Gå til innhold

X-size og x-press resultater


Fjeldmann

Anbefalte innlegg

Hei, Fjeldmann. Vurderer å prøve ut X-size, men vil legge til/ta vekk noen øvelser. Men vil følge rep/set og slikt sånn det er satt opp. Er det noe i veien for det, eller?

Eksempel:

Dag 2 tung bein. Ha 3-4 min pause mellom hver øvelse

3) Bakover utfall,

eller bulgarsk utfall. 3 sett per bein med 6 reps - kan jeg bytte ut med vanlig utfall?

4)

3 sett 6 reps - Er Ikke komfortabel med å jokke sånn, kan den byttes i noe annet?

Ja. Helt klart. Varierer selv mye på ulike varianter av de øvelsene jeg foreslår i x size.

Hehe, selv kjører jeg mest en mer glute bridge / hiptrust variant hjemme med underkant av 60 kg balast og flere reps, iiiif you know what i mean.jpg

Du kan bruke nordic hams, låt curl i trx med vektskive er min favoritt eller rygghev med rett rygg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Helt klart. Varierer selv mye på ulike varianter av de øvelsene jeg foreslår i x size.

Hehe, selv kjører jeg mest en mer glute bridge / hiptrust variant hjemme med underkant av 60 kg balast og flere reps, iiiif you know what i mean.jpg

Du kan bruke nordic hams, låt curl i trx med vektskive er min favoritt eller rygghev med rett rygg

HAhaha :roflmao: Made my day ass :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt utrolig bra framgang med dette programe! Må være det beste programe for de som vil trene 4ganger i uken.

Jeg begynte med x-size nøyaktig 1.2.12 og har fulgt det til punkt og prikke etterfulgt med veldig bra kosthold.

Har gått på overskudd og gått opp fra 79kg til 88kg på 3 måneder for så å ta en liten deff ned til 84kg alt det på 4-5 måneder.

Hiver ut ett kjap bilde.

post-4040-14440883774299_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når er det siste bildet tatt??

Det siste bildet ble tatt i midten av juli en gang! Husker ikke helt datoen.

Jeg kan også nevne at jeg ble en del sterkere etter 4-5måneder som f.eks:

Februar Juni

Knebøy 4x6 70kg --->115kg

Benk 4x6 60kg -----> 95kg

Chins 1x6 BW ------> BW+10kg 4x6

Ellers så har jeg økt i alt! Markløft er en øvelse jeg hater så har ikke løftet mer enn 150kg der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker du om diett/kosthold på x-press? Vil et kcal-underskudd være ødeleggende/forsinkende for resultatene?

Målet mitt er å gå ned i fettprosent. I utgangspunktet hadde jeg et ønske om å gå ned i vekt, men har sluttet å veie meg siden jeg begynte å logge... Vektnedgang er nå bare å anse som en bonus! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker du om diett/kosthold på x-press? Vil et kcal-underskudd være ødeleggende/forsinkende for resultatene?

Målet mitt er å gå ned i fettprosent.I utgangspunktet hadde jeg et ønske om å gå ned i vekt, men har sluttet å veie meg siden jeg begynte å logge... Vektnedgang er nå bare å anse som en bonus!

Litt rart spørsmål egentlig.. Det du sier nå er at du ønsker å bygge muskler på underskudd, for å gå ned i fettprosent?.. SÅ er svaret ditt ja i forhold til å bygge muskler på overskudd eller fjærne fett på underskudd. Er selvfølgelig mulig å få både pose og sekk, men ting blir litt vanskeligere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent "pittelitte" med x -size og liker programmet veldig godt. Eneste shiten er at jeg foreløpig ikke trener på gym og det er utrolig kjeeeeeedelig og ta av og på vektskivene og skru på sikringene på hantlene på det settet jeg har hjemme, bortsett fra det hadde jeg endel økninger, men jeg var jo rimelig fersk i vekttrening så det er vel som forventet kanskje.

Gleder meg til å komme meg på ett gym hvor jeg kan bruke ferdige manualer:) Hurra, tidssparing!

Klarer per i dag ca:

30kg benk, kommer meg f**n ikke over!

45kg (manualer) knebøy

32,5kg (stang) knebøy

40kg (stang) markbøy

47,5kg ( manualer ) markløft

Første mål er kroppsvekt i begge bøy. Benk er utrolig hardt for meg så aner ikke hva som er realistisk engang.

Har forøvrig en prolaps i korsryggen, den har vært snill de siste fem årene, men ønsker å ha fokus på øvelser som styrker ryggen, men samtidig ikke øker skaderisikoen der. Noen tips til does and dont`s der? F.eks hvilke øvelser du ville ha kuttet ut og hvilke du ville brukt i steden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart spørsmål egentlig.. Det du sier nå er at du ønsker å bygge muskler på underskudd, for å gå ned i fettprosent?.. SÅ er svaret ditt ja i forhold til å bygge muskler på overskudd eller fjærne fett på underskudd. Er selvfølgelig mulig å få både pose og sekk, men ting blir litt vanskeligere da.

