Gå til innhold

Min livsstilsforandring -50 kg


Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 28 år og jeg startet på 128,5 kg for en måned siden ca. Aldri mer sier jeg bare!

Den siste måneden har jeg spist riktig og jeg trener 6 dager i uken, annenhver dag med kondisjon og styrke. Mitt mål er i første omgang å komme ned på to-sifret tall dvs. 96 kg. Da er jeg under 30 i BMI og mitt endelige langsiktige mål er å komme ned i 80 kg eller noe mindre som vil si at jeg blir normalvektig.

Jeg har lagt på meg pga. stress/psykologiske årsaker, for lite mat og at jeg har vært for inaktiv.

Jeg var veldig aktiv dvs. trente minst 4 ganger i uken for noen få år siden, og jeg har alltid vært slank bortsett fra de siste to-tre årene. Dvs. 180 cm høy og en vekt på 65-75 kg var/er normalt for meg.

Per dags dato så har jeg gått ned 8,5 kg, men synes at nå har det "stoppet" litt opp. Jeg prøver å bruke fitnessbloggen til motivasjon og å logge fremgang. Nå skal jeg ned - koste hva det koste vil. Ang. tidsrom så er målet neste sommer, helst lenge før, men tiden vil vise hvor fort dette kan gå.

Mottar gjerne tips og råd. Jeg vil ned nå!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst; Velkommen!

Har desverre ikke så veldig mange gode tips å gi deg, det må nok de mer erfarne her inne hjelpe deg med. Men jeg kommer til å følge med her, blir spennende å se framgangen du helt sikkert vil få :)

Ikke gi opp i alle fall!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det siljeh94. Jeg gir ikke opp før jeg er i mål denne gang.

Typisk hva jeg spiser:

Frokost: 4-5 skjeer frokostblanding med skummet melk. Evt. et lite glass med juice (meierienes juice)

Lunsj: salat med forskjellige ingredienser, må ha nok proteiner dvs. egg, kylling, skinke som er mager, noen få nøtter (cashew)

Mellommåltid: Ja! yoghurt og frukt evt. bare frukt/grønnsak

Middag: magert kjøtt/kylling med grønnsaker

Kvelds: frukt, juice, youghurt eller lignende. Ikke mye mao.

Trener typisk mellom halv åtte og ti hver kveld. Har en hviledag i uken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen :)

Har ikke så mange tips å komme med, er nybegynner selv.. Men jeg hadde 2 uker på PSFM dietten nå nettopp og den ga synlige resultater veldig fort! Det er en ekstremdiett og passer ikke for alle men tenkte jeg kunne tipse deg om denne artikkelen så kan du lese om den: PSMF - Den sunneste ekstremdietten - Fitnessbloggen

Stå på videre!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

10 kg ned er jo kjempebra!

Selv skal jeg ned ca 23 kilo. Husk å få i deg nok mat da, slik at du holder ut i lengden. 900 er altfor lite. Skriv gjerne ned det du spiser fra dag til dag slik at du har oversikten.

Jeg for min del har kuttet all drikke med kalorier (unntaket er vel proteinpulver i melk, vin/øl en skjelden gang og an og til unner jeg meg en solo super). Du må jo selv vurdere hvor viktig det er med juce for deg, men jeg hadde heller tatt meg en appelsin enn å drikke juice. (Sikkert ekstperter her som er uenig med meg, men jeg har hvertfall klart å kutte masse kalorier på den måten).

Masse lykke til videre!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra at du allerede har gått ned 8,5 kg! :D

Ettersom du er flink og trener 6 ganger i uken, så ligger nok mye på kostholdet. Nok proteiner er viktig, som du selv sier, og utifra det lille du har skrevet om kostholdet ditt så ville jeg ha kuttet ut juice, yoghurt (Skyr er bra), og frokostblandingen. Hvis du ikke gjør det allerede, loggfør maten din på diett.no. På den måten får du bedre kontroll over hva du spiser egentlig inneholder, pluss du får sjekket om du spiser nok proteiner og sånn ca. hvor mange kalorier du får i dag per dag.

Har du forresten noe opplegg for styrketreningen din? Og hva slags kondisjonstrening gjør du?

Måler du deg i tillegg til å veie deg?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har passert 10 kg nå, men går veldig sent nå føler jeg. Tenkte å legge enda mer om kostholdet. Mer proteiner, ellers tror jeg det er ok. Jeg ser at jeg har nevnt yoghurt og juice flere ganger, men det er i praksis kun en av hver max. per dag. :) Ang. frokostblanding: det er en med lite sukker i. Jeg får "ikke tid" til å få i meg noe annet til frokost da jeg sliter litt med å spise brødmat for tiden..

