Jump to content
Guest

tips til matpakken?

Recommended Posts

Guest

hva spiser dere når dere ikke er hjemme hele dagen? Når jeg f. eks har seinvakt på jobb, går jeg som oftest å trener først, å da må jeg liksom ha mat til hele dagen, syns det er vanskelig å beregne :p Blir til at jeg spiser frokost, en shake og noen riskaker etter trening, har ofte med meg kyllingsalat som jeg spiser rett før jobb, og blir som oftest til jeg bare kjøper noen skyr og nutrilett barer for å få opp kaloriene litt..kan liksom ikke leve bare på skyr og salat..men nutrilett er jo ikke akkurat kjempe sundt heller..noen som har noen matpakke tips :p?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Guest
Havregrøt med banan og nøtter! Like god kald:D Namnam!

hehe, har du med deg havregrøt i en matboks :p? høres ikke veldig godt ut :p

Share this post


Link to post
Share on other sites
hehe, har du med deg havregrøt i en matboks :p? høres ikke veldig godt ut :p

Hehehe, jaaa :rolleyes: Det ER godt! Tuller ikke:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Hehehe, jaaa :rolleyes: Det ER godt! Tuller ikke:D

haha æsj :p liker grøten varm :p men funker sikkert om den står i kjøleskapet og blir kald da, men har liksom ikke kjøleskap (jobber i klesbutikk), så lunken havregrøt eller cottage cheese over disken er litt upraktisk :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

All mat kan spises kald, spør du meg. Har jeg med matpakke noe sted er jeg så sinnsykt sulten når jeg spiser den at maten smaker gudommelig uavhengig av dens opprinnelige tilstand.

Laks, kylling, kjøtt- eller fiskeboller/-kaker blandet med cottage cheese og kokte egg, masse hjertesalat, tomater, agurk/squash, minimais, rødløk og champignon, og gjerne andre ting, som rødbeter. Beste matpakken.

Hvis ikke har du lavkarbobrød eller -rundstykker om du ikke spiser vanlig brød. Har ofte med et lavkarborundstykke i tillegg til det ovenfor.

Det å spise mye mat er ikke vanskelig, det er bare en psykisk sperre. Beste måten å kvitte seg med slike sperrer er å gå tvert i mot dem og netopp spise mer. Det er heller ingen vits i å ty til nutrilettbarer. Kjøp i så fall heller to pakker skinke og spis dem. Mye sunnere, mer proteinrikt og ikke minst - smaker bedre.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
All mat kan spises kald, spør du meg. Har jeg med matpakke noe sted er jeg så sinnsykt sulten når jeg spiser den at maten smaker gudommelig uavhengig av dens opprinnelige tilstand.

Laks, kylling, kjøtt- eller fiskeboller/-kaker blandet med cottage cheese og kokte egg, masse hjertesalat, tomater, agurk/squash, minimais, rødløk og champignon, og gjerne andre ting, som rødbeter. Beste matpakken.

Hvis ikke har du lavkarbobrød eller -rundstykker om du ikke spiser vanlig brød. Har ofte med et lavkarborundstykke i tillegg til det ovenfor.

Det å spise mye mat er ikke vanskelig, det er bare en psykisk sperre. Beste måten å kvitte seg med slike sperrer er å gå tvert i mot dem og netopp spise mer. Det er heller ingen vits i å ty til nutrilettbarer. Kjøp i så fall heller to pakker skinke og spis dem. Mye sunnere, mer proteinrikt og ikke minst - smaker bedre.

du har vell rett..syns bare det er stress å måtte lage mat på forhånd..slenger som oftest vare sammen en kyllingsalat da, men trenger jo mer mat enn det, så da blir det ofte nutriletter siden de ikke trenger å ligge i kjøleskap..får nokk proteiner i meg uansett :p men lavkarbobrød var kansje ikke så dumt :p cottage cheese klarer jeg ikke om det ikke kommer rett fra kjøleskapet :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har alltid Tunfisk og mais stående på jobb, slenger på litt krydder og litt sukkerfri ketchup. :)

Eller lage opp en del proteinpannekaker som man ikke trenger noe syltetøy på.

