Gå til innhold

Bootybuilding


Marit

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke kjørt BB-programmet, men har fått treningsprogram og diett satt opp av Silje. Har ikke fulgt det så forferdelig lenge, men en ting kan jeg si: Oppfølging, engasjement og entusiasme skorter det i hvert fall ikke på. Synes hun er veldig grundig, og ikke minst opptatt av at alt skal gjøres riktig, og med god og trygg teknikk.

Nå har jeg for såvidt trent en god stund, men alle kan ha godt av å få nye øyne til å se på ting, enten det gjelder måten en trener på og kroppen din, eller en jobb du har gjort ellers - man ser seg ofte rett og slett litt blind på seg og sitt. Selvsagt kan man sikkert få mye bra gratis, men så lenge etterspørselen er der, vil også tilbudene som koster penger være der - hei, vi kjøper da vann på flaske, til tross for at springen er full... :p At mange jenter som ellers ikke ville trent styrke, har begynt med det pga BB, er vel intet annet en suvverent spør du meg, og for min egen del er jeg også enormt glad for å kunne benytte meg av Siljes kompetanse :)

Synes dessuten hun skal ha creds for en god blogg som sier det som det er uten å dulle eller pakke inn alt i silkepapir. Jeg har ingenting annet enn positive ord om Silje som trener i hvert fall, så får det heller være opp til hver enkelt om man vil kjøre etter et opplegg man betaler for eller et som er gratis - tror uansett det er fint å ha en "sparringspartner" man kan henvende seg til når man står fast, eller lurer på noe, og da er det jo genialt å kunne sende inn øvelser man er usikker på på en filmsnutt å få tilbakemelding ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke kjørt BB-programmet, men har fått treningsprogram og diett satt opp av Silje. Har ikke fulgt det så forferdelig lenge, men en ting kan jeg si: Oppfølging, engasjement og entusiasme skorter det i hvert fall ikke på. Synes hun er veldig grundig, og ikke minst opptatt av at alt skal gjøres riktig, og med god og trygg teknikk.

Nå har jeg for såvidt trent en god stund, men alle kan ha godt av å få nye øyne til å se på ting, enten det gjelder måten en trener på og kroppen din, eller en jobb du har gjort ellers - man ser seg ofte rett og slett litt blind på seg og sitt. Selvsagt kan man sikkert få mye bra gratis, men så lenge etterspørselen er der, vil også tilbudene som koster penger være der - hei, vi kjøper da vann på flaske, til tross for at springen er full... :p At mange jenter som ellers ikke ville trent styrke, har begynt med det pga BB, er vel intet annet en suvverent spør du meg, og for min egen del er jeg også enormt glad for å kunne benytte meg av Siljes kompetanse :)

Synes dessuten hun skal ha creds for en god blogg som sier det som det er uten å dulle eller pakke inn alt i silkepapir. Jeg har ingenting annet enn positive ord om Silje som trener i hvert fall, så får det heller være opp til hver enkelt om man vil kjøre etter et opplegg man betaler for eller et som er gratis - tror uansett det er fint å ha en "sparringspartner" man kan henvende seg til når man står fast, eller lurer på noe, og da er det jo genialt å kunne sende inn øvelser man er usikker på på en filmsnutt å få tilbakemelding ;)

Jeg er negativ til å betale 1500 kr for ett treningsprogram, men det er ikke dermed sagt at jeg er negativ til konseptet Bootybuilding. Jeg leser selv Silje Marielas blogg, og synes hun er drittøff og flott! Hadde jeg bodd i Oslo hadde jeg lett booket noen PT timer med henne. Jeg synes forsåvidt også at hun helt soleklart har den fineste kroppen av alle disse fitnessblogg-kroppene der ute, uten at det har noesomhelst med saken å gjøre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Flere som har fått bra resultater med bootybuilding programmet? :)

Jeg er nå inne i siste uke av fase 1 på BB og er veldig fornøyd! Jeg ser god framgang på nesten 4 uker.. Men så skal det jo sies at dette hadde jeg kanskje fått på andre programmer som eks. RYP, men jeg synes BB har vært til god hjelp for å komme i gang med styrketrening =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis oppskrift på fin rompe

  1. Sett deg ned med din pc/mac, nettbrett eller what ever. Google "butt exercises". Vips en million treff.
  2. Sett deg ned og finn ut av de gode rompeøvelsene er knebøy, frontbøy, hip trust, forskjellige utfall, markløft, strakmark, goblet squat, bakspark, step ups, reverse hyper, glute bridge, rygghev, etc
  3. Se en youtube-film som viser god teknik
  4. Forstå at det handler om spenn i ryggen (rak rygg, ikke krum), spenn i rompa (kniiiip sammen rompa, du har en tusenlapp i rompa og den er tynn altså!), og å strekke ut hofta tilstrekkelig nok, i tillegg til å få rævva i bakken på sett-deg-ned-og-reis-deg-opp-øvelsene. Du trenger ikke begynne med å lese side opp og side ned om pusteteknikk og diverse. Keep it simple.
  5. Dra ræva di en plass hvor de har tunge vekter slik at du kan utføre ett par-tre av disse øvelsene 2-3 ganger i uka.
  6. Legg til en halvtime step, spinning eller ellipse på nivå "får pulsen opp og ut av komfortsona"
  7. Spis sunt, sov godt, og spis tilstrekkelig nok proteiner
  8. Har du problemer med å gå dagen derpå har du gjort det rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis oppskrift på fin rompe