Ang. opplegg for styrketreningen. Jeg trente inntil for et par år siden veldig mye, og jeg vet dermed hva jeg skal gjøre mht styrketrening og kondisjonstrening. Jeg trener mye på tredemølle som kondisjon. Blir mest gåing pga. at jeg er redd for belastningsskader (den smellen gikk jeg på for et år siden og det ødela alt). Går i raskt tempo 4 min, så god stigning og litt saktere tempo. Dette gjør jeg ca. en time annenhver dag. De andre dagene trener jeg oppvarming, styrke nesten en time og ca. 10 min kondisjon etter. Intervalltrening på tredemøllen mao.

Jeg har målt midjemål og har gått ned 5 cm, men jeg har mye igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 uker senere...

Hei!

Har selv gått ned 40kg+ med diett og trening på ca1 år. Bare husk å ta tiden til hjelp, og sprekker du i ny og ned er det helt greit og bare start fresh hver gang. Jeg har endelig nådd en BMI under 30, og jeg gjør alt jeg kan for å hjelpe folk ut av den samme håpløse situasjonen jeg selv satt meg i. Lykke til videre!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei "Rikke84" :) Du er kjempeflink å trene! :) Heier masse på deg! Tror du kommer til å nå målet ditt. Skal bli spennende å følge med. Synes du spiser litt lite mat da - så vær forsiktig så du ikke sprekker en dag.. men det hjelper nok å skrive her inne. Kan jo ikke sprekke like mye når folk følger med på framgangen din! :)

Jeg er også ny her inne. Har som deg alltid vært slank (egentlig vært litt for tynn kanskje), men siste året har jegh lagt på meg ca 10 kg litt (hovedsaklig pga medisin og røykeslutt) (men jeg er jo fremdeles forholdsvis slank da - som på profilbildet (fra april i år) men vil ta av et par kilo og bli mer sporty og trene mer. Lykke til og ha god helg (uten for store utskeielser da he he: :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Har selv gått ned 40kg+ med diett og trening på ca1 år. Bare husk å ta tiden til hjelp, og sprekker du i ny og ned er det helt greit og bare start fresh hver gang. Jeg har endelig nådd en BMI under 30, og jeg gjør alt jeg kan for å hjelpe folk ut av den samme håpløse situasjonen jeg selv satt meg i. Lykke til videre!

Flink! Og lykke til videre :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hei!

Har selv gått ned 40kg+ med diett og trening på ca1 år. Bare husk å ta tiden til hjelp, og sprekker du i ny og ned er det helt greit og bare start fresh hver gang. Jeg har endelig nådd en BMI under 30, og jeg gjør alt jeg kan for å hjelpe folk ut av den samme håpløse situasjonen jeg selv satt meg i. Lykke til videre!

Flink du har vært! :)

Ja, jeg fortsetter med det samme programmet (trener 3-6 ganger per uke enda og spiser ca. som nevnt oppe her) selv om jeg spiser usunt en dag eller to i løpet av noen uker. Det er jo noe jeg skal leve med over tid (har holdt på siden slutten av juni ca.) og det er ikke mye usunt jeg har spist.

Om du har noen tips mottas de med stor takknemlighet. Jeg ønsker å gå ned i vekt og spesielt ned i fettprosent. Sliter spesielt med ekstra rundt midjen som jeg har lagt på meg pga. stress og inaktivitet.

Jeg har fortsatt ikke gått ned mer enn 10 kg. Virker ut som om det står litt stille akkurat nå, men jeg fortsetter bare. Forhåpentligvis gir kroppen slipp på litt mer etter litt tid. Jeg gikk jo relativt "fort" ned de første 10.

Takker med med at jeg i hvertfall ikke har gått noe opp igjen.

Om noen har tips til hvordan komme over kneiken nå, gjerne kom med det. Ser på andres logger her at det har stoppet litt opp for de også eter 6-8 uker før de går mer ned igjen. Så forhåpentligvis gjelder dette også meg.

Jeg ser ikke selv at jeg har gått ned (føler i alle fall at det var lite). Jeg fikk allikevel en del kommentarer fra noen venner og noen i familien som vanligvis aldri kommenterer noen ting at jeg hadde gått ned siden sist jeg var hjemme på besøk for ca. 6 uker siden.. Så det var jo veldig motiverende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hei "Rikke84" :) Du er kjempeflink å trene! :) Heier masse på deg! Tror du kommer til å nå målet ditt. Skal bli spennende å følge med. Synes du spiser litt lite mat da - så vær forsiktig så du ikke sprekker en dag.. men det hjelper nok å skrive her inne. Kan jo ikke sprekke like mye når folk følger med på framgangen din! :)

