekken før den smeller igjen. Må ikke komme borti noe:sick:

Vel, det var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- har alltid på tven når jeg sitter i stuen, men ser aldri på :p

- har alltid med meg deo, 2 parfymer og minst 1 tyggispakke når jeg går ut i frykt for at jeg lukter dårlig :oops:

- jeg får angst når jeg er ved siden eller bak av noen som lukter dårlig eller jeg føler er skitten (redd for at det skal "smitte" over på meg)

- jeg får angst når jeg blir for svett på trening

- jeg får angst når det er små barn som spiser i nærheten av meg (min største frykt er at en liten unge løper inn i meg med en is eller noe sånt :eek:)

- bretter alltid klærene mine når jeg tar de av meg (når jeg skal legge meg, dusje, på trening)

- tar alltid ned dolokket hvis jeg ser at det er åpent, uansett hvilken toalett jeg er på og selv om jeg ikke ska bruke toalettet

- spørr alltid om jeg kan får låne toalettet når jeg er på besøk, tilogmed hos mine bestevenner,

- glemmer ofte ting igjen når jeg har sittet meg ned og skal reise meg opp og gå igjen når jeg er ute i det offentlige (har glemt utallige telefoner, klær, proteinpulver, lommebok, paraplyer og ringer. :()

og sikkert mye mer :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, fantastisk tråd! :) Utrolig morro å lese om andre sine uvaner! :D

Noe av mine uvaner/"tvangstanker":

- Sjekker alltid om alle elektriske ting er skrudd av før jeg går til sengs, maaange ganger. Det samme med ytterdøra. Ofte jeg drar hjem når jeg er på besøk med venner, for å sjekke om jeg huska å skru av komfyren. Har aldri skjedd at jeg har glemt å skru av komfyren, men tenker alltid "hva om..." Utrolig irriterende!

- Ligger alltid å "gnikker" føttene mine i lakenet når jeg skal sove.

- Om jeg ligger på magen (foreksempel på stranden) greier jeg ikke ligge flatt ut. Jeg må ha en knekk i beina som gjør at leggene mine står rett opp.. Våkner også av og til om morgen med beina rett til værs.

- Armene mine må alltid ligge under puta om jeg sover på magen.

- Jeg greier ikke ha "lange" negler. Må klippe dem nesten hver dag. Kjenner jeg at de stikker ut for fingertuppene får jeg helt noia.

- Glemmer ALLTID hvor jeg har lagt bilnøklene mine.

- Sjekker alltid dato på matvarer før jeg spiser dem. Aner ikke hvorfor, har aldri blitt dårlig av å spise gammel mat.

++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...