En pakke skinke, avokado og noe frukt.

Cottage cheese med syltetøy og banan og nøtter

Boks makrell i tomat, noe frukt.

Cottage cheese, yoghurt, og frukt blandes

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brødskiver, namnamnam :)

Med skinke, ost, salat, majones, så blir det en super sandwich.

Det meste av matpakker kan lages kvelden før og stå i kjøleskapet over natta, ready to go.

Nutrilettbarer smaker så stygt, skjønner ikke at folk greier å spise dem. :wtf: Men uansett, hjemmelagde ryndstykker med leverpostei, rødbeter og spinat, himmelsk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Min favoritt er:

2 kokte egg

Oliven

Agurk

Cherrytomat

Eple

Litt kjøttpålegg, stort sett morrpølse, salami eller skinke, eventuelt ost

Pluss hva som måtte finnes av grønnsaker som frister,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Guest
Brødskiver, namnamnam :)

Med skinke, ost, salat, majones, så blir det en super sandwich.

Det meste av matpakker kan lages kvelden før og stå i kjøleskapet over natta, ready to go.

Nutrilettbarer smaker så stygt, skjønner ikke at folk greier å spise dem. :wtf: Men uansett, hjemmelagde ryndstykker med leverpostei, rødbeter og spinat, himmelsk.

hehe, jeg syns nutrilettbarene er dødsgode jeg :p spiser de som snop :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har alltid en pakke knekkis stående på jobb, rugsprø med tomat og agurk er nam og en 'dæsj' cottage cheese eller philadelfia light eller så er det en kalkunskinke på boks som er digg og egg som er en slager ;) Alt er godt på knekkis :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
hehe, har du med deg havregrøt i en matboks :p? høres ikke veldig godt ut :p

Jeg har med havregrøt i matboks! Jeg pleier å lage den kvelden før og sette den i kjøleskapet, og lager du den litt tynn og tilsetter kasein/blandingsproteinpulver (har inntrykk av at ren whey bare gjør den klissete) før den blir kald stivner den og blir litt som pudding (haha dette hørtes jo helt jævlig ut :p). Det er uansett kjempegodt, litt som dessert! Vaniljeprotein med skogsbærblanding er en slager, eller Myo-Mocca gir litt melkesjokolade-feeling. Bør prøves (y)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Jeg har med havregrøt i matboks! Jeg pleier å lage den kvelden før og sette den i kjøleskapet, og lager du den litt tynn og tilsetter kasein/blandingsproteinpulver (har inntrykk av at ren whey bare gjør den klissete) før den blir kald stivner den og blir litt som pudding (haha dette hørtes jo helt jævlig ut :p). Det er uansett kjempegodt, litt som dessert! Vaniljeprotein med skogsbærblanding er en slager, eller Myo-Mocca gir litt melkesjokolade-feeling. Bør prøves (y)

hehe, høres gråådig ekkelt ut, men samtidig litt godt :p får se om ikke jeg slenger grauten i matboksen en dag..spiser jo så mye annet rart fra før uansett sååå :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lager alltid dobbel middag..eller så lager jeg 4måltider en kveld..så har jeg lunsj og middag 2 dager fremmover..Da er det som regel kylling og ris (med grønnsaker)/karbonadedeig med ris (og grønnsaker)/svinekjøtt med ris (og grønnsaker).. Eller feks en boks kesam mager blanda med lett syltetøy og havregryn (homemade go morgen)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

noen som har prøvd å lage havregrynsgrøt med varmt vann fra vannkoker? funker det? blir det godt om man blander proteinpulver oppi også da? pleier liksom alltid å koke alt i pannen, men har vannkoker på jobb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...