Gå til innhold

Ny melk med ekstra proteiner fra Tine


EgF

Anbefalte innlegg

Asså.. snakka du om mager kesam og mager cottage cheese, eller.. du snakker som om det kommer noe nytt. Eller bare tulla du...? Eller, eller.. Åeeeee!! :D

Hah, nei asså jeg bare leste noe om her om dagen at tine skulle komme med en ny cottagecheese og kesam (sikkert mager) som skulle inneholde mindre fett en de som selges i butikken nå idag. Også kommer denne melken i tilegg. Så lurte på om de satsa på og nå oss kostholdfikserte mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hah, nei asså jeg bare leste noe om her om dagen at tine skulle komme med en ny cottagecheese og kesam (sikkert mager) som skulle inneholde mindre fett en de som selges i butikken nå idag. Også kommer denne melken i tilegg. Så lurte på om de satsa på og nå oss kostholdfikserte mennesker.

Haha, derfor jeg var usikker på om du tulla :p

Dude, mager kesam har vi hatt i evigheter, og cottage cheesen kom typ i juni eller noe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir nok dyrere, de bruker to liter melk for å lage en liter med den nye "Styrk" melken. Like lite fett som skummet melk, men samme "konsistens" som ekstra lettmelk (ikke blå slik som skummetmelk). Tilsatt D-vitaminer og lengre holdbarhet.

Kommer nok til å smake, men om den er dobbelt så dyr kommer jeg til å holde meg til den vanlige ;) Beste er jo faktisk iskald melk rett fra tanken- da ser du seriøst "fettnolekylene" ligge langs glasset når du drikker :p Men har alltid valgt å tro at det ubehandla melkefettet er sunt og godt ;) (trenger ikke å bli fortalt noe annet heller- lever godt i trua jeg ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem vil ha enda magrere meieriprodukter? Melkefett har jo vist seg å være veldig nyttig, både helsemessig og for muskelvekst.

Btw, supermelk til frokost i dag, EPISK! Litt proteinpulver oppi der tror jeg vil forbedre den ytterligere :)

kunne ikke sagt det mer riktig selv :) helmelk ftw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noen123
Ehm, ja altså jeg vet mager har vært her hele tiden men en ny type mager med enda lavere fett.

o_O mager kesam inneholder 1 (?) % fett og nå skal de lage en magrere?! jeez

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noen123
Usikker på om det gjadt kesam også men var ihvertfall cottagecheese, husker jeg bare skommleste over det en sen kveld. trur det var en artikkel fra treningsforum

hmm.. mager cottage cheese har jo komt i butikkhyllene, inneholder vel 1-2% fett tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok dyrere, de bruker to liter melk for å lage en liter med den nye "Styrk" melken. Like lite fett som skummet melk, men samme "konsistens" som ekstra lettmelk (ikke blå slik som skummetmelk). Tilsatt D-vitaminer og lengre holdbarhet.

Kommer nok til å smake, men om den er dobbelt så dyr kommer jeg til å holde meg til den vanlige ;) Beste er jo faktisk iskald melk rett fra tanken- da ser du seriøst "fettnolekylene" ligge langs glasset når du drikker :p Men har alltid valgt å tro at det ubehandla melkefettet er sunt og godt ;) (trenger ikke å bli fortalt noe annet heller- lever godt i trua jeg ;) )

Kan jeg få fortelle deg at du har rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok dyrere, de bruker to liter melk for å lage en liter med den nye "Styrk" melken. Like lite fett som skummet melk, men samme "konsistens" som ekstra lettmelk (ikke blå slik som skummetmelk). Tilsatt D-vitaminer og lengre holdbarhet.

Kan eg få fortelje deg at du tar (litt) feil? :p

Vi bruker 1,5 liter melk til å lage 1 liter TINE Styrk. TINE Styrk er altså ikke tilsatt ekstra protein og kalsium. Det høye innholdet av protein og kalsium gjør melken hvitere og mer smakfull enn vanlig skummet melk.

TINE Rådgiving - Nyheter

Styrk blir litt som mager CC. Fint for dei som vil ha fleire protein per kcal. For oss som er glad i heilmjølk og skal ha 3000+ kcal så må ein ta med dei kaloriane ein får.

Når det gjeld pris:

TINE: Hei:) Beklager at vi har klart å overse spørsmålet ditt! Den blir dyrere, men vi vet ikke hvor mye, og uansett kan det variere, for det er butikken som bestemmer endelig pris ut til deg som forbruker. Vi undersøker, og kommer tilbake:) Hilsen Anne, Forbukersenteret

TINE: Hei igjen:) Nå har vi undersøkt, og den vil koste ca. 30 kroner. Anne:)

William: Hvordan rettferdiggjør dere dette? Vanlig melk koster 14 kr, dere sier det går med 1,5 liter til Tine styrk, altså burde prisen ligge på rundt 20 kr. Faktisk kunne den havnet under dette da det er transportkostnader etc som er dyrt i Norge....Sjå meir

TINE: Hei William :) Som du skriver, går det 1,5 liter melk til å lage 1 liter Styrk. I tillegg er fremstillingsprosessen dyr, og dette vil gjenspeiles i prisen. Men som det blir påpekt over her, kan den variere noe fra butikk til butikk. Vi tar med oss tilbakemeldingen din videre. Nina, Forbrukersenteret :)

1. september... | Facebook

Fleire protein per kcal, men langt færre kcal per kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noen123

30 kr?! haha.. den som er synd er jo at mange nye innen trening og kosthold sikkert vil kjøpe den regelmessig, for den er jo SÅÅ mye bedre enn vanlig proteinfattig melk.

verden vil bedras..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...