Gå til innhold

x-size vs. 5/3/1 (mensfitness BB versjon)


Espen-h

Anbefalte innlegg

Skal begynne med et nytt program etter ferien og hadde egentlig valgt ut 5/3/1 mensfitness BB versjonen. Har lest en del om x-size og tror kanskje det passer mitt mål litt bedre (muskelvekst) ettersom 5/3/1 hovedsakelig er et styrkeprogram med mye volum etterpå og kanskje det da er bedre med et rent muskelvekstprogram.

Ble kanskje litt rotete skrevet, men hater å skrive med mobil.

Takk for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg sitter å vurderer akkurat det samme selv, faktisk! Vært inne på tanken om å kjøre PHAT og, men klarer ikke å bestemme meg. Er vel forskjellige versjoner ute av X-size(Eller surrer jeg?) Hvilket tenkte du på?

Jeg har i grunn fått veldig sansen for RPT eller i det hele tatt tungt og få reps, typ. 3-6 (muuuligens 6-8 noen ganger) på baseøvelser. Men vet fortsatt ikke hva som hadde vært optimalt for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Tror x-size kunne fungert veldig bra for deg. Hva som fungerer best avhenger av ganske mye - men slik du formulerer deg her, så tror jeg x-size kan være midt i blinken for deg.

- Robert

Så forresten at på hypertrofidagen til bein at det bare var et sett med widowaker (?) med beinpress. Er dette nok? Aldri prøvd widowaker før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så forresten at på hypertrofidagen til bein at det bare var et sett med widowaker (?) med beinpress. Er dette nok? Aldri prøvd widowaker før..

Widowmaker?

Etter som jeg vet er dette 16-20 reps med den vekten som er din 10RM. Det blir lange pauser mellom repsene etter hvert. Gled deg til neste gang du skal gå i trapper ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Widowmaker?

Etter som jeg vet er dette 20 reps med den vekten som er din 10RM. Det blir lange pauser mellom repsene etter hvert. Gled deg til neste gang du skal gå i trapper ;)

Grunnen til at jeg slutta med det var at garderoben var i 2. etasje og knebøystativet i 1. så jeg fikk aldri hentet tingene mine etter en økt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang 20 rep squats:

On resting in between reps: It varies with the length of the set. 5s or fewer get a breath to reset. Longer sets might take 2 breaths. During the last few reps of a true 20RM squat, just do what Jesus tells you.

Trust me, if you do an honest 20 rep program, at some point Jesus will talk to you. On the last day of the program, he asked if he could work in.

-Rippetoe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal teste det ut, gruer meg allerede..

Er det greit å bytte ut benkroing med 1-arms roing på x-size?

Ja det går bra:) Når jeg har kjørt x-size har jeg bestemt meg for noen base øvelser som jeg skal ha over tid. Så rullerer jeg litt på de andre suppleringsøvelsene for variasjonens skyld. sjekk en av mine bryst,skuldre,triceps økter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...