Gå til innhold

Smakstest av 11 proteinpulvere!


neigutten

Anbefalte innlegg

Har foretatt en aldri så liten smakstest av 11 proteinpulvere. Jeg kommenterer smak, konsistens og pris. Prisen er beregnet uten frakt og for innkjøp av 3-4kg. Understreker at dette er min personlige mening. Håper å få i gang en diskusjon rundt proteinpulverne :) Konsistensen er ment å reflektere blandingsevne. Dersom det står kornete er blandingsevnen dårlig. Jeg blander alltid med melk (skummet melk denne gang). Blandet 30g i 2dl. Lot shakene stå 20min. Ingen av pulverne hadde dårlig blandingsevne etter min mening.

Bare 8 av de 11 ble med på bildet. Teller du fra venstre til høyre blir det slik: 1 - Myo straw, 2 - Act Eli Gold van, 3 - Act Pro Blend, 4 - TN Prozyme straw, 5 - GG sjok, 6 - Myo Mocca, 7 - Act Eli Gold sjok, 8 - TN Prozyme sjok. Ikke ta hensyn til det som ser ut som flekker. Det er bare kameraet mitt som skaper seg. Alle var jevne i konsistens!

Jeg merker aldri noe i magen av mat jeg spiser generelt. Blir du dårlig i magen av noen av disse?

Legger inn prosent proteiner (aka proteiner/100g) inn. Jeg unnlot å gjøre det i utgangspunktet fordi jeg mener det har lite å si for de aller fleste her inne om det er 75% eller 85%. Gjør det allikevel fordi det kan ha noe å si ift. pris og hva de resterende ingrediensene egentlig er :)

Fra Gymgrossisten:

Whey-80 Sjokolade:

  • Pris:147kr/kg: testens billigste
  • Konsistens: testens desidert tynneste.
  • Smak: Helt OK. Kan med fordel blandes med andre smaker.
  • Prosent proteiner: 76

Whey-80 Banan

  • Pris:147kr/kg: testens billigste
  • Konsistens: testens desidert tynneste.
  • Smak: Helt OK. Kan fort bli lei.
  • Prosent proteiner: 76

Fra Proteinfabrikken:

100% Whey Protein Jordbær

  • Pris: 185kr/kg. Ganske bilig.
  • Konsistens: Middels tykk (lettoppløselig)
  • Smak: Kvalmende. Ikke for den som dåner av søtsmak...
  • Prosent proteiner: 72

100% Whey Protein Sjokolade

  • Pris: 185kr/kg. Ganske billig
  • Konsistens: Middels tykk (lettoppløselig)
  • Smak: En smak man lett blir mett på. Veldig syntetisk.
  • Prosent proteiner: 72

Fra Tech Nutrition:

Prozyme Strawberry

  • Pris:243kr/kg: Midt på treet.
  • Konsistens: Kornete og tykk
  • Smak: Klarte ikke drikke halvannen desiliter. Kvalmende. Også en noe bitter ettersmak.
  • Prosent proteiner: 90

Prozyme Chocolate

  • Pris: 243kr/kg: Midt på treet.
  • Konsistens: Kornete og tykk
  • Smak: Bedre enn jordbærsmaken, men ikke noe jeg ville brukt penger på.
  • Prosent proteiner: 90

Fra Myrevolution:

MyoProtein Jordbær:

  • Pris: 350kr/kg: Testens dyreste.
  • Konsistens: Litt kornete og middels tykk.
  • Smak: Ingen fan av kunstig jordbærsmak, men denne var ikke så ille.
  • Prosent proteiner: 87,6

MyoProtein Mocca:

  • Pris: 350kr/kg: Testens dyreste.
  • Konsistens: Svært tykk - bruke mer blandevann enn vanlig!
  • Smak: Desidert den store smaksvinneren! Flytende brownies? Yes Please!
  • Prosent proteiner: 87,6

Activate Elite Gold Vanilje:

  • Pris: 283kr/kg: Testens nest dyreste.
  • Konsistens: Tykk og kornete
  • Smak: Typisk kunstig vaniljesmak. Ikke så god, men heller ikke veldig fremtredende. Kan sikkert være god i en fruktsmoothie.
  • Prosent proteiner: 86

Acitvate Elite Gold Sjokolade:

  • Pris: 283 kr/kg: Testens nest dyreste
  • Konsistens: Tykk og noe kornete
  • Smak: Kunstig og litt bitter ettersmak
  • Prosent proteiner: 86

Activate Pro Blend Sjokolade:

  • Pris: 253 kr/kg
  • Konsistens: Tykk
  • Smak: God og litt annerledes sjokoladesmak!
  • Prosent proteiner: 81,5

Hva synes du er det beste proteinpulveret? ;)

post-3396-14440832980905_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har foretatt en aldri så liten smakstest av 10 proteinpulvere. Jeg kommenterer smak, konsistens og pris. Prisen er beregnet uten frakt og for innkjøp av 3-4kg.

