Gå til innhold

Ny melk med ekstra proteiner fra Tine


EgF

Anbefalte innlegg

Kan eg få fortelje deg at du tar (litt) feil? :p

TINE Rådgiving - Nyheter

Styrk blir litt som mager CC. Fint for dei som vil ha fleire protein per kcal. For oss som er glad i heilmjølk og skal ha 3000+ kcal så må ein ta med dei kaloriane ein får.

Når det gjeld pris:

1. september... | Facebook

Fleire protein per kcal, men langt færre kcal per kr.

Hehe, klart du kan- eg leste bare artikkelen litt kjapt :p (dessutan var det tankmelka eg ville leva i trua om at den var sunn :p )

30 kroner? Oh- den gidder jeg ikke kjøpe :p Tilsetter heller proteinpulver i melka sjølv då ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

H-melk er vell definitivt best med tanke på proteiner og fett... Skummet og lett melk har mindre fett men også mindre protein innhold siden melken er "vannet ut"...

Leste at det gikk 1.5l for å lage 1 liter styrk melk.... For å dra en kjent floskel, ditta e vell itkje berekraftig?

Holder meg til h-mjølka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

H-melk er vell definitivt best med tanke på proteiner og fett... Skummet og lett melk har mindre fett men også mindre protein innhold siden melken er "vannet ut"...

Leste at det gikk 1.5l for å lage 1 liter styrk melk.... For å dra en kjent floskel, ditta e vell itkje berekraftig?

Holder meg til h-mjølka!

Alle de vanlige melketypene har like mye protein. Skummet og lettmelk er ikke vannet ut, hvor har du det fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de vanlige melketypene har like mye protein. Skummet og lettmelk er ikke vannet ut, hvor har du det fra?

Mener bestemt at lett og skummet har mindre protein innhold ... skal ha noen med prosessen for å gjøre melken lettere, mye av fettet forsvinner og da også endel av proteinet... Men siden du spør på den måten så må jeg vell ut og kjøpe meg en liter lett og skummet for å sjekke litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener bestemt at lett og skummet har mindre protein innhold ... skal ha noen med prosessen for å gjøre melken lettere, mye av fettet forsvinner og da også endel av proteinet... Men siden du spør på den måten så må jeg vell ut og kjøpe meg en liter lett og skummet for å sjekke litt.

http://www.næringsinnhold.no

Alle melkevariantene inneholder 3,3g protein/100g :)

Når råmelken kommer til meieriet så skummes fløtedelen (fettet) av før behandling. Ønsket mengde fett tilsettes så tilbake i melken. Råmelk (naturlig helmelk) har et fettinnhold på ca 3,9%, så om du kjøper Q helmelk så er den omtrent samme fettinnhold som det som kommer ut av kuen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er synd med dette, er at de vil dra konklusjonen at ingen vil ha den. Ikke at den er for dyr...

Tine har velutdanna og flinke folk i markedsavdelingen sin, og eg rekner med at det er gjennomført grundige markedsanalyser før dei prisa den til 30kr. Så desverre tipper eg at dei kan tjena $$ på tross av den stive prisen! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29kr på coop obs., ser det skrives om alt i fra 20 til 30kr i komentar feltet på blogg innlegget på fremsiden...

Bare en tankerekke litt på siden.. . Det vi gjør med og kjøpe melka er jo og betale for og hjelpe tine med og få nok melkefett, til blandt annet smørproduksjon.. Regner med at det de skiller ut ikke blir kasta.. Altså melka er jo ultrafiltrert som det står på tine sine sider. Så det går med 1,5 liter for og lage 1 liter..

edit; 32.50 på coop mega:eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten så har den jo ikke samme kaloriinnhold som skummet. Ligger midt i mellom mellom skummet og lett hvis jeg så rett på kartongene.

Det er jo ikke rart den har mer kalorier når fett og karbohydratinnholdet er likt, men proteininnholdet er høyere. Det er kalorier i proteiner også. Uansett tror jeg ikke lavest mulig på kaloriene var målet til Tine med denne melken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...