Gå til innhold

Hva har dere erstattet brødmaten med?


Anbefalte innlegg

Jeg skal prøve å kutte ut brødmat/knekkebrød en stund. Føler meg alltid veldig oppblåst, og jeg vil gjerne redusere fettprosenten min samtidig som jeg øker muskelmassen.. Synes det er vanskelig å finne gode alternativer til brødmaten. Jeg spiser aldri frokost, er alt for b-menneske for sånt, så mitt første måltid er lunch på jobb..

Forslag til korn/brødfri diett?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiser alltid store havregryn til frokost, det metter godt og varer lenge. Legg til noen kokte egg og melken til havregrynene så har man greit med proteiner i måltidet også.

Lunsj kan være middagsrester; kylling/div kjøtt/fisk med grønnsaker og ris/pasta. Kjempegodt kaldt også.

Middag er vel enkleste måltid å unngå brødmat i.

Kvelds: Skyr/yoghurt, egg, frukt.

Legg til en shake etter trening:)

Funker knall for meg:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøtt + grønnsaker og frukt

Kylling + grønnsaker og frukt

Fisk + grønnsaker og frukt

Egg + grønnsaker og frukt

Nevnte jeg kjøtt + grønnsaker og frukt?

Poteter passer forøvrig til alle disse måltidene, og varier du med ulike grønnsaker og forskjellig krydder så skal det mye til for å gå lei av denne type måltider :p Sikkert uvant å ikke spise ris/pasta/brød til kjøtt/kylling/fisk/egg i starten, men tror det er en vanesak for de fleste ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spiser aldri brød/knekkebrød. Til frokost blir det havregryn med cottage cheese i, til lunsj blir det som regel noe middagsrester ja... Samme her som over; kjøtt/kylling/fisk el.l. med grønnsaker. Av og til en salat med noe proteinrikt i. Det vanskeligste er å omstille hjernen og endre de gamle vanene, slik at "det nye" blir nye og gode vaner...;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Jeg får oppblåst mage av gjær, ris og det meste av gluten, og holder meg da unna dette i hverdagen.

Jeg spiser havregrøt med cottage cheese til frokost.

Til lunsj, mellommåltid og middag er det kylling, laks, egg eller biff med grønnsaker, MASSE grønnsaker:)

Cottagecheese med bær, eller proteinfluff er også godt om jeg trenger variasjon:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spiser så og si ikke brød lenger, og det blir mye det samme som går inn i gapet:

Frokost: havregryn

Etter trening: Shake & eggrøre

Middag: Kylling, kjøtt, fisk + grønnsaker og litt potet el ris

Youghurt og frukt sammen med lunsj, og om jeg trenger noe og spise på kvelden

Har ikke savnet brødskiva i det hele tatt siden jeg kuttet den ut i februar :thumbsup:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også kuttet ut brødmat, men knekkebrød holder jeg meg til. Likevell er jo frokost det viktigste måltidet, så jeg anbefaler at du tvinger deg opp av senga så du får i deg næring og du får i gang forbrenningen :)

Frokost: To knekkebrød m/tunfisk(i olje), grønnsaker, vitaminer, MCT-olje og proteinshake. I tillegg tar jeg L-karnitine en time før frokost. L-Karnitinehjelper på forbrenningen :)

Good luck:thumbsup:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg har også kuttet ut brødmat, men knekkebrød holder jeg meg til. Likevell er jo frokost det viktigste måltidet, så jeg anbefaler at du tvinger deg opp av senga så du får i deg næring og du får i gang forbrenningen :)

Frokost: To knekkebrød m/tunfisk(i olje), grønnsaker, vitaminer, MCT-olje og proteinshake. I tillegg tar jeg L-karnitine en time før frokost. L-Karnitinehjelper på forbrenningen :)

Good luck:thumbsup:

Er vel stengt talt ingen av måltidene som er det viktigste, mye viktigere med hva og hvor mye over lengre tid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også kuttet ut brødmat, men knekkebrød holder jeg meg til. Likevell er jo frokost det viktigste måltidet, så jeg anbefaler at du tvinger deg opp av senga så du får i deg næring og du får i gang forbrenningen :)

Frukosten betyr ingenting for forbrenninga. Et når du er svolten og ha kontroll på kaloriane så går det fint. Måltidsfrekvensen betyr heller ikkje stort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vært av og på med lavkarbo, og har funnet ut at det ikke er min stil! Det å si nei til brød føles feil, i lengden iallefall. Nå går jeg på PSMF, og det skal jeg gjøre flere ganger i året, etter det skal jeg ha et kontrollert og variert kosthold med brød, begrenset iallefall. Syns diverse salater (taco, kyllingfileter, strimla svinekjøtt) funker godt, eller rett og slett mellommåltider!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er uheldigvis en slik brødmons. Sett meg ved ett koldtbord og, et er ingen regler, så velger jeg brødmat, aller helst den lyse fine, sorten som bare er hvetemel og gjær:D

Men nei, jeg spiser ikke brød i hverdagen.

Nå er jeg på strikt diett og den består utelukkende av kjøtt, fisk, grønnsaker, bær, mager kesam og skyr, men når jeg spiser mer "fritt" blir det det samme, men kanskje litt havregryn og bønner.

Norge er den eneste nasjonen som spiser brød som mat, og ikke til mat:P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...