Gå til innhold

intervall trening og kosthold


Anbefalte innlegg

Henviser til innlegg under trening-> utholdenhet jeg har postet tidligere, og spør også her, da det kanskje er likeså relevant:

"

- i hvilken grad spiller kostholdet inn på evnen til å drive intervalltrening med høy grad av effektivitet (altså komme seg opp i rett pulssone og holde seg der ut dragene)?

- hvilke muskulære forhold (for eksempel mtp styrketrening av de musklene man bruker også i utholdenhetstreningen, for eksempel lår) virker inn på evnen til å drive intervalltrening med høy grad av effektivitet?

"

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var ikke lette spm du stilte ;) Kostholdet spiller en stor rolle, da du må ha energi til å fullføre treningene - sier seg nesten selv. Hvorvidt hva du burde spise for å holde deg i riktig pullsone eller drag vet jeg ikke noe om.

Innen styrketrening vil du kunne hente ut utbytte mtp på intervaller, mer eksplosive muskler samt størkerer muskler som kan generere mer kraft. Jeg har ikke trent selv, eller trent andre, mot noe av dette så jeg skal ikke gå inn spesifikt inn på hva du burde gjøre og ikke gjøre. Jeg mistenker uansett at Eksplosiv muskelstyrke og genrellt stærkere muskel vil hjelpe deg :)

Håper noen andre kan gi et mye mer utfyllende svar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...