Fra Gymgrossisten:

Whey-80 Sjokolade:

  • Pris:147kr/kg: testens billigste
  • Konsistens: testens desidert tynneste.
  • Smak: Helt OK. Kan med fordel blandes med andre smaker.

Whey-80 Banan

  • Pris:147kr/kg: testens billigste
  • Konsistens: testens desidert tynneste.
  • Smak: Helt OK. Kan fort bli lei.

Fra Proteinfabrikken:

100% Whey Protein Jordbær

  • Pris: 185kr/kg. Ganske bilig.
  • Konsistens: Middels tykk
  • Smak: Kvalmende. Ikke for den som dåner av søtsmak...

100% Whey Protein Sjokolade

  • Pris: 185kr/kg. Ganske billig
  • Konsistens: Middels tykk
  • Smak: En smak man lett blir mett på. Veldig syntetisk.

Fra Tech Nutrition:

Prozyme Strawberry

  • Pris:243kr/kg: Midt på treet.
  • Konsistens: Kornete og tykk
  • Smak: Klarte ikke drikke halvannen desiliter. Kvalmende. Også en noe bitter ettersmak.

Prozyme Chocolate

  • Pris: 243kr/kg: Midt på treet.
  • Konsistens: Kornete og tykk
  • Smak: Bedre enn jordbærsmaken, men ikke noe jeg ville brukt penger på.

Fra Myrevolution:

MyoProtein Jordbær:

  • Pris: 350kr/kg: Testens dyreste.
  • Konsistens: Litt kornete og middels tykk.
  • Smak: Ingen fan av kunstig jordbærsmak, men denne var ikke så ille.

MyoProtein Mocca:

  • Pris: 350kr/kg: Testens dyreste.
  • Konsistens: Svært tykk - bruke mer blandevann enn vanlig!
  • Smak: Desidert den store smaksvinneren! Flytende brownies? Yes Please!

Activate Elite Gold Vanilje:

  • Pris: 283kr/kg: Testens nest dyreste.
  • Konsistens: Tykk og kornete
  • Smak: Typisk kunstig vaniljesmak. Ikke så god, men heller ikke veldig fremtredende. Kan sikkert være god i en fruktsmoothie.

Acitvate Elite Gold Sjokolade:

  • Pris: 283 kr/kg: Testens nest dyreste
  • Konsistens: Tykk og noe kornete
  • Smak: Kunstig og litt bitter ettersmak

Activate Pro Blend Sjokolade:

  • Pris: fant ikke, men regner med den også er 283 kr/kg
  • Konsistens: Tykk
  • Smak: God og litt annerledes sjokoladesmak!

Skal legge til bilder og stuff etterhvert, men nå må jeg løpe!

Hva synes du er det beste proteinpulveret? ;)

du skriver ingen ting om pris pr vekt og hvor lett/dårlig pulveret blandet seg med vann/melk/hva du enn blandet det med....denne testen mangler en del informasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra initiativ! Er enig i at Myrevolution sin mocca/sjokolade er fantastisk!

Nå er du sikkert heldig, men som meg og andre så har jeg merket at magen reagere forskjellig på div proteinpulver. Har du merka noe i forhold til de du testa? (du kan skrive det inn på din første post hvis du gjorde dt)

Dette er veldig individuelt. En person kan reagere på myse, en annen på søtningsstoff, en tredje på smakstilsetning osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra initiativ! Er enig i at Myrevolution sin mocca/sjokolade er fantastisk!

Dette er veldig individuelt. En person kan reagere på myse, en annen på søtningsstoff, en tredje på smakstilsetning osv.

Kunne ikke trykke liker siden jeg ikke liker MyR sitt. Men er enig med det du sier.

Men jeg elsker Elite Gold og Pro Blend.

Smaken er som baken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Activate Elite Gold Vanilje:

  • Pris: 283kr/kg: Testens nest dyreste.
  • Konsistens: Tykk og kornete
  • Smak: Typisk kunstig vaniljesmak. Ikke så god, men heller ikke veldig fremtredende. Kan sikkert være god i en fruktsmoothie.

