Gå til innhold

Anbefalt belte i styrkeløft?


JarleS

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Som Marte sier så er det individuelt. Du må nesten bare prøve og feile. Jeg har frem til nå brukt Toro-belte. Men føler at det ofte kan bli litt stivt. Det er bedre å bruke med utstyr synes jeg.

Så for min del blir det nok et litt mykere belte til trening og heller bruke toro beltet til konkurranse og utstyrsøkter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill folkens. Det spørs hvor god mulighet jeg har til å 'prøve ut' forskjellige belter da jeg utelukkende trener på NTNUI til vanlig. Har også fått anbefalt dette:

Reebok Vektløfterbelte Large - Idrettsbutikken.no – Norges Idrettsforbunds nettbutikk

Et særdeles rimelig alternativ i forhold til mye annet. Tenker at i forhold til mykt-vs-hardt så gir det mening at stivere utstyr (e.g. Toro-beltet iflg. Grasto) er bedre når man løfter med drakt og hele pakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for innspill folkens. Det spørs hvor god mulighet jeg har til å 'prøve ut' forskjellige belter da jeg utelukkende trener på NTNUI til vanlig. Har også fått anbefalt dette:

Reebok Vektløfterbelte Large - Idrettsbutikken.no – Norges Idrettsforbunds nettbutikk

Et særdeles rimelig alternativ i forhold til mye annet. Tenker at i forhold til mykt-vs-hardt så gir det mening at stivere utstyr (e.g. Toro-beltet iflg. Grasto) er bedre når man løfter med drakt og hele pakka.

Gøy at du trener ved NTNUI. Hvilket senter hovedsakelig? Selv trener jeg ved Portalen av og til.

Ettersom ingen har nevnt Wahlanders, så nevner jeg det. Veldig god kvalitet. Svenskt.

http://www.wahlanders.se/shop/catalog/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker også Titan Toro med spenne. For meg fungerer det fint til markløft også.

Mitt neste belte blir nok med lever. Med vanlig spenne får du en ujevnhet i beltet der spenna er festet, som presser inn mot magen. Ikke noe krise, men leverbelter gir nok litt jevnere trykk. Og så går det fortere å ta av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Arighty, threadomancer denne litt. Kjøpte beltet som Grasto anbefalte og har hatt det et par måneder nå. Er dessverre ikke helt happy. Problemet mitt med dette beltet er at det slipper opp i bunnen i både bøy og mark. Jeg vil tro dette skyldes stivheten, og det kan hende det blir bedre med tid (vanskelig å si). Ettersom Torobeltene er superstive har jeg ikke vurdert å prøve de engang. Lånte Wahlanderbeltet til Sentadilla og hadde samme problemet her. Igjen er dette et relativt nytt belte dòg. Hvor lenge skal man ha brukt beltet før det er relativt greit "myket opp"?

Det ligger et gammelt lærbelte på KK med logoen "Grizzly" på. Et raskt søk på google ga denne siden: Grizzly Fitness Disse beltene er dessverre ikke på langtnær de samme som det jeg har brukt på KK så vil tro det er en produsent som enten ikke har webshop eller som ikke finnes lenger.

Det nærmeste jeg har "sett" er EliteFTS sine - Elite FTS Vurderer sterkt å kjøpe et herfra. Er det noen som har erfaringer med dette eller tilsvarende lærbelter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok alle belter med maks tillatt tykkelse vil være stive og som det vil ta år før er helt som støpt, mindre ved mye bruk(som utlånsbelter på styrkeløftklubber).

Hvis du ser på belter som er tynnere vil de også være mindre stive naturlig nok:p

Min erfaring med Toro er at de beltene er mykere enn Wahlander, hvor siste er det klart diggeste(bortsett fra i starten fordi det var sykt stivt).

Lån belte ditt bort til alle du kjenner for å myke det opp litt, pakk det sammen i en tett rull når du ikke bruker det osv så blir det nok bedre etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snuser på samme problemstillinga selv, har lyst på et litt mykere belte enn de jeg har prøvd så langt.

Likte Marte Elverum sitt da jeg prøvde det, da, men det begynner å bli en stund siden.

Noen som har prøvd dette her?

Kappi Belte styrkeløftbelte 8 mm tolags, L (Produktdetaljer) [Kappi]

Så litt mykere ut enn Toro-beltene i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...