Jeg er også ny her inne. Har som deg alltid vært slank (egentlig vært litt for tynn kanskje), men siste året har jegh lagt på meg ca 10 kg litt (hovedsaklig pga medisin og røykeslutt) (men jeg er jo fremdeles forholdsvis slank da - som på profilbildet (fra april i år) men vil ta av et par kilo og bli mer sporty og trene mer. Lykke til og ha god helg (uten for store utskeielser da he he: :)

Takk for det. Jeg merker at det hjelper å skrive her og at noen "følger" med. Da kan jeg ikke jukse :)

Jeg har ikke "sprukket" enda. Jeg har spist litt ekstra noen få dager i løpet av de siste 6 ukene, og spist is og godteri som jeg kan telle på en hånd. Dermed så tror jeg at dette er noe jeg kan leve med over tid. Tror at mitt mål er realistisk. Gleder meg til første hovedmål: 96 kg. Har klart en tredjedel av første hovedmål. Så gir det et par-tre måneder til før jeg håper å ha nådd dette.

Mitt mål er også å bli litt mer sporty og spesielt å stramme opp litt igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, så flink du har vært. Keep up the good work! Når det kommer til platå hadde jeg ihvertfall 1 pr 10kg slik du beskriver det, kort fortalt er det ingen spesiell ting som alltid funker. Spis mer/mindre, tren mer/mindre, oppkarbing, litt kardio, periodisk faste. Noe av dette funka for meg. Når det kommer til mage fettet var det det siste som dro hos meg også, du har nok hørt at du ikke kan punkslanke før, bare ta tiden til hjelp... Blir spennende å følge med;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Takk for det. Jeg merker at det hjelper å skrive her og at noen "følger" med. Da kan jeg ikke jukse :)

Jeg har ikke "sprukket" enda. Jeg har spist litt ekstra noen få dager i løpet av de siste 6 ukene, og spist is og godteri som jeg kan telle på en hånd. Dermed så tror jeg at dette er noe jeg kan leve med over tid. Tror at mitt mål er realistisk. Gleder meg til første hovedmål: 96 kg. Har klart en tredjedel av første hovedmål. Så gir det et par-tre måneder til før jeg håper å ha nådd dette.

Mitt mål er også å bli litt mer sporty og spesielt å stramme opp litt igjen.

Er sikker på at det går kjempebra! Du er veldig flink! :-) Formen her er litt dårlig (småsyk..) Planen var å gå på styrketrening etter jobb i dag, men blir hjemme (kvalm og vondt i hodet), jaja regner med formen stiger igjen - blir iallfall ikke mindre motivert at å lese og se på andres bilder her på Forum:) Ha en god dag - og snart God helg! :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tredemølle dag i dag. Veldig sliten etter økten i dag... tok meg helt ut. I tillegg så er jeg litt støl etter styrketreningen i går. Litt nedtur i går da jeg veide meg og hadde gått opp en kilo... vet at dette varierer, så skal ikke veie meg på en uke eller noe sånt nå..

I tillegg så lurte jeg på noe: er det noen som har gått ned 10-50 kg her, som kan gi meg flere råd til hvordan jeg kan bli kvitt alt dette fettet jeg bærer på. Jeg har f.eks. aldri blitt kvitt nedre del av magefettet (ikke når jeg var veldig mye slankere for noen år siden en gang). Som Yngve skrev her inne på forumet: forbanna magefett fra helvete. Off... men det er jo det man egentlig vil si.

Vurderer PSMF metoden, men tror jeg må sette meg litt mer inn i det før jeg prøver det. Jeg spiser mest proteiner, men også en del grønt, noe frukt, litt nøtter og litt melk osv. Men holder meg til lite karbohydrater fra brød/pasta/ris generelt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Må si jeg er mektig imponert! Du står på, og det virker som om dette er noe du virkelig har satt deg inn for! Jeg kommer til å følge tråden med stoooor interesse videre :) Har selv gått ned ca 24 kg ( 21 i fjor, gikk noe opp, og -6kg siden 6 juli) Jeg bruker forøvrig mye tid på fitnessbloggen hver dag nå, og gikk på et trenings/kostholdskurs i fjor. Så ja, jeg har sikkert lært en del, men den største erfaringa jeg har gjort er at alt er individuellt, og det sitter like mye i huet som det gjør fysisk! Alt er mulig! :) Får selv kommentarer nå på at jeg begynner å se spinkel ut i ansiktet, og merker selv at dette stemmer. Men så var det jo and I quote;

forbanna magefett fra helvete.
. For min del virker det som om magefettet er urokkelig, men som du gjør og sier, koste hva det koste vil, det SKAL bort! Jeg ønsker deg all lykke og motivasjon til videre!! :D
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...