Activate Pro Blend Sjokolade:

  • Pris: Rettelse 253 kr\kg
  • Konsistens: Tykk
  • Smak: God og litt annerledes sjokoladesmak!

;)

Mine favoritter er de to der. Leita lenge etter vaniljesmak som ikke smakte høgg, så smaksløkene våre er tydeligvis forskjellige :p

Kornete har jeg aldri opplevd at den blir, ikke i vann og ikke i melk;)

10 sekunder med risting og så blir den oppløst.

Uansett så er det stor forskjell på de typene pulver du har testa, mtp innholdsfortegnelsene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skriver ingen ting om pris pr vekt og hvor lett/dårlig pulveret blandet seg med vann/melk/hva du enn blandet det med....denne testen mangler en del informasjon...

you sound like you paid for it.

Kul ide Lateralus! Sikkert veldig kjekt for studenter og andre som ikke ønsker å bruke mye penger på å prøve seg fram selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du sikkert heldig, men som meg og andre så har jeg merket at magen reagere forskjellig på div proteinpulver. Har du merka noe i forhold til de du testa? (du kan skrive det inn på din første post hvis du gjorde dt)

Mage og tarmer av stål! Merker aldri noe. Jeg må nesten spise salmonella for å merke noe :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man lager en slik test så blir det en veldig personlig meningsytring, greit nok det men en ting må tas hensyn til.

Er det blandet med vann eller melk ?

Blander man med melk, Hva sier produsenten, mener de pulveret helst skal blandes i vann ?

Blandingsforhold ? Når man tester pulver, tester man da f.eks 30gram på 3dl vann uansett pulver og produsent ? man bør være obs på at de forskjellige pulvrene er designet for ulik veskemengde, og huske på at TMP`s osv vil kreve mye mer veske enn mye annet, ergo vil de virke tykkere i konsistensen selv om det ikke er brukt fortykningsmiddel.

Et pulver man sier smaker kvalmende og syntetisk kan endre karakter totalt ved å bytte fra vann til melk eller motsatt og justere litt på mengden veske også, husk at melken kan trigge aromaer og søtning som ikke vann vil gjøre smaksmessig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke trykke liker siden jeg ikke liker MyR sitt. Men er enig med det du sier.

Men jeg elsker Elite Gold og Pro Blend.

Smaken er som baken :D

Whaat? Har du prøvd den nye smaken av Myoprotein?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man lager en slik test så blir det en veldig personlig meningsytring, greit nok det men en ting må tas hensyn til.

Er det blandet med vann eller melk ?

Blander man med melk, Hva sier produsenten, mener de pulveret helst skal blandes i vann ?

Blandingsforhold ? Når man tester pulver, tester man da f.eks 30gram på 3dl vann uansett pulver og produsent ? man bør være obs på at de forskjellige pulvrene er designet for ulik veskemengde, og huske på at TMP`s osv vil kreve mye mer veske enn mye annet, ergo vil de virke tykkere i konsistensen selv om det ikke er brukt fortykningsmiddel.

Et pulver man sier smaker kvalmende og syntetisk kan endre karakter totalt ved å bytte fra vann til melk eller motsatt og justere litt på mengden veske også, husk at melken kan trigge aromaer og søtning som ikke vann vil gjøre smaksmessig

Det står at jeg har brukt 2dl melk på 30g. Det anbefales 1-2dl vann eller melk pr 30g for alle disse pulverne. Fint om du leser hovedinnlegget før du kommenterer.

Jeg er fullstendig klar over din siste påpekning, men prøver for guds skyld bare å få i gang en diskusjon om proteinpulvere :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lateralus: som motsvar til innlegget du nettopp kommenterte... Jeg synes du har gjort en fantastisk bra og god jobb! Jeg har lenge savnet en slik oversikt jeg! Og selvfølgelig vil det være subjektive meniinger, der er jo alle type anmeldelser, så vel som av restauranter, filmer, bøker med mer. Likevel velger vi jo å lese og gå litt ut fra slike anmeldelser, da det i alle fall gir en pekepinn. Jeg er utrolig takknemlig for at du har tatt det bryet med å kjøpe inn og teste disse pulverne, samt fremstille dine meninger og vurderinger på en så god og oversiktelig måte. Takk!! Og skal etter ditt tips gå til anskaffelse av Myoprotein :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...