Gå til innhold

Mister Motivasjon


Anbefalte innlegg

Som nevnt over, beregningen er per kg fettfri masse. Da blir 150 kg et for stort tall å ta utgangspunkt i.

De siste dagene nå har jeg liggi på rundt 100-120. Jeg klarer ikke å få i meg mer mat. så trur meg må gå til inkjøp av pulver

Hvis du ikke klarer å få i deg mer mat,så må du rett og slett bare bestemme deg for at du skal klare det.

Å jobbe med viljestyrken din er superviktig for å få til dette.

Hvis du ender opp med å spise alt for lite, er sannsynligheten større for at du faktisk ender opp med å gå på en smell etterhvert.

Hold deg til PSMF-anbefalingene fra artikkelen du har lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De siste dagene nå har jeg liggi på rundt 100-120. Jeg klarer ikke å få i meg mer mat. så trur meg må gå til inkjøp av pulver

Som de andre her sier trenger du ikke 300 gram proteiner til dagen. Hvis du ser i artikkelen så holder det med 1,5 g/kg (kroppsvekt) når du har høy fettprosent.

PSMF - Den sunneste ekstremdietten - Fitnessbloggen

Men at du ikke klarer å få i deg mer enn 100-120 gram til dagen tror jeg ikke noe på. Jeg spiser glatt 100 gram protein i et måltid og har du 4 måltider til dagen skal det ikke være noe problem for deg å få i deg 200 gram. Så småspist nekter jeg å tro du er ;)

Er forøvrig ingenting galt å bruke litt proteinpulver, men anbefaler å bruke det i mager kesam eller cottage cheese (halv boks + proteinpulver er fint) så metter det bedre enn en proteinshake gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke fortvila - jeg blir regelrett søkkfortvile (og en aneeeelse forbanna) over denne helliggjøringen av PSMF og PF, for ingen av ulempene ved disse diettene og spisemønstrene kommer fram. Dessuten virker det som go-to løsningen på alt, hvilket det ikke er. Det finnes mange veier til ROM og fastedietter burde stille sist i dette veikartet. Mennesker med livsstilsproblemer, vektproblemer og helseproblemer har aller størst utbytte av å etablere sunne vaner ( ikke at PF er direkte usun, meeen..) og det er ved å lære seg å spise den maten som gir næringsrikt utbytte, å lære seg å lage denne maten og spise denne i gode, optimale rammer.

Jeg kan følge deg i tankegangen Velvet og delvis være enig. Men når man ser på hvor få som faktisk får til en forbedring av å følge disse livsstilskursene rundt forbi så viser det seg i praksis å ikke være så lett.

PSMF er ikke usunt for en som er overvektig, man får i seg mer vitaminer og sunne fettsyrer enn i kostholdet til en gjennomsnittlig nordmann. Skal man ned 50 kg kan det virke svært lite motiverende å se at man kanskje må bruke 2 år på det om man følger en livsstilsdiett.

For å ivareta vektnedgangen er det selvsagt viktig at man legger om kostholdet etter endt diett også. Men ved PSMF har man tross alt lært å lage proteinrik mat. Tilsett litt sunt fett og karbohydrater så har man et sunt kosthold for vedlikehold.

Følger man rådene i artikkelen så skal man også trene styrketrening 2-3 ganger i uken. Styrketrening er kanskje den viktigste faktoren for å holde vekta når man er ferdig med dietten.

En skal heller ikke undervurdere effekten av at PSMF dietten vil vise at det faktisk går ann å komme ned i vekt. Dette er en stor motivasjonsfaktor for veien videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...