Jump to content
Marita

Hva spiste du til frokost i dag-tråden

Recommended Posts

Fortsetter under...

Mekket smoothie av fryste blåbær, bringebærbiola, yoghurt, noen skjeer DUGG frozen yoghurt og cottage cheese. Så mye for dårlig matlyst om morgenen, smoothie går ihvertfall ned! :barefoot:

Massive proteinvafler med most avokado, salt og pepper. 2stk vafler = 40g protein (y) Samme til lunsj, men med sukkerfritt aprikossyltetøy!

Annonse

Oppskrift? :D

Klart det! :)

60 g havremel.

30 g proteinpulver (jeg brukte Cinnamon Swirl fra Cellucor).

1 ts bakepulver.

Litt salt.

- Bland det sammen.

60 g cottage cheese (jeg moste det).

50 g most banan.

60 g skumma kulturmelk (kan nok bruke vanlig melk).

1 egg.

Vanilje ekstrakt og smør smak pluss noen dråper Stevia Vanilje.

Bland alt ^ sammen og la røren stå i noen minutt.

> Profit. :p

Jeg har bursdag i dag, så da lagde jeg en vri på den faste frokosten, to havregryn-suffler :D

[ATTACH]149647[/ATTACH]

Gratulerer så mye med dagen!

Og dust for å friste meg med noe som ser ut som brownies. Det blir nok brownies i dag, ja. Kan du dele oppskrift på hvanåenn det der er?

[ATTACH=full]150060[/ATTACH]

Jeg spiser ikke frokost. Men disse bildene her tar snart knekken på viljestyrken!

(Må minne meg selv på at det ikke er lurt å gå inn på disse trådene.. damn...) :cat:

Annonse

Gratulerer så mye med dagen!

Og dust for å friste meg med noe som ser ut som brownies. Det blir nok brownies i dag, ja. Kan du dele oppskrift på hvanåenn det der er?

Takk :) Beklager veldig sent svar! Ikke akkurat brownies, men havregryn-suffle. Kokte en porsjon havregryn i mikro, før jeg tilsatte vann og kokte den igjen, det økte volumet. I mens pisket jeg en eggehvitte helt stiv. Etter at grøten var litt kjøligere tilsatte jeg proteinpulver og kanel/søting (what floats your boat), og først en liten del av eggehvitten før å løse opp grøten litt. Så tilsatte jeg resten og blandet forsiktig. Så oppi former og inn i ovnen på 180 grader til sufflene har hevet seg og blitt faste på toppen. Pass på så de ikke blir for brune. :)

Spiste havregrøt for første gang siden jeg var kanskje 5 år. Har aldri likt havregrøt og har derfor aldri tatt meg bryet med å lage det, til tross for at det hylles i treningsforumene. Men med matmangel i kjøleskapet tydde jeg til det vi hadde, altså havregryn, melk, cappuccino proteinpulver med peanøttsmør på toppen. Det blir ikke siste gang :hungry: