Gå til innhold

Hvor sunt er pepsi max og coca cola zero?


asianface

Anbefalte innlegg

Jeg fant dette i en av de hundre andre trådene om aspartam. Jeg har byttet ut "aspartam" med "sprøytemidler", og det blir mitt svar til deg og alle andre som hevder at grønnsakene du kjøper ikke er giftige ;)

Jeg har sagt HELE veien at jeg ser poenget ditt!

Det er DU som er så ufattelig opptatt av å kverulere, at du fatter det ikke selv engang.

Sprøytemidler er gift, og kjemisk fremstilt. Å sammenlikne dette med næringsstoffer som er naturlige er ren manipulasjon.

"Det er ikke SÅ giftig." "Det er ikke skadelig ved SMÅ doser"

Ser ikke poenget ditt, har vel aldri tatt til orde for det du snakker om her uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mor gikk ned 30 kg og hun drakk pepsi max hver eneste dag. Typisk pepsi max narkoman, snakk om flere glass om dagen. Likevel gikk hun ned i vekt og pepsi maxen påvirket ikke vektnedgangen i det hele tatt. Om det er sunt har jeg ikke peiling på, men ingen brus er direkte sunn. Brusen stopper iallefall ikke vektnedgang! :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det er som mange av dere skriver ikke farlig, men ikke sunt.

I sunt legger jeg at det har en del næringsstoffer kroppen trenger, og lite av det som skader. (eller kan skade.)

Lettbruser har jo (nesten) ikke kalorier, men mye annet rart som kroppen ikke trenger egentlig. for å overleve trenger kroppen kalorier og vann, men det skal vi ikke gå mer innpå.. ;)

Nå er det ikke forska så alt for mye på hvordan søtningsstoffer påvirker oss (rett på meg hvis jeg tar feil her..), men det er hverken bra eller dårlig. Kanskje litt dårlig i veldig store mengder men..

Ellers "ikke bra" pga: syre: tennene..

En del fosfor, som jeg i stad leste at kan bidra til å bryte ned skjelettet. (øøø....:S)

Og noen reagerer på koffein, og får ikke sove..:p Meg for eksempel..! :oops: skulle ikke ha drukket det siste glaset kanskje, jeg blir så hyper.:p

Konklusjon: pepsi max er digg! kalorifritt og akkurat like skadelig for tenna som cola. Drikker en del selv, men prøver å bare ta i helgene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er heldigvis forbi stadiet der vi behøver å mene eller tro hvilken virkning forskjellige stoffer har på organismen. Pepsi max inneholder koffein, vann, fargestoffer, søtningsmidler og kullsyre. Ingen av disse stoffene har egenskaper som tilsier at de kan 'tviholde på kiloene eller noe', gjøre at en får ødemer i kroppen ved normale fysiologiske forhold eller forhindre at fett blir brukt som energi ved underskudd.

De som sier de går ned i vekt etter å ha sluttet å drikke lettbrus overser andre og mer sannsynlige faktorer som at de pleide å drikke pepsi max sammen med en stor meny på Burger King eller at de var mer i aktivitet i samme periode.

Ser dog en sammenheng mellom lettbrus-skepsis og manglende evne til å bruke søkefunskjon ;)

Lettbrus | Fitnessbloggen Forum

Aspartam er farlig! | Fitnessbloggen Forum

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/fun-light.8659/

Er vann utblandet i fun light like bra som rent vann? | Fitnessbloggen Forum

Det er nok sant det med at de drikker Pepsi Max sammen med Burger King mat, men "glememr" og fortelle om burgeren!

Jaja, er ingen stordrikker av brus selv, vann er tingen for mitt tilfelde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett troverdig dokumentasjon på at noen er intolerant mot bestanddelene i Pepsi Max (-fenylketonuri) og får væskeretensjon av dem?

Nei, men det er mulig å ha intoleransereaksjoner (fenylketonuri er bare en av dem) mot mange tilsetningsstoffer. Vannretensjon er såvidt jeg vet et mulig symptom på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT but still... Jeg tror/føler selv at jeg holder mye vann, konstant.. Grunnen til dette er at jeg alltid er litt "slaskete" + har tydelige merker etter klær daglig. Drikker rundt 1 L med Pepsi Max daglig:oops: + en del tyggis tygging. Min "redning" på diett..

