Gå til innhold

Hva spiste du til frokost i dag-tråden


Marita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest QueenWinther
Oppskrift på dine bagels tas imot med stoooor takk frøken Winther!

400gr fibra fullkornsmel

100gr fiberfin

20gr fersk gjær

2 ss sukker

litt honning

1ts salt

ca 4dl vann

Bland mel, sukker, honning og salt. Mål opp vann, skal være lunkent, og løs gjæren i. Sett i gang kjøkkenmaskinen og tilsett vann i en tynn stråle. Elt i 5-10 min, til deigen slipper bollen, og la det heve i en time.

Del opp deigen, jeg trengte faktisk ikke mel på benken, og rull til en bolle. Lag hull i midten med fingeren, og legg de på et bakepapir - la de ligge under et håndkle til du har kokt opp vann. Ha bagelsene i vannet, og la de koke til de flyter opp til overflaten - mine lå på overflaten hele tiden, så jeg snudde de etter 30sek, slik at de lå 1min til sammen. La de renne av seg, pensle med egg, ha over frø/havsalt og stek i ovnen på 220 grader, ca 20min :)

Veldig viktig at du har sukker og ikke erstatter med noe fitness, for gjæren trenger noe å 'spise'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...