  1. Sett deg ned med din pc/mac, nettbrett eller what ever. Google "butt exercises". Vips en million treff.
  2. Sett deg ned og finn ut av de gode rompeøvelsene er knebøy, frontbøy, hip trust, forskjellige utfall, markløft, strakmark, goblet squat, bakspark, step ups, reverse hyper, glute bridge, rygghev, etc
  3. Se en youtube-film som viser god teknik
  4. Forstå at det handler om spenn i ryggen (rak rygg, ikke krum), spenn i rompa (kniiiip sammen rompa, du har en tusenlapp i rompa og den er tynn altså!), og å strekke ut hofta tilstrekkelig nok, i tillegg til å få rævva i bakken på sett-deg-ned-og-reis-deg-opp-øvelsene. Du trenger ikke begynne med å lese side opp og side ned om pusteteknikk og diverse. Keep it simple.
  5. Dra ræva di en plass hvor de har tunge vekter slik at du kan utføre ett par-tre av disse øvelsene 2-3 ganger i uka.
  6. Legg til en halvtime step, spinning eller ellipse på nivå "får pulsen opp og ut av komfortsona"
  7. Spis sunt, sov godt, og spis tilstrekkelig nok proteiner
  8. Har du problemer med å gå dagen derpå har du gjort det rett.

word.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis oppskrift på fin rompe

  1. Sett deg ned med din pc/mac, nettbrett eller what ever. Google "butt exercises". Vips en million treff.
  2. Sett deg ned og finn ut av de gode rompeøvelsene er knebøy, frontbøy, hip trust, forskjellige utfall, markløft, strakmark, goblet squat, bakspark, step ups, reverse hyper, glute bridge, rygghev, etc
  3. Se en youtube-film som viser god teknik
  4. Forstå at det handler om spenn i ryggen (rak rygg, ikke krum), spenn i rompa (kniiiip sammen rompa, du har en tusenlapp i rompa og den er tynn altså!), og å strekke ut hofta tilstrekkelig nok, i tillegg til å få rævva i bakken på sett-deg-ned-og-reis-deg-opp-øvelsene. Du trenger ikke begynne med å lese side opp og side ned om pusteteknikk og diverse. Keep it simple.
  5. Dra ræva di en plass hvor de har tunge vekter slik at du kan utføre ett par-tre av disse øvelsene 2-3 ganger i uka.
  6. Legg til en halvtime step, spinning eller ellipse på nivå "får pulsen opp og ut av komfortsona"
  7. Spis sunt, sov godt, og spis tilstrekkelig nok proteiner
  8. Har du problemer med å gå dagen derpå har du gjort det rett.

Takk skal du faen meg ha! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dumt at folk får bedre holdning også... Å drit teit å si at de er fine, kontra å dra de ned med denne type tilbakemeldinger.

Det blir en annen måte å fortelle noe at de ser helt like ut/ikke har hatt fremgang att all.

Det er hva du/dere tror. Personen det er bildet av, har blitt mer fornøyd med seg selv. Og ser forbedringer på sin egen kropp, som ikke kommer frem på bilder.

Skjønner ikke hvorfor vi ikke bare kan følge opp med å få personen til å inse at h*n er fin. jealous maybe...

Okei, unskyld for dette, nei, unskyld at du oppfatta det sånn, for sånn du oppfatta det var ikke sånn jeg mente det. Dette var faktisk langt fra meningen i mitt innlegg, veldig, veldig langt. Jeg sa ikke noe om å dra ned noen, om at de ikke var fine eller noe sånt. Jeg gjorde en generell kommentar på at jentene ofte skyter ræva ekstra ut når de skal ta etterbilder, og det vises godt fordi posisjonen blir annerledes. Det hadde ingenting med sjalusi, å si at noen ikke har framgang eller noe sånt. Jeg skyter også ræva ut når det skal tas bilder av meg, for i mitt hode gir det meg penere siluett. Men akkurat når det gjelder formbilder så er det faktisk forskjell på om du lager tutræv kontra ikke. Framgang vises, og det er flott av de som gjør det. Men prøv å ta etterbilde i samme posisjon som førbildet for å få mer realistisk syn på fremgangen.

Mange av oss har også vent oss til å gå med litt tut i ræva, noe som også gjør sitt til at vi får korte hofteleddsbøyere og nedsunket bekken. Enda en grunn til å gjøre deep squats og la rompas størrelse gjøre jobben selv istede for å belaste hofter, rygg og bekken feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker i alle fall for meg selv når jeg sier at jeg alltid har gjort så godt jeg kan på formbilder. Man tenker jo aldri at dette er et "før-bilde", i det bildet blir tatt så er jeg i alle fall den beste utgaven av meg selv jeg noengang har vært. Det blir mye enklere å spre ryggen når man faktisk har noe å spre, det er mye enklere å stikke ut rumpa når man faktisk har rumpe, det er mye enklere å flekse en arm som faktisk har litt muskler i seg! Vil jo ikke posere dårlig med vilje bare fordi man var dårlig før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg har kjøpt det prog (vi var et par som spleiset på det også så ble det heller ikke så dyrt), vi kjøpte fullpakka fase 1-4. Står utrolig masse. For at noen skal begynne å si noe om prog, så burde de kanskje ha bestilt og lest igjennom alt som står der. ;)

Ja så klart så er det masse gratisprog, men folk får gjøre hva de vil. Jeg har fulgt bloggen til Silje lenge før jeg bestilte og har sett mange som har lagt ut bilde og fortalt historien sin. Og ja, noen kanskje tuter mere ut med stompen, hva så?? Jeg har fått mere svai, som mannen min også har kommentert, men mye av det er vel at fettet på korsryggen har skrumpet og rompa har fått litt mere løft. Den har jo gått opp 2 cm etter at jeg begynte å trene, eller har ryggfettet sunket ned til rumpa kanskje?? :p

Jaja, smak/meninger er som baken, delt i to! Og heldigvis for det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...