Men kan det tenkes, at jeg ikke tåler tilsetningsstoffene? Dog kan jeg huske å bestandig ha sokke - merker ol..:unsure: Men da var kostholdet basert på junk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT but still... Jeg tror/føler selv at jeg holder mye vann, konstant.. Grunnen til dette er at jeg alltid er litt "slaskete" + har tydelige merker etter klær daglig. Drikker rundt 1 L med Pepsi Max daglig:oops: + en del tyggis tygging. Min "redning" på diett..

Men kan det tenkes, at jeg ikke tåler tilsetningsstoffene? Dog kan jeg huske å bestandig ha sokke - merker ol..:unsure: Men da var kostholdet basert på junk...

Vil tro fleste folk har sokkemerker til et visst nivå, og hvis man bruker strammer klær så får man jo selvsagt merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting er i alle fall sikkert; Pepsi Max er ekstremt godt ! :D

Og, sunt? Nei. Men, det kommer an på hva man legger i sunt og usunt. Definerer man sukker som 'verstingen' er det jo klart at Pepsi Max kommer mye bedre ut, men er man anti på tilsetningsstoffer og kunstig søtning er jo Pepsi Max selve synderen. Vil man være übersunn kan man vel en gang for alle bare kutte all brus. :-)

Vil jeg være sunn?

Stortsett; Unntaket er Pepsi Max ! NAM !

Gleden jeg får ut av det gjør er større enn den eventuelle skaden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er vitsen med å være anti-tilsetningsstoffer når det i utgangspunktet ikke er farlig?

Spør du meg, så spør jeg deg :-)

Men.. Man skal være redd alt nå til dags.. Alt som kan fremkalle kreft, sukker, tilsetningsstoffer, fedme, spiseforstyrrelser på den ene siden, ortoreksi på den andre, å bli påkjørt av trikken, falle ned trappen.. Ja, det å leve er generelt en veldig farlig greie ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele kommer ned til hva man legger i begrepet sunt og i hvilken kontekst vi snakker om. Har du drukket lite, og du har valget mellom lettbrus eller ingenting, så vil lettbrusen i dette tilfellet være veldig sunt for deg. Har du drukket mye, så er det ikke sikkert at lettbrusen er et spesielt sunt valg der og da.

Det vil også avhenge av hva du sammenligner med. Har du valget mellom et glass vann eller et glass pepsi max, så er ikke pepsi max bedre for deg enn vannet, men det er heller ikke nødvendigvis et mye dårligere valg rent helsemessig (annet enn for tennene, der det helt klart er et mye dårligere valg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele kommer ned til hva man legger i begrepet sunt og i hvilken kontekst vi snakker om. Har du drukket lite, og du har valget mellom lettbrus eller ingenting, så vil lettbrusen i dette tilfellet være veldig sunt for deg. Har du drukket mye, så er det ikke sikkert at lettbrusen er et spesielt sunt valg der og da.

Det vil også avhenge av hva du sammenligner med. Har du valget mellom et glass vann eller et glass pepsi max, så er ikke pepsi max bedre for deg enn vannet, men det er heller ikke nødvendigvis et mye dårligere valg rent helsemessig (annet enn for tennene, der det helt klart er et mye dårligere valg).

Hvordan kan lettbrusen være et veldig sunt alternativ hvis man drikker lite av det i forhold til ingenting? :S (Jeg forstår virkelig ikke det du mener her, og ikke minst hvorfor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du DRIKKER LITE er lettbrus, som er en væske, et bedre alternativ ENN Å DRIKKE FOR LITE VÆSKE.

..Som det kan virke som du har gjort. Hiv innpå ;)

Ok, da ser jeg meg enig med utsagnet. Jeg trodde vi snakket om å drikke brus i en ikke-tørst(hydrert i dette tilfelle) tilstand; ikke spør. Og det stemmer forøvrig ganske bra det du sier mtp at jeg nettopp våknet :p:thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...