Ja, jeg er fersk så det er mulig spørsmålene mine er rare! :) Jeg sier vel egentlig ikke hva jeg ønsker, jeg bare spør hva som er best ift å gå ned i fettprosent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg er fersk så det er mulig spørsmålene mine er rare! :) Jeg sier vel egentlig ikke hva jeg ønsker, jeg bare spør hva som er best ift å gå ned i fettprosent...

Jeg vil tro at fokus på tunge(altså lav reps) løft på underskudd vil være det "beste" for å bevare styrken når man skal trene på underskudd, men som Fjeldmann hadde som åpningspost så er det fullt mulig å gjøre x-size på kaloriunderskudd.

X-size resultater. Sjekk hva Kim Wemberg klarte på 4 mnd. | Treningsfysiolog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er fersk så det er mulig spørsmålene mine er rare! :) Jeg sier vel egentlig ikke hva jeg ønsker, jeg bare spør hva som er best ift å gå ned i fettprosent...

Målet mitt er å gå ned i fettprosent.:)

:) Er ikke et mål et ønske da? :D

Et kcal underskudd er det som må til ja, kombinert med styrketrening for å bevare muskelmassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er fersk så det er mulig spørsmålene mine er rare! :) Jeg sier vel egentlig ikke hva jeg ønsker, jeg bare spør hva som er best ift å gå ned i fettprosent...

Ingen rare spørsmål bare rare svar finnes.

Dersom du skal ned i vekt vil bevaring av muskulatur måtte bli hovedmålet. Det man ser på studier er at jo mer fett man har og ta av jo lettere vil det være og få muskler til tross for kcal underskudd. Det er ikke uvanlig å se studier av utrente lett overvektige som øker i muskulatur selv under et kcal underskudd og vektreduksjon.

Den beste måten og få muskler på er også den beste måten og bevare muskler på.

Min oppskrift for og gå ned i fett prosent er en inneholder tre ting.

1) Styrketrening feks x-size. Styrke for og øke/bevare muskelmasse. Studier viser styrke før under og etter et planlagt vektap øker sannsynligheten for og holde ny vekt.

2) Kondisjon intervaller. Økt VO2 maks som følge av intervalltrening vil bidra til å brenne mer kcal på samme intensitet. Du brenner flere kcal underveis den dagen som vil kunne øke forskjellen mellom kcal inn og kcal ut.

3) Kosthold. Det er mye mer tidsbesparende og kutte 500kcal på en diett eller trene bort 500 kcal. Du må skape et gap mellom kcal inn og kcal ut. Det enkleste vil være og ha en kcal restriksjon inn.

Summen av de tre og kontinuitet er veien til mål for de aller aller fleste jeg har fått ned i vekt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent "pittelitte" med x -size og liker programmet veldig godt. Eneste shiten er at jeg foreløpig ikke trener på gym og det er utrolig kjeeeeeedelig og ta av og på vektskivene og skru på sikringene på hantlene på det settet jeg har hjemme, bortsett fra det hadde jeg endel økninger, men jeg var jo rimelig fersk i vekttrening så det er vel som forventet kanskje.

Gleder meg til å komme meg på ett gym hvor jeg kan bruke ferdige manualer:) Hurra, tidssparing!

Klarer per i dag ca:

30kg benk, kommer meg f**n ikke over!

45kg (manualer) knebøy

32,5kg (stang) knebøy

40kg (stang) markbøy

47,5kg ( manualer ) markløft

Første mål er kroppsvekt i begge bøy. Benk er utrolig hardt for meg så aner ikke hva som er realistisk engang.

Har forøvrig en prolaps i korsryggen, den har vært snill de siste fem årene, men ønsker å ha fokus på øvelser som styrker ryggen, men samtidig ikke øker skaderisikoen der. Noen tips til does and dont`s der? F.eks hvilke øvelser du ville ha kuttet ut og hvilke du ville brukt i steden?

noen enkle tips Enkle strategier for å unngå skader 3 | Treningsfysiolog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

formening om x-size vs phat? noen som har prøvd begge? kun prøvd phat her..

Har trent begge og X-size ble egentlig til da jeg ikke fikk tid til PHAT 5 dager i uken men begynte og eksprimentere med 4 dager og fikk ikke like mye trykk på den vanlige over/underkropp splitten men ville fortsatt trene hver muskel 2 ganger per uke. Så har flotte erfaringer med begge, spørsmålet blir egentlig om du har tid og energi til fem økter i uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent begge og X-size ble egentlig til da jeg ikke fikk tid til PHAT 5 dager i uken men begynte og eksprimentere med 4 dager og fikk ikke like mye trykk på den vanlige over/underkropp splitten men ville fortsatt trene hver muskel 2 ganger per uke. Så har flotte erfaringer med begge, spørsmålet blir egentlig om du har tid og energi til fem økter i uken?

takker for svar, tror kanskje jeg tar en runde x-size jeg og(y) 5 dager uken går fint men hadde vært deilig med samme type volum på 4 dager så får man litt mere tid til andre ting også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...