Gå til innhold

Politihøgskolen opptak 2014


MalinV

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hurra! Har folk kommet i gang med treningen eller? jeg har begynt en del med styrke og løping, men svømmingen har jeg ikke prøvd meg på enda.

Styrkebiten skal gå greit, men jeg har heller ikke begynt på svømmingen enda. Tar opp en del fag fra vgs nå, så jeg må bare få unnagjort en eksamen før jeg kan prioritere akkurat det;) Løpingen har jeg heller ikke begynt på. Trener for tiden på ett gym uten tredemøller, så det må bli utendørsløping for min del. Men det samme her, eksamenen må komme først. Lite vits i å naile opptaksprøvene om jeg uansett har for dårlig snitt til å komme inn. Samtidig, lite vits i å ha dødsgode karakterer om man ikke kan å svømme :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svømmingen er erfaringsmessig det de fleste sliter med.

Har hørt dette. En venninne av meg er nå på andre året sitt på phs, og hun klarte svømmekravet med vanlig brystsvømming. Heldigvis er det ikke ett must å svømme crawl, selv om det helt klart er best om man behersker teknikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...
Hvor mange av dere var på opptak i fjor? Noen som vill fortelle litt om gruppeøvelsen hver enkelt fikk under fjor årets opptak ? :)

For å si det sånn - de som ikke sa noe under gruppeøvelsen kom ikke inn. Den er ikke noe å bekymre seg for, det gjelder bare å ikke være sjenert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei :)

Jeg søkte phs i 2013, kom igjennom både fysiske og Psykiske tester, men ble likevel ikke funnet egnet! Jeg ringte flere ganger til både opptaksnemda og politihøgskolen ! De kom med en relativt dårlig forklaring alle sammen, men alle oppfordret meg til å søke igjen i år ! Så the game is on again :)

Jeg har ihvertfall kommet godt i gang med treningen frem mot opptaket! Har lagt opp et program sammen med en PT som har hjulpet andre som skulle søke PHS ! Så får satse på at det duger :)

Er det egentlig en fordel å være 2.gangs søker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg søkte phs i 2013, kom igjennom både fysiske og Psykiske tester, men ble likevel ikke funnet egnet! Jeg ringte flere ganger til både opptaksnemda og politihøgskolen ! De kom med en relativt dårlig forklaring alle sammen, men alle oppfordret meg til å søke igjen i år ! Så the game is on again :)

Jeg har ihvertfall kommet godt i gang med treningen frem mot opptaket! Har lagt opp et program sammen med en PT som har hjulpet andre som skulle søke PHS ! Så får satse på at det duger :)

Er det egentlig en fordel å være 2.gangs søker?

Eg henvender meg til siste linja di- eg har en kompis som søkte 3 ganger, og kom inn tredje gangen.

Så tror ikke at det er negativt vertfall. Meina at du vise interesse når du kommer og søker på nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Styrkebiten skal gå greit, men jeg har heller ikke begynt på svømmingen enda. Tar opp en del fag fra vgs nå, så jeg må bare få unnagjort en eksamen før jeg kan prioritere akkurat det;) Løpingen har jeg heller ikke begynt på. Trener for tiden på ett gym uten tredemøller, så det må bli utendørsløping for min del. Men det samme her, eksamenen må komme først. Lite vits i å naile opptaksprøvene om jeg uansett har for dårlig snitt til å komme inn. Samtidig, lite vits i å ha dødsgode karakterer om man ikke kan å svømme :p

Deilig å høre at det er flere i samme sko som meg!:D

Her kommer spørsmålet mitt da, i og med at jeg regner med at du tar opp fag for å gjøre ferdig studiekompetansen din?

Vi kan fortsatt søke vi som ikke har studiekompetanse, men har den til sommeren, og ettersender vitnemålet, sant?

For jeg har min siste eksamen fra videregående pensumet i mai, og jeg er veldig usikker, i og med at de sier i Youtube-filmen de nylig la ut, at du måtte ha studiekompetanse fra søkerstund. Stemmer dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å høre at det er flere i samme sko som meg!:D

Her kommer spørsmålet mitt da, i og med at jeg regner med at du tar opp fag for å gjøre ferdig studiekompetansen din?

Vi kan fortsatt søke vi som ikke har studiekompetanse, men har den til sommeren, og ettersender vitnemålet, sant?

For jeg har min siste eksamen fra videregående pensumet i mai, og jeg er veldig usikker, i og med at de sier i Youtube-filmen de nylig la ut, at du måtte ha studiekompetanse fra søkerstund. Stemmer dette? :)

Du må nok ha studiekompetanse før du søker. På de fleste studier kan man ettersende dette, men på PHS kan man kun ettersende forbedrede karakterer. Så fagene jeg tar nå er fag jeg har karakterer i fra før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn - de som ikke sa noe under gruppeøvelsen kom ikke inn. Den er ikke noe å bekymre seg for, det gjelder bare å ikke være sjenert.

Var på opptak i fjor, og det er riktig som du sier, men jeg erfarte at det var veldig mange som tok den motsatte vinklingen og gikk inn alt for høyt. Hørte flere som sa at det var mange som kom på gruppeøvelse og rett og slett kjørte over de andre fordi de trodde opptaksnemda var ute etter ledertyper som tok ansvar. Så mitt tips til dere er; finn en mellomting! :)

Når det gjelder svømminga, så er det, som det blir sagt, mengdetrening som skal til. MEN, før mengdetrening kommer TEKNIKK! Den er utrolig viktig. Jeg kunne ikke teknikk, og svømte kun på vilje. Det ble slitsomt når løpinga var samme dag ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Synes det var fine krav jeg. Ikke så tøffe at du må være særlig til utøver for å komme inn, ei heller så lave at du kan være direkte utrent. Fysisk form kan alltid forbedres i løpet av utdannelsen, så folk må ikke få for seg at en veltrent ferdigutdannet politikvinne kun kan springe 700 meter på 6 minutter, eller et mannfolk 800. Vil tro og håpe at opptaket stiller høyere krav til mentalitet og modenhet, enn rå fysikk ved inntak. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...