Gå til innhold

Det verste "sunne" måltidet du noensinne har spist


Pinglo

Anbefalte innlegg

Internett er fulle av sunne måltider og sunnifiseringer. Bloggere tar masse bilder av kreasjonene sine, og det følges gjerne av en lovnad om at dette smaker AKKURAT som orginalen (eller i hvert fall nesten). Når man deretter står med munnen full av noe som smaker som en blanding av søtstoff og sagflis, lurer man gjerne på om man har gjort noe galt, eller om smaksløkene dine bare er helt på tur. Og siden slike ting aldri nevnes, tenkte jeg at det må være en del brukere her som har slike opplevelser, men aldri delt dem ;)

Hva er din aller største sunne matkatastrofe? Jo mer blomstrende anekdote jo bedre! Ekstra creds til de som eventuelt tør å legge ut bilder :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste av dedication sine oppskrifter passer vel inn her. Når man aldri spiser normal mat begynner smaksløkene og lide av seriøse vrangforestillinger tror jeg. Jeg prøvde meg på Cookie dough. Smakte bønner, så ut som bæsj.

[ATTACH=full]51635[/ATTACH]

De er faktisk gode om man klarer å få bort bønnesmaken og har i mer kakao og chocorite proteinpulver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble forsøkt trøkt i meg hjemmelagd ekstra "Sunne" shushi av to jenter. De haddde brukt mye tid og energi på å få lagd de ordentlig. De hadde også innvitert til at 5-6 andre skulle spise. Da jeg kom inn i rommet hadde alle de andre spist, og var enige om at dette var dritgode sushi. Da var det min tur til å smake.. Plutslig fant jeg ut at dette var det jæveligste jeg noen sinne har smakt, og det var umulig for meg å svelge dette uansett hvor hardt jeg prøver.

Prøvde å snike meg unna for å spytte det ut, men det var veldig vanskelig, til slutt fikk jeg spytta det ut i hånda å sniki meg vekk. Da kan jeg legge til Sushi på liste over ting jeg ikke makter å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde meg på brownies med mandelmel og sukrin istedet for hvetemel og sukker...fysj og fysj! LANGT ifra orginalen..

Også prøvde jeg å lage snickerskarameller fra en fitnessblogg..Oppskriften var slik at man skulle blande yaconsirup og peanøttmel til det ble godt og tilsette resten etterpå...men det ble faen meg aldri godt! :yuck: Prøvde tilogmed to ganger:p

*edit: Ja, også har jeg laget lavkarboboller...små svarte klumper som smakte kardemomme! :p Bare se hvor deilig de så ut i forhold til vanlige boller...:shifty::yuck:

[ATTACH]51647[/ATTACH]

post-7310-14440879528374_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supersunne proteinpannekaker. De bestod av ikke mindre enn sjokoladeproteinpulver, litt kesam, vann og noen eggehviter. Funka ikke å steke de som pannekaker, så ble en slags eggerøre i stedet for som egentlig bare så ut som kjøttdeig. Hadde det travelt slik at jeg ikke rakk å lage ny lunsj, så da ble det proteineggerøre til lunsj den skoledagen. Kjempegodt :sick:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal vi se... Jeg har prøvd:

Karameller laget på sukrin(dedication) = æsj.

Brownies (x antall ulike fitnessblogger) = tørt og jævli - smaker ikke sjokolade og ikke søtt.

Cookies i alle former = blir mer seige kaker som smaker nada

Proteinbarer = gikk rett i søpla

Lavkabobrød= så gummiaktig at det sikkert fungerer bedre som viskelær

Boller = harde klumper som smaker sukrin og kardemomme. Mmm, superdigg. Eller ikke.

Skolebrød = smakte marsipan. Jeg liker ikke marsipan.

Pluss ymse annet. Sunnifiserte greier smaker møkk. The end.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfrues LCHF-boller. Mannen hennes hadde visst nok ikke merket at det ikke var hveteboller. Den fyren kan ikke være helt god i hodet. Jeg grein litt da jeg tok de ut av ovnen, smakte litt på en og ga resten til hunden. Han spiste litt, det skal han ha.

Det var disse jeg og prøvde! :wtf:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble lurt til å tro at sukrin var en finfin erstatning for sukker i kladdkake, og JBK-mel skulle brukes, og kaken gikk rett i søpla med. JBK-melet skal få stå til det går ut på dato, også spiser jeg heller ordentlig kladdkake når det skal serveres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...