Gå til innhold

Feit ræv!


Vilma89

Anbefalte innlegg

Nå er jeg så lei av å ha store fettklumper på rumpe og lår! Spiser supersunt og trener mye, men jeg blir bare tynnere på magen! Nå er magen min supersmal og det stikker ribbein ut, men jeg blir IKKE mindre på armer, rumpe eller lår. Kroppen min ser helt tullete ut nå. Ser ut som jeg har tatt fettsuging, men bare hadde råd til å ta magen. Jeg trenger tips til øvelser som svir av fettet på problemområdene mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Punktforbrenning er dessverre umulig såvidt meg bekjent i hvertfall, men knebøy, utfall og markløft bør i stor grad være med på å stramme opp. Hvordan trener du ellers?

Jeg trener 5-6 ganger i uken og annen hver dag med fokus på underkropp og overkropp. En vanlig treningsøkt med underkroppfokus er ca slik:

- 20 min oppvarming med f.eks sykling eller step-maskin (tror det er det det heter)

- apparat som jeg tror heter beinpress 40 kg 12x3

- apparat som trener bakside lår 30 kg 12x3

- For innside lår så fester jeg et belte rundt ankelen med 7,5 kg og drar benet mot meg 12x3.

- Rumpe trener jeg samtidig som situps slik: 30 sit ups vanlig så 30 rumpeløft med 10kg på hoftene, 30 situps til høyre så 30 rumpeløft osv. Blir 120 rumpeløft til sammen.

Er ikke ekspert på trening og vet lite om hva de forskjellige øvelsene heter, men håper du skjønte litt:) Kanskje jeg burde påkoste meg en personlig trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du gjør er at du kutter ut 5-6 dager med daglig styrketrening i uka og heller fokuserer på helkroppstrening tre-fire dager i uka, med baseøvelser inkludert. Anbefaler myoreps. De andre dagene kan du trene kardio, men helst ikke mer enn 30-40 minutter.

Punktforbrenning hjelper ikke, så det hjelper ikke å peise på med tusen beinøvelser.

Og så;

  • Spis mer protein, om du ikke spiser nok. Baser deg på rundt 4 måltider hvor hvert måltid kan inneholde ca samme mengde proteiner i gram og det siste måltidet før du legger deg er basert på ett melkeprotein og er høyere i protein enn de andre måltidene, f.eks cc eller magerkesam.
  • Spis mer fett. Bruk gjerne kokosolje i maten din. 1-2 ss fett pr måltid bør du ha med mindre du spiser feit fisk eller fett kjøtt.
  • Mer grønnsaker, spesielt blomkål og brokkoli. De har antiøstrogen effekt, dvs at det er lettere å miste fett på de kvinnelige, gjenstridige fettreservene mage, hofter og lår når man spiser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann! :) Punktforbrenning er desverre umulig, og det er en gang slik at det er genetisk hvor fettet både forsvinner og legger seg først. Mange opplever derfor rask nedgang i fettprosent en plass på kroppen, mens andre plasser kan det stå helt stilt. Ikke gi opp pga dette! Det kommer etterhvert, tro meg! :)

30-40% styrketrening og 60-70% cardio er det som anbefales ved vektnedgang. Styrke først, deretter cardio. Kjør gjerne intervaller etterfulgt av rolig langkjøring. Morgencardio er heller ikke feil!

Be patient! Det løsner til slutt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velvet, gjelder det med grønnsaker på gutta også? :D sliter med stor rumpe jeg også:cry::cry:

Prøv da :p

Du kan jo også bare oppnå bedre helse fordi du spiser grønnsakene dine ;) *Barnehagetantesofieformaning*

skal man ned i vekt må man trene deretter. man kjører typisk ikke 5 reps i bøy eller mark da.

Hvordan mener du hun skal trene da? 10reps eller 100 reps?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skal man ned i vekt må man trene deretter. man kjører typisk ikke 5 reps i bøy eller mark da.

Jeg mener å ha lest at for å unngå å miste for mye styrke/muskler å diett, så kan det være lurt å trene få reps og ganske tungt?

Skyt meg gjerne, om det er feil =)

7 enkle tips for å lykkes med dietten - Fitnessbloggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg at få og tunge reps ikke er noe særlig på diett. Ikke komme du til å bygge styrke (lite trolig i alle fall) på kaloriunderskudd og man skader seg lettere når kroppen allerede sliter. Jeg liker myo på diett siden man har auto-regulering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar mye lengre tid for nervesystemet og muskelene å komme seg av lavrep tunge vekter enn høyrep, overtrening og skader kan lettere oppstå da.

Den kjøper jeg bare ikke, skulle det liksom være en forklaring på hvorfor jenter ikke bør kjøre 5x5 når de vil ned i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kjøper jeg bare ikke, skulle det liksom være en forklaring på hvorfor jenter ikke bør kjøre 5x5 når de vil ned i vekt?

gjelder ikke bare jenter da vettu. Både menn og damer har nervesystem og kan lett bli overbelasta.

Hu får ikke noe magiisssk resultat av å bytte fra 5x5 til 3x12 for å få bort fett andre plasser..

Er bare slik at folk mister fettet forskjellige plasser..Bare å stå på og ha tolmodighet. Ha kontroll (mener jeg kontroll ja) på kostholdet.

Mye grønnsaker og vann (i tillegg til proteiner og fett/kabrs ofc). Bra beinrutiner for å stramme opp musklatur og en god porsjon tolmodighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...